Nový Fiat Dobló: Povědomé tvary na nové platformě.
Dobló model 2010 bude patřit k nejprostornějším, nepraktičtějším a nejčistším vozům své kategorie. Po vzoru nových osobních fiatů nabídne kromě nezbytných komfortních a bezpečnostních prvků, například ESP či praktické multimediální rozhraní Blue&Me s hands-free a navigací.
Základní tvarový a rozpoznávací motiv Dobla zůstává zachován i v nejnovější generaci, ale jak se již stalo pravidlem- vůz mezigeneračně povyrostl. Je to hlavně zásluhou nové podvozkové platformy, která má proti předchůdci o 17 cm delší rozvor náprav (nyní 275 cm). Novinka se bude dodávat jak v klasickém variabilním „osobním“ provedení (Doblò ), tak v oplechovaném nákladním (Doblò Cargo). Tomu prvnímu přibyla možnost doplnit zavazadelník o další dvě sklopná sedadla, takže je možné přepravovat až sedm cestujících.
Ryze praktická verze Cargo nemá vzhůru výklopné páté dveře s oknem, ale celoplechová dělená vrátka s klasickým bočním otevíráním. Zadní boční dveře jsou tak jako dříve posuvné. Délka interiéru se zvětšila na 220 cm a například při pětimístném uspořádání je u Dobla k dispozici zavazadelník o vysoce nadprůměrném objemu 790 litrů. Jedná se tedy o velmi praktický vůz, doslova stvořený k rodinným výletům. Hlavně zájemci o Doblò Cargo uvítají možnost výběru ze dvou délkových provedení (s krátkým a dlouhým rozvorem) s vnitřním prostorem o objemu 3,4 a 4,2 m3 a užitečným zatížením 750 až 1000 kg. Šířka mezi podběhy 123 cm. K dispozici bude ještě Cargo se zvýšenou střechou a ryze účelová verze s krátkou budkou a obnaženým podvozkem pro individuální nástavby (např. valník, mrazírenský vůz atd.).
Zpočátku se počítá se čtyřmi pohonnými jednotkami a tři z nich jsou diesely. Ty skromnější nároky zcela určitě splní naftová třináctistovka 1,3 MultiJet s výkonem 66 kW, se kterou se Doblò pochlubí opravdu nevídanou spotřebou 4,8 litru na 100 km. Tomu odpovídá i ostře sledovaná hodnota emisí CO2, která je se 129 g/km nejnižší v této třídě. Vyššímu zatížení jsou schopny čelit silnější dieselové čtyřválce 1,6 MultiJet (77 kW) a hlavně nový 2,0 MultiJet (99 kW). Jediný benzínový outsider je zatím čtyřválec 1,4 16V (70 kW), ten ještě spoléhá na klasické mechanické ovládání ventilů a inovativní (a zatím praxí neprověřenou) technologii MultiAir přenechává „méně pracovitým“ vozům koncernu Fiat. U všech motorů se předpokládá nasazení systému Start- Stop.
Nabídka se v dohledné době ještě rozšíří o modely spalující alternativní plynné palivo, podobně jako u nového modelu Punto Evo a o verze s robotizovanou převodovkou Dualogic. V novém Doblu kromě ABS s EBD najdeme i stabilizační systém ESP, asistent rozjezdu do kopců Hill Holder a v případě osobní verze dokonce až šest airbagů . Od věci určitě není ani možnost volby automatické klimatizace s výdechy i do zadní části , tempomatu, parkovacích senzorů či multimediálního rozhraní Blue&Me s hands free sadou či navigací TomTom.
Objednávat můžete již od prosince, dodávky k zákazníkům začnou počátkem roku. Přesné ceny v korunách zatím nebyly zveřejněny, určitý obrázek si ale lze udělat podle již zveřejněných „italských“ ceníků v eurech:
Fiat Doblò 1.4 16V Active: 16.000 euro
Fiat Doblò 1.4 16V Dynamic: 17.500 euro
Fiat Doblò 1.4 16V Emotion: 19.000 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Active: 17.750 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Dynamic: 19.250 euro
Fiat Doblò 1.3 MultiJet Emotion: 20.750 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Active: 19.000 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Dynamic: 20.500 euro
Fiat Doblò 1.6 MultiJet Emotion: 22.000 euro
Fiat Doblò 2.0 MultiJet Dynamic: 22.000 euro
Fiat Doblò 2.0 MultiJet Emotion: 23.500 euro