Nové Suzuki Swift přijelo do Česka se sympatickou cenovkou a možností pohonu 4x4 | Autanet.cz

Nové Suzuki Swift přijelo do Česka se sympatickou cenovkou a možností pohonu 4x4

Základ za 389.900 Kč, plně vybavený vůz s pohonem všech kol pod půl milionu korun.

Suzuki přiváží na český trh zcela nový Swift. Ve své šesté (čtvrté globální) generaci ikonický hatchback Suzuki dozrál v sofistikovaný, chytrý kompaktní vůz s výrazným designem, pokročilými bezpečnostními funkcemi a hravým jízdním projevem. Unikátní kombinace těchto vlastností nastavuje nová měřítka v kategorii malých vozů.


Swift se dlouhodobě řadí po celém světě k nejžádanějším vozům ve své kategorii. Boduje u zákazníků, kteří hledají stylový a zábavný hatchback, ale i u odborníků, od nichž získal řadu ocenění. Zcela nová generace navazuje na charakteristické přednosti svých předchůdců a klade ještě větší důraz na komfort, úspornost, zábavu za volantem a bezpečnost. Od roku 2004 je označován jako globální model, kterého se za uplynulých 20 let prodalo ve 169 zemích světa přes 9 milionů kusů.

Navzdory všeobecnému trendu zdražování nový Swift zachovává ceny na úrovni odcházející generace. Přitom základní výbava Comfort je podstatně rozšířená – obsahuje nejen kompletní paletu bezpečnostních a asistenčních systémů, ale také parkovací kameru a senzory nebo bezklíčové odemykání a startování, které bylo dosud vyhrazeno jen pro nejvyšší výbavu. Vyšší verze Premium a Elegance pak přidávají položky, které nejsou v segmentu B běžné: zatmavená okna, dvojici USB portů, elektrické stahování zadních oken, stropní madla vpředu i vzadu nebo elektricky sklopná zpětná zrcátka.

Za nový pětidveřový Swift zaplatíte v základní výbavě Comfort 389.900 Kč. Za střední výbavu Premium dáte 415.900 Kč a za příplatek 35 tisíc korun můžete zvolit automatickou převodovku CVT. Verze s pohonem všech kol startuje ve výbavě Premium na 456.900 Kč, v nejvyšší výbavě Elegance je pak otázkou 482.900 Kč.

Suzuki Swift ceny

Leskle černá maska chladiče a diodový pás denního svícení ve tvaru L navazují na výrazný podélný prolis, který obepíná celou karoserii. Vystouplé lemy blatníků ještě více zdůrazňují tyto stylové prvky. Z bočního pohledu zaujmou svalnaté proporce, které podtrhují plovoucí střechu „vznášející se“ nad černými sloupky karoserie. Trojrozměrná grafika koncových světel a široký nárazník zasahující do boků dodávají novému Swiftu ze zadního pohledu robustní a hravý vzhled, který v okolním provozu bezpochyby vynikne.

Paleta laků karoserie se u nového Swiftu skládá z devíti jednobarevných a čtyř dvoubarevných možností včetně nových odstínů modré Frontier Blue Pearl Metallic a žluté Cool Yellow Metallic. Zejména nový lak Frontier Blue Pearl Metallic společně s již známým červeným Burning Red Pearl Metallic mající výrazný lesk a živý odstín, symbolizují novou éru kvality laků značky Suzuki. Oba tyto laky karoserie jsou třívrstvé, s bohatou texturou a sytostí.

Třívrstvý lak vzniká speciálním postupem, kdy je průsvitná barva nanesena na stříbrný základní nátěr, poté následuje čirý lak. Tím se vytvoří živá a hluboká barva připomínající lesklý bonbón. Tato technologie je použita u laků Frontier Blue Metallic a Burning Red Pearl Metallic.

Přístrojový štít je obklopen ovládacími prvky, v zájmu snadné obsluhy a v souladu se zásadami ergonomie, mírně natočenými k řidiči. Vše je v dosahu a snadno použitelné. Interiér obklopuje posádku a kombinuje černou barvu se světle šedou nejen na palubní desce, ale i na výplních dveří. Detaily v saténově kovových tónech se saténovým tmavě stříbrným lakem dodávají kabině sportovní a dynamický nádech.

Devítipalcový kapacitní dotykový displej s rozlišením HD nabízí rychlou a přesnou odezvu a ve všech parametrech překonává dosud nabízený sedmipalcový displej systému SLDA (Smartphone Linkage Display Audio). Mezi novinky patří mimo jiné funkce propojení s chytrým telefonem Apple CarPlay® a Android Auto™ přes Wi-Fi i USB, hlasové ovládání a zobrazení informací o stavu vozu.

Nově vyvinutý tříválcový benzinový motor Z12E o objemu 1,2 litru dosahuje v novém Swiftu tepelné účinnosti až 40 % (při spalování paliva natural 95), která vede ke snížení spotřeby. K dalším výjimečným vlastnostem nového motoru patří snížení hmotnosti, snížení emisí a zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách, které přináší živější reakce v nízkých otáčkách a vyšší výkon napříč celým spektrem otáček.

Suzuki Swift engine Z12E

V novém Swiftu je tento motor spojený s mild-hybridním systémem SHVS, který dále snižuje spotřebu a emise. Mild-hybridní sytém pomocí generátoru mění při zpomalování kinetickou energii vozu na elektřinu, kterou ukládá v lithium-iontové baterii. Takto uchovanou energii pak využívá při zrychlování. Funkce dobíjení baterie a asistence při zrychlování zajišťuje integrovaný startér-generátor (ISG).

Pětistupňová manuální převodovka má nové odstupňování převodů, které bylo upraveno s ohledem na parametry nového motoru, v zájmu snížení spotřeby a co nejlepšího využití výkonu. Synchronizace a kulisa řazení byly upraveny pro snadnější řazení. Tuhost pružiny byla naladěna tak, aby řazení bylo hladké, lehké a s přesnou zpětnou vazbou při zařazení převodu.

Automatická převodovka je nově vyvinutá typu CVT, která se vyznačuje vysokou účinností a skvěle ladí s charakteristikou motoru. Hydrodynamický měnič je osazen tlumičem s nižší tuhostí, který účinně absorbuje rotační výkyvy z motoru, čímž zlepšuje NVH (hluk, vibrace a drsnost) a spotřebu paliva.

Vpředu se nachází stabilizátor se zvětšeným průměrem, větší je také průměr tyček stabilizátoru, aby se zvýšila účinnost přenosu sil. Kromě toho byly úchyty stabilizátoru přidány pláty Teflonu™, které díky nižšímu tření zvyšují účinnost potlačování bočních náklonů karoserie. Tyto změny společně zlepšují pocit z řízení a odhad polohy vozu v zatáčkách, což zlepšuje přesnost ovládání. Vzadu byl zvětšen zdvih odpružení, což umožňuje zadním kolům lépe sledovat povrch vozovky (pouze u modelů s pohonem 2WD).

ALLGRIP AUTO je automatický systém pohonu všech kol, který připojuje zadní kola vždy, když zaznamená pokles trakce u kol přední nápravy. Při prokluzu předních kol viskózní spojka přenese točivý moment na zadní kola, a tím zlepší trakci, zejména při jízdě na sněhu a jiných druzích kluzkého povrchu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč