Nová Dacia Bigster je velká jako Škoda Kodiaq, cenou určitě ohromí | Autanet.cz

Nová Dacia Bigster je velká jako Škoda Kodiaq, cenou určitě ohromí

Za Kodiaq dáte vždy minimálně milion, Dacia Bigster by mohla podle všeho startovat na 600.000 Kč.

Jak bylo oznámeno v lednu 2021 při představení strategického plánu Renaulution, Dacia, přední evropská značka segmentu B, se chystá dobýt segment C. Dacia nyní vstupuje do segmentu C-SUV se zcela novým modelem Nový Bigster, který ztělesňuje její hodnoty - je robustní a outdoorový, nabízí vše podstatné a je zároveň cool, je ekonomickou, ale i ekologickou volbou - a je přizpůsoben specifickým požadavkům zákazníků na neustále rostoucím trhu. Mnoho zákazníků v segmentu C-SUV je v současné době omezováno inflací, pokud si chtějí obměnit svůj vůz, aniž by se vzdali nároků na komfort, výkon a prostornost.


V modelu Bigster se snoubí robustnost s ekologickým přístupem a nezapomíná být cool. Přední a zadní spodní hrana nárazníku jsou barevně sladěné, takže jsou odolnější a trvanlivější. Ochranné lišty, které se táhnou kolem celé karoserie - na bocích, podbězích kol a spodní části nárazníku - jsou vyrobeny z materiálu Starkle. V rámci udržitelného přístupu používá Dacia tento materiál, vytvořený jejími inženýry a částečně získaný recyklací, v surové, nelakované podobě (více informací níže).

Bigster se velmi pragmaticky přizpůsobuje vkusu a zvyklostem zákazníků v segmentu C-SUV. Bigster se standardně dodává se 17- nebo 18palcovými koly z lehkých slitin, u nejvyššího stupně výbavy Journey jsou na přání k dispozici vysoce elegantní 19palcová kola. U vyšších úrovní výbavy si zákazníci mohou zvolit dvoubarevné provedení exteriéru (černá střecha), která dynamicky zvýrazňuje linie vozu. Tato možnost je u značky Dacia vůbec poprvé.

Bigster těží z platformy CMF-B, která je základem průmyslové strategie značky Dacia a jejíž flexibilita umožňuje nabídnout mimořádně velkorysé rozměry interiéru. Výbava byla navržena tak, aby splňovala požadavky zákazníků v segmentu C-SUV, včetně požadavků na odhlučnění (akustické čelní sklo, silnější okna, odhlučnění motoru), zpracování (nové koberce, Touch LED) a komfort sezení (nastavitelná bederní opěrka spolujezdce, nastavitelný sklon opěradla zadního sedadla atd.), dvouzónová klimatizace v předu a výdechy pro cestující vzadu.

Dacia Bigster je prvním modelem skupiny Renault, který využívá zcela nový motor HYBRID 155. Skládá se ze zážehového čtyřválce o výkonu 107 koní, dvou elektromotorů (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterie o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a elektrifikované automatické převodovky. Ta má 4 převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva přidělené elektromotoru. Tato kombinovaná technologie je umožněna absencí spojky.

Motor HYBRID 155 doplňuje řadu motorů HYBRID 140 montovaných do vozů nový Duster a Jogger. Nabízí vyšší výkon (+15 k), vyšší točivý moment (170 Nm pro samotný spalovací motor, tj. +20 Nm) a vyšší tažnou sílu (+250 kg, tj. přibližně 1 tuna). Zvýšila se také účinnost, spotřeba paliva a emise klesly o 6 %, zejména díky optimalizovanému řízení otáček motoru. Rekuperační brzdění v kombinaci s vysokou kapacitou akumulátoru a účinností automatické převodovky znamená, že až 80 % času jízdy po městě je možné uskutečnit na elektrický pohon. Vůz se navíc vždy rozjíždí ve 100% elektrickém režimu.

Nový Bigster TCe 140. Motor, který je v nabídce značky Dacia v této výkonové hladině poprvé, je odvozen od motoru TCe 130, dostupného v modelu nový Duster. Tato první úroveň elektrifikace kombinuje tříválcový benzinový motor nové generace o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, založený na Millerově cyklu (optimalizovaná účinnost a menší čerpací ztráty), s 48V mild-hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou. Hybridní systém podporuje spalovací motor ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje požitek z jízdy a snižuje průměrnou spotřebu paliva (5,6 l/100 km) a emise CO2 (129 g/km) přibližně o 10 % ve srovnání se spalovacím motorem o stejném výkonu. Rekuperační brzdění dobíjí baterii o kapacitě 0,8 kWh způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.

Nový Bigster ECO-G 140. Dacia, nesporný lídr v oblasti LPG v Evropě, je jediným výrobcem, který u všech svých modelů se spalovacím motorem nabízí duální pohon na benzin a LPG pod označením ECO-G. V modelu Bigster Dacia poprvé nabízí motor kombinující dvoupalivový a 48V mild-hybridní pohon. Ta pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o objemu 1,2 litru, ať už pracuje na benzin, nebo LPG, ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje potěšení z jízdy a efektivitu. Rekuperační brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.

Při provozu na LPG vypouští nový Bigster ECO-G 140 v průměru o 10 % méně emisí CO2 než ekvivalentní nehybridní benzinový motor. Díky dvěma nádržím s celkovým objemem 99 litrů paliva (50 litrů benzínu a 49 litrů LPG) nabízí dojezd až 1.450 km. Nádrž na LPG je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, čímž je zachován objem zavazadlového prostoru. Přepínání z jednoho paliva na druhé je rychlé a nepostřehnutelné díky přepínači dokonale integrovanému do přístrojové desky.

Nový Bigster TCe 130 4x4. Nový Bigster je navržen tak, aby vás díky pohonu všech kol v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dostal mimo vyšlapané cesty, a zároveň maximalizoval účinnost díky 48V mild-hybridnímu systému. Ten pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o objemu 1,2 litru při rozjezdu a akceleraci, čímž snižuje spotřebu paliva a emise CO2 a nabízí vynikající požitek z jízdy. Regenerativní brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.

Výbavové stupně:

Essential: 17" kola z lehkých slitin, pevné střešní nosiče, Media Display s 10,1“ centrální obrazovkou, 7“ digitální přístrojový štít, manuální klimatizace, zadní parkovací senzory a kamera, elektrické ovládání předních a zadních oken...

Expression: stejně jako Essential + dvouzónová automatická klimatizace, elektrická parkovací brzda, dešťový senzor, automaticky sklopná zrcátka, zadní modulární sedadla 40/20/40 s funkcí Easy Fold…

Extreme: stejně jako Expression + 18" kola z lehké slitiny, nastavitelné střešní lišty, měděně hnědé obložení exteriéru a interiéru, panoramatické střešní okno, hands-free karta, omyvatelné čalounění TEP microcloud, gumové koberečky na podlaze a v zavazadlovém prostoru, 10,1“ digitální přístrojový štít, systém Media Nav Live s 10,1“ centrální obrazovkou a připojenou navigací, zvukový systém Arkamys 3D se 6 reproduktory, systém Hill Descent Control…

Journey: stejně jako Expression + 18" kola z lehkých slitin, dvoubarevný lak, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru, hands-free karta, vysoká středová konzola s loketní opěrkou, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, 10,1“ digitální přístrojový štít, systém Media Nav Live s 10,1“ centrální obrazovkou a připojenou navigací, audiosystém Arkamys 3D se 6 reproduktory, bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, adaptivní tempomat aj.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2018

409 900 Kč

Hyundai I30

Rok výroby 2024

818 000 Kč

Seat Ateca

Rok výroby 2019

528 990 Kč

Mazda 6

Rok výroby 2017

474 000 Kč