Nové Suzuki Swift přijelo do Česka se sympatickou cenovkou a možností pohonu 4x4
Základ za 389.900 Kč, plně vybavený vůz s pohonem všech kol pod půl milionu korun.
Suzuki přiváží na český trh zcela nový Swift. Ve své šesté (čtvrté globální) generaci ikonický hatchback Suzuki dozrál v sofistikovaný, chytrý kompaktní vůz s výrazným designem, pokročilými bezpečnostními funkcemi a hravým jízdním projevem. Unikátní kombinace těchto vlastností nastavuje nová měřítka v kategorii malých vozů.
Swift se dlouhodobě řadí po celém světě k nejžádanějším vozům ve své kategorii. Boduje u zákazníků, kteří hledají stylový a zábavný hatchback, ale i u odborníků, od nichž získal řadu ocenění. Zcela nová generace navazuje na charakteristické přednosti svých předchůdců a klade ještě větší důraz na komfort, úspornost, zábavu za volantem a bezpečnost. Od roku 2004 je označován jako globální model, kterého se za uplynulých 20 let prodalo ve 169 zemích světa přes 9 milionů kusů.
Navzdory všeobecnému trendu zdražování nový Swift zachovává ceny na úrovni odcházející generace. Přitom základní výbava Comfort je podstatně rozšířená – obsahuje nejen kompletní paletu bezpečnostních a asistenčních systémů, ale také parkovací kameru a senzory nebo bezklíčové odemykání a startování, které bylo dosud vyhrazeno jen pro nejvyšší výbavu. Vyšší verze Premium a Elegance pak přidávají položky, které nejsou v segmentu B běžné: zatmavená okna, dvojici USB portů, elektrické stahování zadních oken, stropní madla vpředu i vzadu nebo elektricky sklopná zpětná zrcátka.
Za nový pětidveřový Swift zaplatíte v základní výbavě Comfort 389.900 Kč. Za střední výbavu Premium dáte 415.900 Kč a za příplatek 35 tisíc korun můžete zvolit automatickou převodovku CVT. Verze s pohonem všech kol startuje ve výbavě Premium na 456.900 Kč, v nejvyšší výbavě Elegance je pak otázkou 482.900 Kč.
Leskle černá maska chladiče a diodový pás denního svícení ve tvaru L navazují na výrazný podélný prolis, který obepíná celou karoserii. Vystouplé lemy blatníků ještě více zdůrazňují tyto stylové prvky. Z bočního pohledu zaujmou svalnaté proporce, které podtrhují plovoucí střechu „vznášející se“ nad černými sloupky karoserie. Trojrozměrná grafika koncových světel a široký nárazník zasahující do boků dodávají novému Swiftu ze zadního pohledu robustní a hravý vzhled, který v okolním provozu bezpochyby vynikne.
Paleta laků karoserie se u nového Swiftu skládá z devíti jednobarevných a čtyř dvoubarevných možností včetně nových odstínů modré Frontier Blue Pearl Metallic a žluté Cool Yellow Metallic. Zejména nový lak Frontier Blue Pearl Metallic společně s již známým červeným Burning Red Pearl Metallic mající výrazný lesk a živý odstín, symbolizují novou éru kvality laků značky Suzuki. Oba tyto laky karoserie jsou třívrstvé, s bohatou texturou a sytostí.
Třívrstvý lak vzniká speciálním postupem, kdy je průsvitná barva nanesena na stříbrný základní nátěr, poté následuje čirý lak. Tím se vytvoří živá a hluboká barva připomínající lesklý bonbón. Tato technologie je použita u laků Frontier Blue Metallic a Burning Red Pearl Metallic.
Přístrojový štít je obklopen ovládacími prvky, v zájmu snadné obsluhy a v souladu se zásadami ergonomie, mírně natočenými k řidiči. Vše je v dosahu a snadno použitelné. Interiér obklopuje posádku a kombinuje černou barvu se světle šedou nejen na palubní desce, ale i na výplních dveří. Detaily v saténově kovových tónech se saténovým tmavě stříbrným lakem dodávají kabině sportovní a dynamický nádech.
Devítipalcový kapacitní dotykový displej s rozlišením HD nabízí rychlou a přesnou odezvu a ve všech parametrech překonává dosud nabízený sedmipalcový displej systému SLDA (Smartphone Linkage Display Audio). Mezi novinky patří mimo jiné funkce propojení s chytrým telefonem Apple CarPlay® a Android Auto™ přes Wi-Fi i USB, hlasové ovládání a zobrazení informací o stavu vozu.
Nově vyvinutý tříválcový benzinový motor Z12E o objemu 1,2 litru dosahuje v novém Swiftu tepelné účinnosti až 40 % (při spalování paliva natural 95), která vede ke snížení spotřeby. K dalším výjimečným vlastnostem nového motoru patří snížení hmotnosti, snížení emisí a zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách, které přináší živější reakce v nízkých otáčkách a vyšší výkon napříč celým spektrem otáček.
V novém Swiftu je tento motor spojený s mild-hybridním systémem SHVS, který dále snižuje spotřebu a emise. Mild-hybridní sytém pomocí generátoru mění při zpomalování kinetickou energii vozu na elektřinu, kterou ukládá v lithium-iontové baterii. Takto uchovanou energii pak využívá při zrychlování. Funkce dobíjení baterie a asistence při zrychlování zajišťuje integrovaný startér-generátor (ISG).
Pětistupňová manuální převodovka má nové odstupňování převodů, které bylo upraveno s ohledem na parametry nového motoru, v zájmu snížení spotřeby a co nejlepšího využití výkonu. Synchronizace a kulisa řazení byly upraveny pro snadnější řazení. Tuhost pružiny byla naladěna tak, aby řazení bylo hladké, lehké a s přesnou zpětnou vazbou při zařazení převodu.
Automatická převodovka je nově vyvinutá typu CVT, která se vyznačuje vysokou účinností a skvěle ladí s charakteristikou motoru. Hydrodynamický měnič je osazen tlumičem s nižší tuhostí, který účinně absorbuje rotační výkyvy z motoru, čímž zlepšuje NVH (hluk, vibrace a drsnost) a spotřebu paliva.
Vpředu se nachází stabilizátor se zvětšeným průměrem, větší je také průměr tyček stabilizátoru, aby se zvýšila účinnost přenosu sil. Kromě toho byly úchyty stabilizátoru přidány pláty Teflonu™, které díky nižšímu tření zvyšují účinnost potlačování bočních náklonů karoserie. Tyto změny společně zlepšují pocit z řízení a odhad polohy vozu v zatáčkách, což zlepšuje přesnost ovládání. Vzadu byl zvětšen zdvih odpružení, což umožňuje zadním kolům lépe sledovat povrch vozovky (pouze u modelů s pohonem 2WD).
ALLGRIP AUTO je automatický systém pohonu všech kol, který připojuje zadní kola vždy, když zaznamená pokles trakce u kol přední nápravy. Při prokluzu předních kol viskózní spojka přenese točivý moment na zadní kola, a tím zlepší trakci, zejména při jízdě na sněhu a jiných druzích kluzkého povrchu.