Nové BMW M5 Touring má 727 koní a 1.000 Nm točivého momentu | Autanet.cz

Nové BMW M5 Touring má 727 koní a 1.000 Nm točivého momentu

Pět metrů dlouhý kombík má vpředu dvacet palců velká kola, vzada ještě o palec větší.

Automobilka BMW dodává své produktové ofenzivě další impulz představením vysokovýkonného modelu BMW M5 Touring, který spojuje strhující výkonnost, expresivní sportovní design a variabilní vnitřní prostor. Systém pohonu M HYBRID, který dosahuje maximálního výkonu 535 kW/727 k a točivého momentu 1.000 Nm, zajišťuje ohromující zážitky z jízdy jak na silnicích, tak na závodním okruhu.


BMW M GmbH dodává své produktové ofenzivě další impulz představením vysokovýkonného modelu, který spojuje strhující výkonnost, expresivní sportovní design a variabilní vnitřní prostor. Nové BMW M5 Touring povyšuje kombinaci výjimečných jízdních vlastností s dokonalou každodenní použitelností a schopností jízdy na dlouhé vzdálenosti, které jsou pro vozy BMW M typické, na zcela novou úroveň. Systém pohonu M HYBRID, který dosahuje maximálního výkonu 535 kW/727 k a točivého momentu 1.000 Nm, zajišťuje ohromující zážitky z jízdy jak na silnicích, tak na závodním okruhu. Díky elektrifikovanému hnacímu ústrojí je zároveň možné jezdit téměř tiše a lokálně bezemisně s dojezdem až 67 km. Nekompromisní design nového BMW M5 Touring se odráží jak v exteriéru, tak v interiéru. Výrazně rozšířené blatníky a boční prahy spolu s M specifickým designem předního a zadního nárazníku jasně odlišují tento model od ostatních modelů BMW řady 5 Touring. Flexibilní zavazadlový prostor nové M5 Touring s objemem až 1.630 l se ideálně hodí pro volnočasové aktivity a výlety.

Rozšíření nabídky značky v segmentu vysokovýkonných vozů o model Touring navazuje na úspěchy z minulosti i současnosti. Společnost BMW M GmbH představila variantu Touring poprvé již v roce 1992 spolu s druhou generací sedanu BMW M5. V roce 2007 varianta Touring doplnila také čtvrtou generaci vysokovýkonného sedanu BMW M5. Nyní si zákazníci mohou u nové generace BMW M5 potřetí ve čtyřicetileté historii této modelové řady vybrat ze dvou karosářských variant. Silná poptávka po vůbec prvním BMW M3 Competition Touring s pohonem M xDrive (spotřeba paliva, kombinovaná: 10,4–10,3 l/100 km; emise CO2, kombinované: 235–233 g/km v cyklu WLTP; emisní třída CO2: G) svědčí o značném zájmu fanoušků BMW M o kombinaci výjimečné výkonnosti a mimořádného prostoru.

Výjimečně dynamické jízdní vlastnosti se snoubí s vysoce flexibilním řešením vnitřního prostoru

Nové BMW M5 Touring zaujme harmonickým spojením závodních genů, špičkových jízdních vlastností, neochvějného komfortu při dlouhých cestách a prostorného interiéru, který lze využít mnoha způsoby. Splňuje tak požadavky náročných nadšenců, kteří oceňují charakteristickou dynamiku M automobilů a vytříbený výkon modelu BMW M5, ale na dlouhých cestách nechtějí přijít o větší zavazadlový prostor, praktičnost a komfort, které nabízí model Touring.

Nové BMW M5 Touring se veřejnosti poprvé představí na Monterey Car Week v Kalifornii v polovině srpna 2024. Bude vznikat v továrně BMW Group v Dingolfingu společně s novým BMW M5 Sedan (kombinovaná spotřeba podle WLTP: 1,7–1,6 l/100 km a 25,5–25,0 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 39–37 g/km; spotřeba paliva s vybitou baterií: 10,3–10,2 l/100 km; emisní třída CO2: B, s vybitou baterií G). Zahájení výroby je naplánováno na listopad 2024, kdy bude nové BMW M5 Touring uvedeno na trh. Mezi klíčové trhy pro tento model budou patřit především Německo a USA, následované Velkou Británií, Kanadou a Švýcarskem.

Nové pojetí typického M vzhledu s puristickými designovými detaily

Nové BMW M5 Touring svým moderním zpracováním tradiční designérské koncepce BMW M okamžitě prozrazuje ducha motorsportu. M specifické designové prvky jsou zaměřeny na splnění funkčních požadavků, zejména v oblasti chlazení a aerodynamické vyváženosti. Výrazný střešní spoiler a ostře skloněný, tenký D sloupek podtrhují celkově dynamické linie. Neobvykle vysoký podíl ploch lakovaných v barvě karoserie navíc vytváří dojem vizuální čistoty, která stylově odkazuje na prvotřídní dynamiku vysokovýkonného sportovního vozu.

Nové BMW M5 Touring se díky svým mohutným, pro tento model specificky tvarovaným plochám výrazněji než kdy dříve odlišuje od stejné karosářské varianty běžného BMW řady 5, na jehož základě bylo postaveno. To stejné platí také pro tříprostorovou variantu. S délkou 5.096 milimetrů a šířkou 1.970 milimetrů (rozměry shodné s BMW M5 Sedan) je tento vysokovýkonný model o 36 milimetrů delší než BMW řady 5 Touring a o 70 milimetrů širší. Jeho výška činí 1.516 milimetrů, což znamená, že na výšku měří téměř stejně jako BMW řady 5 Touring.

Působivá přední část s velkým nasávacím otvorem a nově navrženou BMW M maskou chladiče

Díky M specifické přední části se varianta Touring okamžitě zařazuje do rodiny M automobilů. Jejím hlavním prvkem je nově navržená BMW M maska ve tvaru ledvinek v leskle černém provedení, která je téměř celá uzavřená. Na M typických dvojitých vodorovných lamelách masky je umístěno logo M5. Uprostřed masky jsou integrovány senzory asistenčních systémů, zatímco v její spodní části dva malé nasávací otvory účinně usměrňují vzduch proudící směrem k chladiči a zajišťují optimální regulaci teploty. Puristický design přináší svěží vzhled a je zvýrazněn černým rámečkem, standardně vybaveným osvětlením BMW Iconic Glow.

Téměř bezprostředně pod BMW M maskou chladiče ve tvaru ledvinek je umístěn centrální nasávací otvor. Tento leskle černý prvek v předním nárazníku zajišťuje mimořádně účinný přívod značného množství chladicího vzduchu a je rozdělen na dvě části středovou přepážkou, která je novým M specifickým designovým prvkem přední části inspirovaným závodními vozy. Krajní nasávací otvory, lakované v barvě karoserie, svým trojúhelníkovým tvarem zdůrazňují šířku nového BMW M5 Touring. Mimořádně působivý vzhled vytvářejí výrazně rozšířené blatníky a ostré linky kolem BMW M masky ve tvaru ledvinek, světlometů a nasávacích otvorů.

Standardně dodávané Adaptivní LED světlomety přinášejí do typické čtyřoké tváře značky moderně střídmý vzhled. Jsou vybaveny funkcí přisvěcování do zatáček a matrixovými dálkovými světly s neoslňujícím asistentem BMW Selective Beam. Světlomety, standardně v zatmaveném provedení M Shadowline, mají uvnitř černé ozdobné prvky a modré designové detaily pod LED jednotkami.

Sportovní silueta s elegantně protaženými proporcemi varianty Touring, specifickým střešním spoilerem a výrazně rozšířenými blatníky

Při pohledu z boku je výrazný charakter nového BMW M5 Touring podtržen elegantně protáhlou linií střechy a specifickým střešním spoilerem. Celé boky byly pro tento vysokovýkonný model zcela přepracovány s cílem dosáhnout suverénní sportovní estetiky. Výsledkem je, že nové BMW M5 Touring má ve srovnání se standardními modely BMW řady 5 Touring přední blatníky rozšířené o 75 milimetrů a zadní o 48 milimetrů.

Boční okna se směrem k zadní části karoserie snižují, což podtrhuje mohutnost boků, které jsou obzvláště zdůrazněné pro nové BMW M5 Touring specifickými rozšířenými blatníky. Na rozdíl od BMW M5 Sedan se hlavní linka nad zapuštěnými klikami dveří u modelu Touring táhne až k zadním světlům, čímž propůjčuje výrazné siluetě vozu ještě větší nádech elegance. Mohutné boční prahy, lakované v barvě karoserie, zakončují spodní část vozu směrem k vozovce a vytvářejí hranu, na níž se láme světlo. Svým řešením posiluje štíhlý a sportovní celkový dojem. Přikrčená karoserie spolu s předními a zadními nárazníky sahajícími velmi nízko k vozovce taktéž zdůrazňuje fyzicky působivé proporce pětidveřového vozu. Leskle černé aerodynamicky a aeroakusticky optimalizované kryty vnějších M zpětných zrcátek lze volitelně objednat v provedení z uhlíkových vláken.

Široká a mohutná záď s monolitickou povrchovou úpravou

Nové BMW M5 Touring se vyznačuje mohutnou a výraznou zádí. Podobně jako v přední části, i zde velkoryse dimenzované plochy vytvářejí monolitický vzhled a sebevědomě prezentují expresivní zadní část. Výrazně rozšířené zadní blatníky spolu s tenkými zadními světly zasahujícími až do boků vozu a se svislými odrazkami na vnějších okrajích zádě zdůrazňují její šířku a mohutnost.

Spolu se střešním spoilerem přispívá k lepší aerodynamice, lepší přilnavosti a nezaměnitelné auře také výrazný dvoudílný difuzor. Svislá příčka difuzoru odkazuje na rozdělení uprostřed předního nárazníku a představuje další designový prvek převzatý z designu závodních vozů. Kromě toho se v levé a pravé části zadního nárazníku nacházejí známé M dvojité koncovky výfuku s povrchovou úpravou černého chromu.

M kola z lehké slitiny s různými rozměry pro každou nápravu

Nová M kola z lehké slitiny s dvojitými paprsky a dvoubarevnou povrchovou úpravou umocňují sportovní vzhled vozu při pohledu z boku. Různé průměry pro přední a zadní nápravu, konkrétně 20 palců vpředu a 21 vzadu, zlepšují schopnost BMW M5 Touring efektivně přenášet síly v zatáčkách na vozovku. Kola jsou vpředu obuta do pneumatik 285/40 ZR20 a vzadu do pneumatik 295/35 ZR21, což zajišťuje vynikající stabilitu v zatáčkách a působivou směrovou stabilitu, stejně jako přesný pocit z řízení a optimální trakci – a to i při ostré jízdě na závodním okruhu. 

M kola z lehké slitiny jsou volitelně nabízena také v kompletně černém provedení. Mezi speciálními koly v nabídce volitelných M kol z lehké slitiny se nachází varianta, která nahrazuje klasické paprsky zcela novým typem provedení. Tato kola působí mimořádně trojrozměrným dojmem; jejich vzhled se mění v závislosti na úhlu pohledu, což jim dodává elegantní vícedílný a moderní vzhled. Všechna M kola z lehké slitiny jsou standardně vybavena sportovními pneumatikami.

Výrazné barvy karoserie a speciální laky BMW Individual

Zákazníci si mohou pro své nové BMW M5 Touring vybrat z deseti výrazných laků karoserie. Patří mezi ně exkluzivní M varianty zeleného metalického laku Isle of Man a modrého metalického laku Marina Bay, stejně jako laky BMW Individual v metalických odstínech světle šedá Storm Bay a matně tmavě šedá Frozen Deep Grey. Od uvedení na trh bude rovněž k dispozici výběr speciálních laků z programu BMW Individual, který zahrnuje až 150 mimořádně exkluzivních odstínů.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč