Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku | Autanet.cz

Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku

Ford zveřejnil první informace o nových lehkých užitkových modelech Transit Connect a Transit Courier. Jedná se o součást plánované modernizace celé modelové řady užitkových vozů Ford, která proběhne během příštích18 měsíců.

Oba nové modely bude možné objednávat od jara 2018, první vozy budou dodány zákazníkům přibližně v polovině roku. Hlavními novinkami jsou modernizovaný vzhled, úspornější motory a pokročilé asistenční technologie.


Transit Connect a Transit Courier jsou významnými zástupci čtyřčlenné rodiny Transit, která učinila z Fordu nejprodávanější značku užitkových automobilů v Evropě. Od začátku roku do konce října má na kontě více než 276 000 prodaných kusů, což představuje meziroční navýšení o osm procent.

„Aktuální řada Transit vzala evropský trh útokem. A nemáme v úmyslu sundat nohu z plynu,“ řekl Hans Schep, generální ředitel divize užitkových vozů ve Ford of Europe. „Oba menší Transity jsme podrobili rozsáhlé modernizaci, díky níž jsou nyní ještě levnější na provoz, stylovější na pohled a připraveny čelit každému úkolu, před který je zákazníci postaví.“

Nový Ford Transit Connect

Vzhled předních partií nového Transitu Connect vychází z nejaktuálnějšího designového slohu značky Ford. Impozantní masku se třemi lamelami doplňuje aerodynamičtější tvarování spodní části včetně předního spoileru. Štíhlé světlomety využívají ve vyšších stupních výbavy xenonové vývojky a LED denní svícení.

Středobodem modernizované kabiny Transitu Connect je upravená palubní deska s novým centrálním panelem, kterému ve vyšších stupních výbavy vévodí šestipalcová barevná dotyková obrazovka systému SYNC 3. Nové jsou také materiály výplní a čalounění.

Nová paleta pohonných jednotek vyhovuje emisní normě Euro 6.2. Zcela nový vznětový motor Ford 1.5 EcoBlue využívá nejnovější technologie přípravy směsi, přeplňování a regulace škodlivin, což v kombinaci s důrazem na snižování vnitřního tření znamená lepší dynamiku a nižší spotřebu paliva.

Zákazníkům žádajícím zážehový motor nabídne nový Transit Connect vylepšené provedení oceňovaného motoru 1.0 EcoBoost s upravenou hlavou válců, vstřikováním paliva i systémem regulace škodlivin. Novinkou je také deaktivace jednoho válce, kdy při částečném zatížení motor pracuje pouze na dva válce. Sníží se tím čerpací ztráty, a tedy i spotřeba paliva.

Ke všem motorům se nyní sériově montuje šestistupňová manuální převodovka. K jednotce 1.5 EcoBlue lze objednat vyspělou novou osmistupňovou samočinnou skříň.

V zájmu snížení celkových nákladů na vlastnictví, tzv. TCO, prodloužil Ford intervaly pravidelné údržby zážehových i vznětových motorizací. Modely s manuální převodovkou mají nyní nejlepší proměnný servisní interval ve své kategorii, až dva roky nebo 40 000 km. Podle analýzy Fordu vycházejí náklady na plánovanou údržbu i neplánované opravy výrazně lépe než u hlavních konkurentů.

Nový Transit Connect dostal také rozsáhlou paletu asistenčních technologií, z nichž některé se v tomto segmentu objevují poprvé. Novinkou je například inteligentní omezovač rychlosti, předkolizní asistent s detekcí chodců,systém kompenzace bočního větru nebo aktivní parkovací asistent.

Stejně jako dosavadní model bude i nejnovější Transit Connect k dostání ve dvou délkách rozvoru náprav, s nosností 520 až 890 kg a ve variantách karoserie van, kombi a double-cab-in-van. Objem nákladového prostoru činí až 3,6 m3 dle metodiky VDA.

Nový Ford Transit Courier

Transit Courier je nejmenším členem řady Transit. Modernizované provedení se vyznačuje upraveným vzhledem přední části s novým tvarem masky a spodních partií. V kabině se objevuje přepracovaná, ergonomicky vylepšená středová konzola, ve vyšších stupních výbavy s novou šestipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou komunikačního a zábavního systému SYNC 3.

Motory splňují nejnovější emisní normu Euro 6.2. Zákazníci se mohou rozhodovat mezi vznětovou jednotkou 1.5 TDCi a zážehovou 1.0 EcoBoost. Všechny verze mají namísto dřívější pětistupňové převodovky novou šestistupňovou. V zájmu snížení provozních nákladů jsou modely se vznětovým motorem nyní sériově vybaveny aktivní maskou chladiče, která urychluje zahřátí agregátu na provozní teplotu a snižuje aerodynamický odpor.

Nový Transit Courier nabízí užitečné zatížení 500–590 kg, nákladový prostor až 2,4 m3 (VDA) a možnost volby z karosářských variant van a kombi. Spektrum úrovní výbavy rozšiřuje nové provedení Limited, které stojí na vrcholu nabídky coby alternativa k dynamicky střiženému modelu Sport.

Další informace o novém Transitu Connect a Transitu Courier včetně technických údajů budou zveřejněny před uvedením novinek na trh během roku 2018, přičemž nový Courier se v ČR objeví již ve druhém a Connect ve třetím čtvrtletí 2018.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce, Ford

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

419 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

444 999 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

779 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč