Nový Volkswagen Tiguan bude nabitý výbavou z vyšší třídy
Nový Tiguan přijde na trh již příští rok. Ve své třetí generaci bude k dispozici s nově vyvinutou aktivní regulací podvozku a prvky výbavy z vyšší třídy, mezi něž patří světlomety HD LED Matrix. Tiguan s plug-in hybridním pohonem umožní dojezd na elektřinu až 100 kilometrů.
Tiguan je již roky nejprodávanějším modelem značky Volkswagen. Od svého debutu na podzim 2007 se pro toto SUV rozhodlo více než 7,4 milionu lidí na celém světě. Nyní Volkswagen připravuje zcela novou generaci svého úspěšného modelu.
Volkswagen pro nový Tiguan zdokonalil modulární platformu pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. Nová generace této platformy nese označení MQB evo. Kai Grünitz, který má v představenstvu na starosti technický vývoj značky Volkswagen, k tomu říká: „Nejmodernější technologické moduly se v platformě MQB evo vzájemně dokonale doplňují. Nová generace plug-in hybridních pohonů s elektrickým dojezdem až 100 kilometrů, zřejmě nejlepší aktivní regulace podvozku ve svém segmentu, interiér prémiové kvality a rovněž nový informační a zábavní systém s intuitivním ovládáním splňují to, co řidiči od značky Volkswagen očekávají."
„Světlomety IQ.LIGHT HD LED Matrix".
Nový Tiguan bude jako jeden z prvních vozů ve své třídě na přání k dispozici se světlomety HD LED Matrix. Technologie „světlometů IQ.LIGHT HD LED Matrix" byla vyvinuta společně pro modely Tiguan a Touareg. Model střední třídy Tiguan tak nabídne osvětlovací techniku modelu vyšší třídy.
Nový koncept zobrazování a ovládání. Interiér modelu Tiguan má zcela novou koncepci a design. Volkswagen v něm zohlednil konkrétní přání zákazníků, aby bylo zajištěno intuitivní ovládání. Tiguan tak bude uveden na trh s nově vyvinutým kokpitem a infotainmentem. Displej s úhlopříčkou až 38 centimetrů (15 palců) přehledně zobrazuje důležité funkce, například navigaci, hudbu nebo klimatizaci, a rychlými přístupy jej lze individualizovat. Pocit vnímané hodnoty a úroveň komfortu zvyšují velmi kvalitní materiály spolu s nově vyvinutými sedadly a účinnou protihlukovou izolací. Především ve spojení s novým „akustickým paketem“ (výbava na přání) si mohou cestující v Tiguanu užívat akustického komfortu jako v automobilu vyšší třídy. Středové konzoly navíc poskytnou ještě více odkládacích prostorů.
Tiguan bude nabízen výhradně s automatizovanou mechanickou převodovkou (DSG). Podobně jako v modelech Volkswagen ID. bude řidič měnit její provozní režimy páčkou na sloupku řízení vpravo od volantu s intuitivním ovládáním. Po jejím otočení dopředu na „D“ pojede vůz dopředu, otočením dozadu na „R“ se zařadí zpětný chod. Stlačení do strany aktivuje parkovací brzdu. Všechny verze modelu Tiguan budou mít navíc k dispozici páčky za volantem pro manuální řazení.
Elektronicky řízený podvozek nabídne ještě vyšší úroveň komfortu a dynamiky. Platforma MQB evo poskytuje výchozí základ pro novou generaci adaptivního podvozku DCC: na přání dodávaný systém DCC Pro s dvouventilovými tlumiči. Nový model kromě toho bude sériově vybaven manažerem jízdní dynamiky – systémem z platformy MQB, který debutoval v aktuálním modelu Golf GTI. Tento systém řídí funkce elektronických uzávěrek diferenciálů (XDS) a nastavení elektronicky řízených tlumičů DCC Pro, které má vliv na příčnou dynamiku. Brzdné zásahy na jednotlivých kolech a selektivní změny tuhosti tlumičů zvyšují komfort a vylepšují jízdní vlastnosti při dynamických průjezdech zatáčkami. Stabilnější a agilnější vůz se ovládá ještě precizněji.
TDI, TSI, eTSI a eHybrid.
Díky platformě MQB evo mohou být v modelu Tiguan realizovány různé druhy pohonu. Zákazníci budou mít na výběr turbodiesely (TDI), přeplňované zážehové motory (TSI), částečně hybridní jednotky na základě přeplňovaného zážehového motoru (eTSI) a externě nabíjitelné hybridní systémy (eHybrid). Elektrický dojezd plug-in hybridních pohonů se podařilo oproti předchůdci prodloužit až na 100 kilometrů, v závislosti na výbavě. Navíc je nabíjení střídavým proudem ve všech verzích eHybrid rychlejší a poprvé se bude sériově dodávat také možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem.
Sedadla na úrovni vyšší třídy. Tiguan bude na přání k dispozici s předními sedadly ergoActive, která nabízejí mimo jiné pneumatické nastavování bederní opěrky ve čtyřech směrech a rovněž pneumaticky realizovanou bodovou masáž s 10 tlakovými komorami v opěradlech – i tyto funkce bývají jinak k dispozici pouze v modelech vyšší třídy. Tato sedadla navíc disponují také funkcemi vyhřívání a odvětrávání.
Tiguan s větším zavazadlovým prostorem. Nový Tiguan povyroste do délky o cca tři centimetry. Vnější výška, šířka a rozvor náprav zůstanou na téměř stejné hodnotě jako u předchůdce. Již tak vynikající využití obestavěného prostoru se přitom podařilo znovu zlepšit, což dokládá objem zavazadlového prostoru nové generace. Přestože je SUV jen nepatrně delší, vzrostl objem jeho zavazadlového prostoru o 33 na 648 litrů (měřeno do výšky horního okraje opěradel zadních sedadel).