Nový Citroën C3 Aircross na délce 4,4 metru nabídne až 7 míst
Citroën představil první snímky nového modelu C3 Aircross, který sdílí s hatchbackem C3 stejný styl, jenž je příslibem prostoru a pohodlí na palubě, a ambici otřást trhem díky velmi konkurenceschopné ceně. Oba modely jsou postaveny na stejné platformě Smart Car, která umožňuje využít širokou škálu motorů bez vysokých nákladů.
Model C3 Aircross prošel radikální změnou a vstoupil do nové éry s výraznějším charakterem, větším prostorem na palubě (až 7 míst), širší nabídkou motorů a stále velkým komfortem na palubě. V kombinaci s vysoce konkurenceschopnou cenou je tato vyspělejší a „svalnatější“ verze zcela v souladu s očekáváním trhu.
C3 Aircross používá nové stylové prvky značky Citroën, které se představily u koncepčního vozu Oli a poprvé byly využity u vozu C3. Jeho design nabízí nový podpis značky a veškeré formální prvky. Jeho výrazně vertikalizovaná přední část hrdě nese nové logo Citroën a přebírá charakteristický světelný podpis tvořený 3 segmenty. Vysoce moderní styl také podtrhuje kvalitu a smysl pro detail, kdy na některých prvcích využívá motiv stylizovaných šípů. Kromě těchto grafických prvků si Citroën pohrává s vnímáním siluety a možností individualizace. Rozbíjí vertikální pohled na vůz pomocí barevně odlišené střechy a C3 Aircross oživuje barevnými prvky na nárazníku a zadních sloupcích, které si zákazníci mohou libovolně měnit.
Nový C3 Aircross prošel radikální změnou a z modelu s oblým, vlídným vzhledem se stal model, z něhož vyzařuje hranatější, svalnatější a výraznější styl, aniž by byl agresivní. Silný a robustní C3 Aircross přebírá charakter SUV s vysokou horizontální kapotou, širokými blatníky, větším rozchodem kol a pevnými ochrannými rameny pneumatik velkých kol o průměru 690 mm. Každý stylový prvek dodává vozu napětí a energii a z něj tak nyní čiší velká sebejistota. Silueta vozu je dobře vyvážená a vyzařuje velkou sílu.
Délka nového C3 Aircross je nyní 439 cm, takže nabízí větší prostor na palubě. Vyvážené proporce jeho siluety ukazují na velmi dlouhý rozvor, který je největší ve své třídě. To poskytuje více místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Dalším prvkem, který umožnily rozměry modelu C3 Aircross a který je patrný z jeho designu, je design zadního sloupku, jenž vytváří dynamickou vertikální záď a poskytuje dobrý prostor pro cestující ve třetí řadě sedadel.
V tomto segmentu se jedná o významnou novinku, kdy je možné díky dvěma sedadlům, která se sklápějí do zavazadlového prostoru, pohodlně převážet až 7 osob. C3 Aircross nabízí celou řadu důmyslných prvků, které rodinám usnadňují každodenní život a nabízejí velkou flexibilitu využití. I přesto zůstává C3 Aircross velmi kompaktní, takže se kamkoliv snadno vměstná a bez problémů jej lze zaparkovat. Racionální, všestranný a uklidňující C3 Aircross je SUV, které se velmi snadno ovládá.
Toto nové SUV B sdílí s hatchbackem C3 platformu Smart Car, kterou Citroën představil jako první a která byla od počátku navržena tak, aby optimálně vyhovovala elektrickému pohonu. To znamená, že C3 Aircross dokonale naplňuje potřeby energetické transformace a poprvé nabízí vedle tradičního spalovacího motoru také nabídku hybridizace, která usnadňuje přístup k elektrifikaci a jejíž všestrannost je pro tento typ vozu velice vhodná. A při pohledu do budoucnosti je nutné připomenout, že bude k dispozici také jako cenově dostupný 100% elektromobil vyráběný v Evropě.
Silueta SUV C3 Aircross slibuje vyšší světlou výšku, díky níž je jízda bezpečnější, do vozu se snadněji nastupuje a řidič získal vyšší pozici při řízení pro lepší výhled. To vše přispívá k pocitu pohody na palubě, což je další charakteristický znak modelu C3 Aircross. Stejně jako hatchback C3 bude i nový C3 Aircross klást důraz na komfort a bude nabízet veškerou výbavou a technologie, které zákazníci na tomto trhu očekávají.
Citroën se zcela novým modelem C3 Aircross nabízí na významném trhu novou vizi evropského kompaktního SUV. Prodeje vozů segmentu B-SUV jsou od roku 2020 v Evropě vyšší než prodeje hatchbacků segmentu B. Na trhu, který se stal velmi konkurenčním, přesahují prodeje každoročně 2 miliony nových vozů. Citroën vstoupil do tohoto segmentu trhu v roce 2008 s vozem Citroën C3 Picasso. SUV kategorie B v té době ještě neexistovalo, ale Citroën již nabízel vůz s vyšší pozicí řidiče a dostatkem prostoru na palubě, výsledkem byl funkční vůz s jedinečným charakterem „magic boxu“.
Označení Aircross se objevilo v roce 2017 s modelem C3 Aircross, který si zachoval svou příkladnou praktičnost, k níž přidal dobrodružnou stránku. Citroën nyní představuje nový model C3 Aircross, který byl zcela přepracován, aby vyhověl očekávání rodin. Má zcela nový rozměr s mohutným a výrazným designem, nabízí větší prostor na palubě a modularitu umožňující převážet až 7 osob, elektrifikovanou nabídku od hybridního až po 100% elektrický pohon a rovněž vynikající komfort a konektivitu na palubě.