Nový Citroën Jumpy v Česku - ceny startují na půl milionu korun
Zájemcům o nový Jumpy budou k dispozici prozatím dvě varianty. Čistě užitkový Furgon a civilněji zaměřené Kombi s kapacitou až 9 přepravních míst. Kdo by měl zájem o ještě luxusnější provedení, tak i na toho by měla koncem letošního roku přijít řada. Vůz se však již nebude jmenovat Jumpy, nýbrž SpaceTourer a měl by se jak výbavou, tak i pohodlím právoplatně zařadit do segmentu luxusních dodávek.
Po delší odmlce Citroën opět předvedl zcela nový model, který nezměnil pouze kastli, jak tomu bývá u ostatních konkurentů, ale díky nové platformě se změnilo celé auto. Modulární platforma EMP2, na které Jumpy stojí, dovolila konstruktérům nabídnout až tři varianty délek, přičemž nejkratší provedení s délkou pouhých 4,6 metru je naprostým unikátem, a jako jediné z nabídky stojí také na výrazně kratším. Zbylé dvě verze s délkami 4,95 metru (rozměr, který přesně odpovídá velikosti nejznámějšího volkswagenu Transporter) a 5,3 metru pak stojí na stejně dlouhém rozvoru a jejich rozdílná délka závisí pouze na délce zadního převisu. Od zvolené délky se následně odvíjí také velikost vnitřního prostoru, která s hodnotami od 4,6, přes 5,3, až po 6,1 m3 přesně odpovídá potřebám cílových zákazníků. V nabídce bude nově navíc i unikátní patent zvaný Moduwork, který díky vybrání prostoru pod sedadlem spolujezdce umožní zvětšit přepravní kapacitu u každé z verzí o dalších 0,5 m3. Maximální přepravní kapacita nového vozu je tedy 6,6 m3.
U všech modelů budou k dispozici výhradně vznětové motory s výkony mezi 95 (1.6 BlueHDi) a 180 koňskými silami (2.0 BlueHDi). Vrcholná varianta však bude kombinována výhradně s automatickou převodovkou Aisin vybavenou hydrodynamickým měničem. V brzké době se také očekává příchod hybridního modelu, jehož elektromotory by měly pohánět zadní nápravu.
Všechny verze nového citroënu Jumpy, získaly v nárazových testech EuroNCAP plný počet 5 hvězd. Neméně zajímavým prvkem je rovněž head up displej, který si do kategorie K1 našel cestu vůbec poprvé, a později by měl dorazit i pohon všech kol. Pro Citroën jej bude montovat výhradně společnost Dangel, a ačkoliv si vůz nebudete moci objednat rovnou jako „čtyřkolku“, díky smluvnímu vztahu mezi automobilkou a společností Dangel se na všechny části bude vztahovat stejná záruka. Jumpyho podvozek byl právě pro pozdější použití tohoto pohonu již výrazně modifikován. Nově tak skýtá čtyři nezávislá ramena a své posádce nabízí nadprůměrné pohodlí. Na okresních silnicích kolem Prahy, kde jsme měli možnost nový vůz vyzkoušet, se jeho chování jevilo velice přijatelně. Poděkování patří i unikátním tlumičům s variabilním odpružením v závislosti na zatížení (AMVAC), díky kterým již nebudete mít problém s nezvladatelným chováním vozu ani při plném zatížení.
Naprosto revolučním prvkem jsou ovšem boční elektrické dveře s handsfree ovládáním, kterým k otevření stačí pouze mávnout nohou pod zadním nárazníkem právě na té straně, kde je chcete otevřít. Pakliže bude mít vůz pouze pravé dveře, i v takovém případě Citroën inovativní systém nabízí. Později by mělo dorazit také výklopné sklo u pátých dveří.
Vypadá to, že segment užitkových až rodinně-užitkových vozů navštívila nová krev. Díky rozumné cenové politice citroënu to navíc ani jindy klidné stálice nebudou mít s novým jumpym lehké. Vždyť základní verze Furgon startuje na velmi přijatelných 500 tisících korunách.
Chtěli byste nový Jumpy v testu? Neváhejte se nám ozvat dole v komentářích!