Omoda 5 je čínská Škoda Karoq s bohatou výbavou a zajímavou cenovkou 699.000 Kč

Nový model je dostupný s benzínovým motorem a dvouspojkovou převodovkou nebo jako elektromobil
Model 5 ICE poháněný benzínovou přeplňovanou šestnáctistovkou TGI ve spojení s 7° dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol je nabízen ve dvou výbavách – Comfort a Premium, přičemž už v základu nabídne v podstatě vše. Výbavu Comfort pořídíte za 699.000 Kč, Premium pak za 749.000 Kč. V základu dostanete červený lak, všechny ostatní barvy jsou za příplatek 13.000 Kč nebo 18.000 Kč. V prodeji je také elektrická verze Omoda 5 EV za cenu od 879.000 Kč vybavená 61 kWh baterií s dojezdem až 402 km. Elektromobil by měl zvládat nabíjení rychlostí 80 kW na DC nabíječkách a uhánět maximálkou až 172 km/h.
Záruka na vozidlo je po dobu 7 let nebo 150.000 km. K vozu na tři roky dosanete i asistenční službu 24/7.
Za zmínku výbavy Comfort stojí plně nastavitelná vyhřívaná, a dokonce i ventilovaná přední sedadla, interiér čalouněný syntetickou kůží, dva sdružené displeje na palubní desce, každý s úhlopříčkou 12,3 palce a veškerou konektivitou, přední a zadní parkovací senzory včetně kamery, LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, bezdrátová nabíječka, tónovaná skla nebo už zmíněná 18palcová litá kola.
Samozřejmostí je i široká paleta asistenčních a bezpečnostních systémů včetně adaptivního tempomatu. Vyšší výbava Premium pak navrch přihazuje ještě 360stupňovou kameru, dvouzónovou klimatizaci, prémiový audiosystém od Sony, panoramatickou střechu, elektricky otevíratelný kufr, vyhřívaný volant či propracovanější ambientní osvětlení. Standardem u obou výbav je i sedmiletá tovární záruka.
Čínské SUV bude mít pod kapotou přeplňovanou benzinovou jedna-šestku s výkonem 108 kW, která spolupracuje se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a společnými silami roztáčí přední kola. Pohon všech čtyř kol se bohužel do nabídky nedostane.
Spotřeba by měla být u Omody slušná – podle výrobce 6,9 l/100 km. Avšak pokud jste zastánci zeleného světa můžete zvolit model E5. Jde o totožný vůz, akorát má přepracovanou masku chladiče a pod kapotou mu šeptá čistě elektrický pohon. Ten tvoří elektromotor o výkonu 150 kW, který čerpá energii z 61 kWh baterie. Vůz by měl podle evropského měřícího cyklu WLTP spotřebovat 15,9 kWh na 100 km. To znamená, že na jedno nabití by měl dle informací dojet přes 400 km.
Když energie v akumulátoru dojde, řidič pouze zapojí konektor do DC zásuvky a může dobíjet maximálním výkonem 80 kW. Z domácího wallboxu či AC veřejné stanice pak lze dobíjet 11 kilowatty. Jak obě verze jezdí a kolik konkrétně budou stát, na to si budeme muset ještě pár měsíců počkat. Zatím pouze víme, že si je zákazníci budou moci prohlédnout v 15 dealerstvích po celé České republice.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Mazda 2 1,3i KLIMA 63kW ČR

Mazda 2 1,4 MZR-CD PO SERVISU,BEZ KORO
