Nový Ford Explorer Plug-in Hybrid uspěl v nárazových testech Euro NCAP. Dostal plný počet hvězd.
Nejnovější generace amerického sedmimístného SUV byla podrobena nárazovým testům a jejich výsledek příjemně překvapil. Pět hvězdiček a vynikající nabídka bezpečnostních systémů.
Ochrana posádky je v novém Exploreru na nejvyšší úrovni a svůj podíl na tom mají díly karoserie z ultravysokopevné oceli, jenž jsou vyráběné patentovanou metodou automobilky. Vše podporuje soustava bezpečnostních senzorů umístěných v přední a zadní části vozu. Organizace Euro NCAP proto ocenila dalšími body to, že vůz nabízí již ve standardu široký balík bezpečnostních technologií.
Ford k vylepšení samotné bezpečnosti využil inovativní výrobní proces prostorového tváření. Díky tomu se mu povedlo integrovat trubky z ultravysokopevnostní martenzitické oceli také do rámu čelního skla a střechy vozu. Ocel vytvrzená do té úrovně, že technologické otvory se do ní musí řezat laserem, se vyválcuje do trubkového tvaru a prostorovým tvářením se poté ohne do tvaru hokejky. Tím pádem vznikne jednodílný sloupek a střešní nosník s pevností v tahu 1700 MPa. To je hodnota, která překonává i nosná lana slavného mostu přes záliv Golden Gate v San Francisku v USA.
Ultravysokopevné boční výztuhy pak zasahují až do podlahy a ohýbají se do výsledného tvaru speciálním patentovaným procesem. Tím je zaručena dokonalá ochrana cestujících i vysokonapěťového akumulátoru. V rámci aktivní bezpečnosti jsou v novém Exploreru nejmodernější asistenční technologie. Za zmínku stojí předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní omezovač rychlosti nebo systém udržování v jízdním pruhu.
„Sériově montovaný systém autonomního brzdění před překážkou si vedl skvěle ve zkouškách funkčnosti při nízkých rychlostech, které jsou typické pro městský provoz a často při nich dochází k úrazům, například krční páteře. Ve všech testovaných scénářích došlo k odvrácení kolize nebo k jejímu zmírnění,“ uvádí zpráva organizace Euro NCAP.
Naprostou novinkou je prvek zvaný brzdový asistent při couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů dokáže rozpoznat překážky, které jsou vyšší než 28 cm, širší než 7,5 cm a v rozsahu rychlostí 1,5 až 12 km/h umí vůz sám automaticky zabrzdit, pokud je to nutné k odvrácení srážky. Brzdový asistent poté podrží vůz na místě po dobu 1,5 sekundy, aby měl řidič před pokračováním manévru dostatek času na vyhodnocení situace.
Nový Ford Explorer Plug-in Hybrid ukrývá pod svou kapotou benzinový třílitrový šestiválec EcoBoost, který dosahuje výkonu 336 kW (457 koní) a nabídne točivý moment 825 Nm. Výkon je pak posílán na všechna čtyři kola skrze automatickou převodovkou s deseti převodovými stupni. Ford uvádí, že nový Explorer ujede čistě na elektrický pohon až 48 kilometrů. Ba co víc, jedná se o jeden ze čtrnácti elektrifikovaných modelů, které značka uvede na trh do konce příštího roku.
Lithium-ionovou baterii elektromotoru o kapacitě 13,1 kWh lze nabíjet přes port umístěný na levé straně auta. Baterie se může samozřejmě dobíjet i během jízdy, k čemuž slouží technologie rekuperačního brzdění, která zachycuje kinetickou energii. Řidič má možnost vybrat hned ze čtyř jízdních režimů. K dispozici jsou EV Auto (automatický), EV Now (elektrický režim až do vybití baterie), EV Later (elektřina v baterii se ukládá na pozdější dobu) a EV Charge (průběžné dobíjení za jízdy).
Kromě vyspělé bezpečnosti a chytrého hybridního pohonu, nabízí nový Ford Explorer Plug-in Hybrid hned dvě výbavy. První z nich je sportovně stylizovaný Explorer ST-Line a na luxus zaměření zákazníci mohou sáhnout po verzi Explorer Platinum.
redakce