Nový Peugeot 5008 v prodeji, Škodu Kodiaq válcuje především nižší cenovkou | Autanet.cz

Nový Peugeot 5008 v prodeji, Škodu Kodiaq válcuje především nižší cenovkou

Nový Peugeot 5008 jenž nastavuje nová měřítka v segmentu C-SUV právě přichází na český trh. Je jediným 100% elektrickým SUV, které nabízí výjimečný prostor v kabině pro sedm cestujících a elektrický dojezd až 664 km. Hybrid za 820 000 Kč, bateriová verze za 1 150 000 Kč.

Peugeot 5008 je ukázkou flexibility platformy Stellantis STLA Medium, kterou jako první model využívá v delší konfiguraci. Díky mimořádně velkorysému rozvoru 289 cm a celkové délce 479 cm je velmi prostorný.


Inovativní platforma STLA Medium byla navržena tak, aby nabízela nejlepší výkon ve své kategorii z hlediska kritérií, která jsou pro zákazníky nejdůležitější: dojezd (až 664 km), doba dobíjení (80 % za 30 minut), potěšení z jízdy, výkon, efektivita a služby konektivity (Trip planner, Smart charging, Vehicle to load a aktualizace „Over The Air“).

Nový Peugeot 5008 se bude vyrábět výhradně v závodě ve francouzském Sochaux. Elektrické verze budou vybaveny bateriemi ACC vyráběnými v gigafactory ve francouzském Douvrinu. 

cenik peugeot 5008

Základem nabídky modelu Peugeot 5008 jsou dva stupně výbavy, Allure a GT, se třemi volitelnými pakety příplatkové výbavy. Z hlediska pohonů jsou k dispozici tři plně elektrické: (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol ) a jeden hybridní. 

Díky poměrně vysoké linii bočních oken, výrazným tvarům i velkorysým rozměrům (délka: 479 cm, šířka: 189 cm, výška: 169 cm) je vůz 5008 na silnici nepřehlédnutelný.

Design modelu 5008 naznačuje pohyb, a to od zadního okna, jehož sklon je zdůrazněn efektními bočními designovými prvky, až po přední masku s novým světelným podpisem a inovativní maskou chladiče, která splývá s barvou karoserie.

Model 5008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám provozu a udržuje optimální osvětlení, aniž by rušila ostatní účastníky silničního provozu. 

Nový model 5008 je po vzoru modelů 408 a 3008 vybaven koly s originálním vzorem, která mu dodávají moderní styl a zlepšují jeho aerodynamické vlastnosti. Kola o velikosti 19" a 20" s technickým a geometrickým designem mají ve svém středu nový znak Peugeot.

V interiéru se cestující díky velkolepé 21" plovoucí panoramatické obrazovce nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit® ocitnou v prostředí, které je jak technicky vyspělé, tak uživatelsky přátelské.

Peugeot 5008 je k dispozici v šesti barevných odstínech: Modrá Obsession, Modrá Ingaro, Bílá Okenite, Černá Perle, Šedá Artense a Šedá Titane. U verze GT je standardem černá střecha v lesklém provedení.

Propracovaná elegance interiéru nového modelu 5008 si užívají všichni cestující. Příkladem je elegantní obložení z hliníku, které sahá přes celou palubní desku a přední dveře až po zadní dveře. Odráží se v něm ambientní LED osvětlení, u kterého lze volit z palety osmi různých barev. Atmosféra v interiéru vozu je díky tomu velmi působivá a příjemná.

Panoramic i-Cockpit

Týmy Peugeotu se rozhodly spojit dva ze tří základních prvků systému i-Cockpit®, vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21" panelem, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem.

21palcová panoramatická obrazovka, jejíž umístění zaručuje optimální ergonomii, je mírně zakřivená směrem k řidiči a zároveň zůstává dokonale přístupná spolujezdci na předním sedadle. Digitální obrazovka výjimečných rozměrů a kvality v sobě spojuje dvě klíčové funkce systému Peugeot i-Cockpit:
-    Na levé straně se na přístrojovém panelu zobrazují všechny informace týkající se jízdy (rychlost, měřič výkonu, asistenční systémy řízení, tok energie atd.).
-    Na pravé straně panoramatické obrazovky uprostřed přístrojové desky se nachází dotyková část, která je přístupná řidiči i spolujezdci. Lze ji používat k ovládání topení/klimatizace, navigace, multimediálních systémů/konektivity atd.

Ve voze 5008 ve verzi Allure je nový Peugeot i-Cockpit® standardně tvořen dvěma 10" digitálními panely umístěnými na jednom držáku, které vytvářejí stejný plovoucí efekt jako 21" panel.

Kompaktní volant s novými ovládacími prvky

Volant, který je od samého počátku základním prvkem systému Peugeot i-Cockpit®, prošel rozsáhlým přepracováním, aby poskytoval ještě lepší pocit z jízdy a větší komfort řízení. Zachoval si samozřejmě svou kompaktnost, ale má modernější design. Přepracovaná středová část je menší a je izolovaná od ramen volantu, aby působila levitujícím dojmem podobně jako panoramatická obrazovka nad palubní deskou.

Nové jsou i ovládací prvky umístěné na volantu. Pro optimální ergonomii automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. Nový volant je u verze GT standardně vyhřívaný.

Deset přizpůsobitelných ovladačů i-Toggles

Ve střední části palubní desky jsou umístěny ovladače i-Toggles® neboli plně přizpůsobitelné dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 oblíbeným funkcím uživatele, ať už jde o volání oblíbenému telefonnímu kontaktu, spuštění navigace do často používaného cíle, naladění rádia na oblíbenou stanici, nastavení ideální teploty klimatizace atd.

Nejnovější generace online systémů Peugeot 

Výbava Allure standardně zahrnuje systém Peugeot i-Connect®, který nabízí plnou konektivitu díky funkci bezdrátového zrcadlení (Apple CarPlay/Android Auto).

Technologický zážitek doplňuje systém Peugeot i-Connect® Advanced, který je součástí standardní výbavy verze GT. Tento systém je vybaven online navigací TomTom s funkcí Trip planner.

Povel „OK Peugeot“, který využívá funkci rozpoznávání hlasu, zajišťuje přístup k funkcím infotainmentu, topení/klimatizace a také k telefonu. Toto rozpoznávání hlasu je nyní schopno rozlišovat mezi příkazy řidiče a spolujezdce.

V modelu 5008 bude k dispozici také umělá inteligence ChatGPT, která zajistí interakci mezi cestujícími a vozidlem. Pro pomoc uživatelům a zodpovězení jejich případných dotazů je součástí systému palubní dokumentace a odkaz na výukové materiály přístupné pomocí QR kódu. Aktualizace systému probíhají „over the air“.

Překvapivá hbitost a lehkost

Díky dynamickému nastavení podvozku je nový Peugeot 5008 hbitý a výkonný, a to jak ve městě, tak i mimo něj. Pro usnadnění manévrování je vůz standardně vybaven zadní kamerou, která řidiči nabízí dva úhly pohledu: pohled zezadu nebo z ptačí perspektivy. Tato kamera je vybavena čisticí tryskou pro zachování dokonalého obrazu za všech podmínek.

Za příplatek může být nový 5008 vybaven systémem Peugeot VisioPark 360°, který díky čtyřem kamerám umístěným co nejblíže předním a zadním kolům a dvanácti senzorům rozmístěným po celém voze poskytuje 360° pohled na okolí. 

Více než 40 jízdních asistenčních systémů 

Systém Drive Assist Plus 2.0 u modelu 5008 pomáhá řidiči s využitím všech senzorů vozu a informací z online navigace. Asistenční systémy jsou navrženy tak, aby usnadnily řidiči jízdu na víceproudých silnicích, jako jsou dálnice nebo rychlostní silnice:

-    Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu: Nastavuje řízení a rychlost tak, aby se vůz udržel v jízdním pruhu a jel rychlostí, kterou řidič nastaví.

-    Poloautomatická změna jízdního pruhu: Pokud si to řidič přeje, provede za něj systém změnu jízdního pruhu. Stačí aktivovat funkci a stisknout tlačítko „OK“ na volantu. Poté systém navede vůz do nového jízdního pruhu.

-    Včasné doporučení rychlosti: Systém na základě snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému rozpozná jakoukoli změnu rychlostního limitu a navrhne řidiči úpravu nastavení adaptivního tempomatu. Pokud je detekován déšť, systém okamžitě navrhne snížení rychlosti v souladu s rychlostními limity, například ze 130 na 110 km/h na dálnici.

Výjimečný prostor pro sedm cestujících

Nový model 5008 nabízí díky svému rozvoru štědrý prostor pro cestující ve druhé řadě i ve třetí řadě sedadel. Z tohoto hlediska nastavuje v segmentu C-SUV nové měřítko.

Druhá řada nového modelu 5008 je vybavena pohodlnými sedadly, která tvoří posuvnou lavici dělenou v poměru 60/40 s opěradly v poměru 40/20/40, což představuje dokonalou kombinaci modularity a pohodlí.

Opěradla sedadel ve druhé řadě se nezávisle sklápějí v 5 polohách, což cestujícím zajišťuje pohodlí na dlouhých cestách. Zvláštní pozornost byla věnována povrchové úpravě, kdy bylo u všech sedadel druhé řady použito vysoce kvalitní čalounění.

Přístup ke třetí řadě sedadel je bezkonkurenční díky systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě zcela sklopit a zároveň posunout dopředu. Tento systém, který nemá v daném segmentu obdoby, výrazně zlepšuje přístup do třetí řady. Ovládání usnadňuje páčka umístěná v horní části opěradla sedadla. V kombinaci s širokým otevřením velkých zadních dveří umožňuje tento systém pohodlné usazení ve třetí řadě pro všechny cestující bez ohledu na jejich výšku.

Do vozu 5008 se pohodlně usadí až sedm cestujících. Třetí řadu tvoří lavice se dvěma samostatnými opěradly vybavenými nastavitelnými opěrkami hlavy. Tato sedadla nabízejí obdivuhodný komfort díky vysokým měkkým sedákům, vyšším opěradlům a optimalizovanému prostoru nad hlavou.

Nový Peugeot 5008 se tak dokáže přizpůsobit všem potřebám rodin, kterým poskytuje 2 až 7 pohodlných sedadel a velkou nosnost.

Velký a přizpůsobitelný zavazadlový prostor

Zavazadlový prostor nového modelu 5008 má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1.815 litrů. Vyniká výjimečnou modularitou, kterou nabízí propracovaná architektura sedadel, jež umožňuje širokou škálu kombinací uspořádání. Při sklopení všech zadních sedadel nabízí nový model 5008 obrovskou rovnou podlahovou plochu. 
-    Charakteristiky druhé řady: lavice 60/40, opěradla 40/20/40
-    Charakteristiky třetí řady: opěradla 50/50. 

Podlahové krytí zavazadlového prostoru za třetí řadou sedadel lze zvednout a vertikálně uložit za sedadla, čímž vznikne místo pro nejméně dvě kabinová zavazadla. Další rozsáhlé úložiště se nachází pod sedadly ve třetí řadě. Tento prostor o objemu přibližně 80 litrů lze využít k umístění různých předmětů, například sportovního vybavení, které pak není při pohledu zvenčí vidět. 

Horní kryt zavazadelníku lze odložit za sedadla ve druhé řadě či do vyhrazeného úložného boxu pod podlahou.

A konečně, pro usnadnění nakládání je 5008 vybaven elektrickým ovládáním výklopné zádi, které je standardní součástí verze GT.

Kabina poskytující pocit pohody

Na cestující čeká kromě velkorysých rozměrů kabiny nového modelu 5008 i mimořádně útulné a příjemné prostředí. Spojení ambientního osvětlení, hliníku a látkového obložení v prvních dvou řadách dokonale ladí a vytváří jedinečný pocit elegance a pohody. 

Velké panoramatické střešní okno poskytuje dostatek světla. Jeho přední část je otevíratelná, a to i elektrických verzí, u kterých bývá tato možnost poměrně vzácná. Kabina je maximálně prosvětlená až do třetí řady, která je rovněž obklopena velkými prosklenými plochami.

Pro zajištění zdravé atmosféry v interiéru je nový Peugeot 5008 vybaven systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do prostoru pro cestující a v případě potřeby automaticky aktivuje recyklaci vzduchu. U verze GT je za příplatek navíc k dispozici systém úpravy vzduchu Clean Cabin, který filtruje znečišťující plyny a částice. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na pravé straně panoramatické obrazovky.

Nadstandardní péče

Interiér modelu 5008 nabízí cestujícím vysoce komfortní prostředí i díky vynikající úrovni odhlučnění. Zvukovou izolaci lze navíc ještě vylepšit vrstvenými předními okny, která jsou k dispozici za příplatek.

Nová přední sedadla jsou pokryta čalouněním kombinujícím TEP a látku u verze Allure a TEP a Alcantaru u GT. Sedadla jsou ergonomicky vytvarovaná a jejich výplň tvoří pěna s vysokou hustotou. Přední sedadla byla oceněna certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken = Akce pro zdravá záda). U verze GT jsou sedadla navíc odvětrávaná a opatřená masážní funkcí. Vyhřívání je rozšířeno i na zadní řadu sedadel. V tomto případě jsou přední sedadla vybavena také adaptivními bočními opěrkami v opěradlech, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.

Sedadla druhé a třetí řady byla navržena tak, aby zajistila pohodlí všem pasažérům. Sedadla ve druhé řadě lze posouvat a sklápět, a nabízí tak obrovskou modularitu. Ovládací panel v zadní části středové konzoly umožňuje cestujícím ve druhé řadě nastavovat teplotu a ventilaci třízónové klimatizace a vyhřívání sedadel. Na konzole se nachází také 12V zásuvka, kterou v závislosti na verzi doplňují dvě zásuvky USB-C. U verzí GT jsou do středové loketní opěrky zabudovány dva držáky na nápoje a do zadních dveří okenní rolety. Oba cestující ve třetí řadě mají k dispozici držák nápojů, lampičku na čtení a loketní opěrku. Třetí řada je rovněž vybavena 12V zásuvkou.

Široká nabídka elektromotorů

Nový model 5008 byl od počátku koncipován jako elektrický, nabízí proto celou řadu pohonů s nulovými emisemi a s dojezdem od 500 do 664 km, včetně čtyřkolky se dvěma elektromotory a verze s dlouhým dojezdem.

Tato řada synchronních elektromotorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a vyšší účinnost.  Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm). Varianta se dvěma elektromotory  a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 345 Nm a zadní motor 170 Nm.

Vysokonapěťová lithium-iontová baterie 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) je umístěna pod podlahou a napájí trakční elektromotor. Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává nadále energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.

Tepelný management baterie využívá cirkulující chladicí kapalinu, která zajišťuje velmi rychlé nabíjení, optimalizovaný dojezd a delší životnost. 

Tepelné čerpadlo samozřejmě přispívá také k tepelnému komfortu cestujících a zároveň šetří energii baterie. 

Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160.000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity 70 %.

Mimořádně účinná elektrická platforma

Peugeot E-5008 využívá novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis, která je oproti platformě vozu E-3008 prodloužená. Je určena pro elektromobily skupiny a představuje v rámci současného automobilového průmyslu vysoce vyspělé technické řešení.

Platforma STLA Medium „BEV-by-design“ poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou až 98 kWh. Díky její výkonné koncepci, která zajišťuje i účinnou aerodynamiku (SCx 0,77), nabízí E-5008 nejlepší dojezd ve svém segmentu (až 664 km).

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku nabízí připojení typu Mode 2/3 (střídavý proud) a Mode 4 (stejnosměrný proud). 

Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně se dodává třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.

Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 u modelu E-5008 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje doplnění energie pro dojezd 100 km za pouhých 10 minut a dobití baterii z 20 % na 80 % za 30 minut.

Online služby

Díky systému Peugeot i-Connect® Advanced a optimalizovanému hlasovému ovládání mohou klienti vyžít umělou inteligenci. Komunikací s chatbotem ChatGPT tak lze v reálném čase získávat různé informace, například o zajímavých místech v okolí, o jejich historii apod.

Efektivní navigace díky řešením pro plánování a optimalizaci cest: 
-    Funkce EV Trip Planner je k dispozici prostřednictvím aplikace MyPeugeot s online navigací TomTom. Tato funkce, která se díky funkci Send2Nav v aplikaci MyPeugeot snadno používá, vypočítá ideální trasu a nabídne užitečné informace, jako je vzdálenost, kterou je nutno urazit, úroveň nabití baterie na začátku cesty, požadovaná úroveň nabití baterie při příjezdu, spotřeba energie, provoz, typ silnice a samozřejmě nabíjecí stanice dostupné po cestě. 

-    Funkce E-Routes pracuje s funkcemi telefonu připojeného v režimu zrcadlení k systému Peugeot i-Connect®. Aplikace e-Routes optimalizuje všechny jízdy elektromobilu díky tomu, že vypočítá nejlepší trasu podle požadavků na dojezd vozidla, umístění nabíjecích stanic, provozu, vzdálenosti, kterou je třeba ujet atd.

Aplikace MyPeugeot pro chytré telefony umožňuje uživatelům vozu 5008 zůstat v neustálém spojení se svým vozem a získat vzdálený přístup k celé řadě funkcí:

- Dálkové ovládání zavírání a otevírání dveří, aktivace světel nebo klaksonu pro rychlou lokalizaci vozu; 

- Kontrola stavu nabití baterie, naprogramování, spouštění nebo odložení nabíjení baterie. Kromě značné úspory času je to také způsob, jak ušetřit na výdajích za dobíjení. 

- Spouštění a naprogramování přednastavení teploty. Tato funkce, využívaná při zapojení vozidla do elektrické sítě, zajišťuje vysokou úroveň komfortu. Zároveň také optimalizuje dojezd díky tomu, že baterii předem zahřeje na požadovanou teplotu.

- Zjištění zeměpisné polohy vozu a upozornění na případné požadavky na servis. 

Kompletní nabídka elektromotorů

Aby Peugeot svým zákazníkům usnadnil přechod na vozy s plně elektrickým pohonem, nabízí nový model 5008 také s hybridním motorem.

Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybaven systémem Peugeot Hybrid 48V, který tvoří benzínový motor nové generace o výkonu 136 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % na výsledných 5,7 l/100 km[6]. Při jízdě ve městě může nový 5008 Hybrid 136 e-DCS6 až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč