Nová Škoda Fabia představena, je větší a plná chytrých řešení
22 let od premiéry prvního modelu Fabia uvádí mladoboleslavská automobilka na trh již čtvrtou generaci tohoto modelu postavenou na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen. Ta nabízí nejvelkorysejší prostor, vyšší komfort a mnoho nových asistenčních systémů. Nová Fabia se také může pochlubit tradičními přednostmi vozů Škoda, mezi které patří přesvědčivý poměr ceny a užitné hodnoty, vysoká funkčnost a mnoho Simply Clever prvků.
Fabia značně narostla a délkou 4 108 mm poprvé překonává hranici čtyř metrů. Objem zavazadlového prostoru, který byli do teď největší ve své třídě, se zvětšil o dalších 50 l z 330 l na 380 l.
Ve srovnání s předchozími generacemi došlo u nové Fabie k nárůstu všech rozměrů. Délkou 4 108 mm tak Fabia poprvé překonává hranici čtyř metrů. Přitom se téměř podařilo udržet hmotnost třetí generace. Ve srovnání s předchůdcem se délka zvětšila o 111 mm a rozvor o 94mm na 2 564 mm. Vůz je nyní také o 48 mm širší – celková šířka činí 1780 mm.
Fabia nabízí nejnižší součinitel odporu vzduchu ve své třídě cx 0,28. Fabia se tak pyšní nejlepší hodnotou ve své třídě. Vývoj aerodynamiky probíhal z velké části pomocí simulací metodou výpočetní dynamiky tekutin (CFD –Computational Fluid Dynamics). Za dobu tří a půl let provedli konstruktéři více než 3 000 výpočtů simulací proudění.
Čtvrtá generace modelu Fabia nabízí čtyři motorynové generace Evo koncernu Volkswagen. Širší než dosud je také výkonové spektrum, které sahá od 59 kW (80 k) do 110 kW (150k). Motory splňují přísnou emisní normu Euro 6d. V kombinaci s 50 l nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd u tříválcovýchmotorů více než 900 km v režimu WLTP. Všechny pohonné jednotky splňují emisní normu Euro 6d.
Novou vrcholnou motorizací je 1,5 TSI svýkonem 110 kW (150 k) a standardně dodávanou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Výkonové verze do 70 kW (95 k) jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou. U motoru1,0 TSI o výkonu81kW (110 k) lze volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Základním motorem modelu Fabia s pohonem předních kol je benzinový motor MPI s vícebodovým vstřikováním paliva. Tříválec 1,0 MPI má objem 1,0 l a nabízí výkon 59 kW (80 k). Motor byl vyvinut společností Škoda Auto a je vyráběn v České republice.
Čtvrtá generace vozu Fabia pokračuje v tradici Simply Clever prvků typických pro značku Škoda. V nabídce je pět zcela nových Simply Clever prvků a osm prvků, které tento model poprvé přebírá od větších sourozenců. V závislosti nadané výbavě nabízí nová Fabia až 43 praktických prvků, které ulehčují každodenní používání vozu–více než kdy dříve. O pořádek v interiéru se starají v odkládací schránce ve středové konzole nový upevňovací klip pro kreditní kartu nebo parkovací lístek a gumička sloužící jako držák tužky. Více flexibility přináší odnímatelný držák nápojů mezi předními sedadly. Stejně tak odkládací schránka u středového tunelu nabízí i cestujícím vzadu odkládací prostor pro drobnosti.
Přehled nových Simply Cleverprvků vozu Fabia:
- Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce
- Dvě odkládací kapsy na mobilní telefony na zadní straně opěradel předních sedadel
- Multifunkční kapsa USB-C konektor ve vnitřním zpětném zrcátku
- Skládací pružná odkládací schránka v zavazadlovém prostoru
- Zadní čtecí lampička ovládaná z předních sedadel
- Odnímatelný držák nápojů
- Dva háčky pro příchytná oka systému TopTether v zavazadlovém prostoru
- Držák karet a tužek v odkládací schránce před řadicí pákou
- Držák karet a mincí ve víku odkládací schránky před spolujezdcem
- Odkládací schránka umístěná v tunelu před zadními sedadly, včetně držáku nápojů
- Odnímatelná sluneční clona pro panoramatickou střechu
- Ochranný kryt nákladové hrany