Omlazená Škoda Kodiaq je tady, přinášíme kompletní informace | Autanet.cz

Omlazená Škoda Kodiaq je tady, přinášíme kompletní informace

Čtyři roky po uvedení na trh prochází Škoda Kodiaq rozsáhlou modernizací. Novinka přináší vylepšený, výraznější designový jazyk. Poprvé nabízí Kodiaq Matrix-LED přední světlomety a Top ergonomická přední sedadla s ventilací a masážní funkcí. Do široké nabídky motorů generace Evo patří nový výkonnější motor TSI vrcholného sportovního provedení RS.

Příběh vozů SUV začal již 50 let před představením modelu Kodiaq v roce 2016. V roce 1966 totiž vznikl na Novém Zélandě terénní vůz Trekka, který jako základ využíval dobový model Octavia. Celkem bylo do roku 1972 vyrobeno přibližně 3000 vozů. Cestu k moderním SUV připravila v roce 2009 Škoda Yeti a úspěšnou ofenzívu zahájil v roce 2016 model Kodiaq. Současnou rodinu vozů SUV značky Škoda tvoří osm modelů.


SUV Skoda

Ještě výraznější vzhled, poprvé v nabídce na přání Matrix-LED přední světlomety

Ve výbavových stupních Ambition a Style je součástí předního a zadního nárazníku lišta s hliníkovým dekorem, která dodává vozu robustní vzhled. K výraznějšímu designu přispívá rovněž nová přední část se vzpřímenější šestihrannou maskou chladiče. LED přední světlomety, které jsou součástí standadní výbavy, jsou užší a působí tak dynamičtějším dojmem. Poprvé Škoda Kodiaq nabízí na přání Matrix-LED přední světlomety. 19" kola z lehké slitiny Procyon a 20" kola z lehké slitiny Sagitarius u Kodiaqu RS mají odnímatelné kryty, které vylepšují jejich aerodynamické vlastnosti. Speciální aerodynamická kola, nový přední a zadní nárazník a nový černě lakovaný střešní spoilers finlety po stranách přispívají ke snížení odporu vzduchu.

Nový přední a zadní nárazník aostře řezaná LED zadní světla

Nový design má také přední i zadní nárazník. Přední nárazník je lakovaný v barvě vozua v jehospodní části se nachází nasávací otvor snovou krystalickou mřížkovanou strukturou po stranách ohraničený designovým prvkem ve tvaru písmene L, který naznačuje vzduchové clony Air Curtain. Součástí výbavového stupně Ambition a Style jeaerodynamický černý přední spoiler slištou hliníkového vzhledu. Užší, ostře řezaná Top LED zadní světla jsou součástí standardní výbavy-jsou vybavena animovanými ukazateli směrua uvítacím efektem. Zadní světla mají krystalické prvky a ukazují typický tvar koncových světel ve tvaru písmene C.

Poprvé se v modelu Kodiaq objevují na přání elektricky nastavitelná Top ergonomická přední sedadla, která jako součást komfort paketu Top přináší vyšší úroveň komfortu a ergonomie. Tato vyhřívaná sedadla jsou čalouněna perforovanou kůží a nabízí ventilaci i masážní funkci. Délku sedáku lze v případě potřeby manuálně nastavit. Integrovaná paměťová funkce, která ukládá osobní nastavení, se aktivuje jednoduchým stiskem tlačítka. Pro výbavový stupeň Style jsou na přání dostupná ekologická sedadla s kvalitními potahy z veganských recyklovaných materiálů. Výbavový stupeň Style má ve standardní výbavě sedadla s potahem v kombinaci látky a kůže. Na přání je k dispozici čalounění stropu mikrovláknem Suedia v černé barvěve spojení spanoramatickým střešním oknem pro L&K a RS.

Multifunkční kožený volant, který může být na přání vyhřívaný, má nový design. Do výbavového stupně L&K je standardně nabízen volant dvouramenný. Sportovní tříramenný volant je k dispozici na přání; u modelů Sportline a RS je však součástí standardní výbavy. Pomocí otočných ovladačů a tlačítek lze ovládat různé funkce vozu, asistenční systémy a infotainment, aniž by bylo nutné pustit volant z rukou. Nové je rovněž ovládání Asistované jízdy 2.0 pomocí tlačítka na volantu. Některé asistenční systémy nabízí u volantů také funkci Detekce držení volantu, která v pravidelných intervalech kontroluje, zda má řidič ruce na volantu, nebo umí zjistit například v případě zdravotní indispozice, že již vozidlo neovládá. U vozidel vybavených automatickou převodovkou DSG je volant od výbavového stupně Style a výše vybaven pádly pod volantem, kterými lze manuálně volit rychlostní stupně.

V rámci modernizace modelu Škoda Kodiaq byl také rozšířen na přání dostupný sound systém Canton s celkovým výkonem 625 W, který nově nabízí centrální reproduktor zabudovaný v přístrojové desce, subwoofer umístěný v zavazadlovém prostoru a dalších deset namísto dosavadních osmi reproduktorů. Dva nové reproduktory s chromovaným rámečkem se nachází ve výplni předních dveří.

Škoda Kodiaq nabízí dva naftové motory 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) a 147kW (200k), které se pojí se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. V nabídce jsou také tři benzinové motory. Motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) je jako jediný vybaven pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je dodávána automatická převodovka DSG. Ta je společně s pohonem všech kol součástí standardní výbavy u motoru 2,0TSI o výkonu 140 kW (190 k) a 2,0 TSI o výkonu180 kW (245 k) modelu Kodiaq RS. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6d.

Díky mnoha vylepšením nabízejí motory nové generace Evo vysokou účinnost a nízké emise. Díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR se dvěma katalyzátory jsou emise oxidu dusíku (NOx) obou naftových motorů generace Evo hluboko pod stanovenou normou. Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue® před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Oproti předchozím motorům byla optimalizována kliková hřídel a provedeny změny ve vedení výfukových plynů, v turbodmychadle, vstřikovací soustavě a systému řízení provozní teploty motoru, což vede ke snížení spotřeby. Výkonnější varianta naftového motoru má také lehčí písty z hliníkové slitiny a turbodmychadlo chlazené vodou. Benzinové motory generace Evo jsou ještě účinnější než jejich předchůdci. Vysoký vstřikovací tlak až 350 barů zajišťuje nižší hydraulické ztráty a nižší spotřebu paliva. Motor 1,5 TSI je také vybaven technologií aktivního řízení válců (ACT), která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a dále tak snižuje spotřebu.

Oproti předchozímu naftovému motoru sportovní vrcholné verze RS se výkon nového benzinového motoru zvýšil o 4 kW (5 k) na180 kW (245 k). Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici od1 600 min-1. Současně se o více než 60 kg snížila jeho hmotnost a o 5,2 kg se snížila hmotnost nové sedmistupňové převodovky DSG. Nová Škoda Kodiaq RS tak nabízí dynamičtější jízdní vlastnosti a ještě lepší jízdní výkony. Zrychlení z 0na 100 km/h zvládá verze RS za 6,5 s, což oproti předchozímu modelu představuje zlepšení o 0,4 s. Maximální rychlost činí 234 km/h, což je o 9 km/h více než u předchůdce.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakc

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč