Peugeot 208 - modernizace a nové motory
Nejprodávanější model značky Peugeot 208 se tři roky po svém uvedení na trh dočkal omlazení. Vzhled vozu podtrhují sériově montovaná 3D světla s LED diodami a další úpravy. Nabídka se rozšířila o verze GT Line a GTi by Peugeot Sport. Modernizované motory splňují nově emisní normu EURO 6 a v nejúspornější verzi jezdí 1.6 BlueHDi za tři litry na sto. Novinka se začne prodávat v červnu 2015.
Segment B je s téměř 30 % nově registrovanými vozy druhým největším segmentem evropského trhu. Přes bohatou nabídku a široké možnosti verzí karoserie (zejména SUV/CUV) je nejoblíbenějším typem vozu kompaktní hatchback, který představuje více než dvě třetiny prodaných vozů. A Peugeot 208 je v tomto stále více konkurenčním segmentu klíčovým hráčem.
První generace vozu Peugeot 208 brzy dosáhne hranice 1 000 000 prodaných kusů. Společně s městským crossoverem Peugeot 2008 umožnila značce Peugeot potvrdit v roce 2014 její místo mezi třemi nejlepšími evropskými automobilkami v segmentu B. Peugeot 208 je od svého uvedení na trh považován za městský vůz s výraznou osobností, která je zcela v souladu s hodnotami značky. Nic z toho, co přispělo k charakteru a kouzlu vozu Peugeot 208, se nemění: elegantní a sportovní tvar, energické a moderní proporce a propracovaný styl. Designéři vyšli z těchto nepopiratelných vlastností a stanovili si za cíl posílit atraktivní charakter modelu tím, že tuto jeho stránku ještě více zdůrazní. Tato nová identita jde samozřejmě ruku v ruce s větší robustností a kvalitou.Nový Peugeot 208 tak na první pohled okouzlí svým novým designem, který je výraznější a elegantnější. Nový přední nárazník nabízí ostřejší, přesnější a propracovanější linie. Širší maska chladiče se silnější chromovanou lištou je nyní plně integrována do nárazníku, s nímž jakoby tvoří jeden kus. U vyšších verzí výbavy se objevuje za tepla vyražené chromované označení nové masky „EQUALIZER“, které jí dodává zcela nový 3D efekt. Díky této nové identitě v kombinaci s odsazenými předními mlhovými světlomety je nyní vůz širší, dynamičtější a působí stabilněji. Řidič má okamžitou chuť usednout za volant.
A konečně je tento design v přední části zdůrazněn novými dvoubarevnými světlomety s černou chromovanou maskou strukturující optiku pro ostřejší vzhled a světelným podpisem LED, z něhož čiší kočičí půvab a technologie. Tyto nové světlomety jsou standardně montované od druhé úrovně výbavy.
Při pohledu ze strany jsou zachovány energické a moderní proporce modelu (kratší převisy, menší výška) a velmi propracovaný design (tvarované boky, chromované lišty kolem oken atd.). Profil nové „dvěstěosmičky“ se však odlišuje novými prvky, které přispívají k její větší prestiži. U všech verzí výbavy jsou k dispozici nová kola: od ozdobných krytů kol 15" Nobium, přes nová hliníková 16", kola Titane, po karbonová kola 17" ve verzi „Storm Mat“ u vozu Peugeot 208 GTi. K dispozici jsou nyní na výběr různé typy hliníkových kol 16" a 17" posilující exkluzivitu vozu: lakované, s diamantovým výbrusem nebo s inovativními prvky, jako je sekvenční diamantování nebo laserové gravírování. Od 3. úrovně výbavy jsou navíc vnější zpětná zrcátka sériově v chromované verzi, což posiluje elegantní a sportovní charakter vozu.
Zadní světla s novými 3D lištami ve tvaru lvích drápů s LED diodami zaujmou a překvapí. Jejich výrazně jednotný vzhled, teple červená opálová barva a hluboký 3D efekt z nich činí skutečné technologické klenoty. Tato světla se třemi drápy, které jsou symbolem designu Peugeot, se objevují u všech verzí výbavy.
Kvalitní elegantní interiér zaměřený na pocity při řízení
Uvnitř nového Peugeotu 208 najdeme Peugeot i-Cockpit - inovativní uspořádání přístrojů a ovládacích prvků, které si zákazníci ihned po uvedení na trh velmi oblíbili. Peugeot 208 tento zcela originální koncept představil v roce 2012. Nabízí stimulující, přesné a bezpečné řízení. Od doby, kdy byl poprvé představen, ho přebraly i vozy Peugeot 2008 a 308. Peugeot i-Cockpit se skládá z kompaktního volantu, vyvýšeného přístrojového panelu a velkého dotykového displeje.
Díky malému volantu v kombinaci s kompaktností nového Peugeotu 208 (délka vozidla nepřesahuje 4 m) je vůz mrštný, ve městě velmi snadno ovladatelný a poskytuje skutečný požitek z jízdy. Volant je nyní od 3. úrovně výbavy potažen hladkou plnohodnotnou kůží, což také přispívá k příjemné atmosféře. Palubní deska z měkčeného plastu, standardně montovaná do všech vozů, má u vyšších úrovní výbavy nový zrnitý povrch.
Vyvýšený přístrojový panel nabízí potřebné jízdní informace ve zrakovém poli řidiče, což zvyšuje komfort i bezpečnost řízení. Jeho střízlivý a elegantní design, bílé podsvícení a centrální displej zajišťují přesnost a čitelnost informací o řízení. Vyšší verze jsou vždy zřetelně rozlišené díky jemné LED liště kolem analogových ciferníků (modrá u 4. úrovně výbavy/ , červená u GTi).
Velký dotykový displej 7", sériově montovaný od druhé úrovně výbavy, nabízí intuitivní ovládání a snadný přístup ke všem funkcím (rádio, navigace, telefon, palubní počítač, internet). Navíc poskytuje to nejlepší z možností palubního připojení: Bluetooth a USB, mobilní aplikace přes systém Peugeot Connect Apps a nový systém MirrorScreen, díky kterému je možné zobrazit displej telefonu na dotykové obrazovce vozidla a naplno využívat aplikace v telefonu.
Interiér vozu nový Peugeot 208 nabízí zcela novou atmosféru. U všech verzí výbavy je použita čistě bílá moderní barva podsvícení přístrojové desky, ručiček a všech ovladačů. K technologické klidné a elegantní atmosféře přispívá stropní LED osvětlení a modré světelné lišty panoramatické střechy.
Nový zářivý odstín exteriéru
Paleta odstínů barev a povrchů (matný, metalický, perleťový) v nabídce vozu nový Peugeot 208 je rozšířena o zcela nové odstíny. S bohatou a pestrou paletou 13 odstínů reaguje na rostoucí poptávku ze strany zákazníků, kteří hledají exkluzivitu. Nový metalický odstín „oranžová Power“ je dynamický a mladistvý. Jde o svěží velmi módní odstín, který se ve světle jasně leskne a zlepšuje celkový vzhled a dojem z vozu. Ostatní odstíny budou představeny v nejbližší době.
Bohatší nabídka jednotlivých úrovní výbavy
Již první generace vozu Peugeot 208 existovala s bohatou nabídkou výrazných expresivních verzí. Nový Peugeot 208 pokračuje podobně jako modely 308, 508 a RCZ v rozšiřování nabídky výbav a přichází s úrovní výbavy GT Line/ . Díky tomuto přístupu použitému napříč celou řadou může Peugeot svým zákazníkům nabízet vůz s výraznou, dynamickou a sportovní osobností a s nejžádanějšími motory. Úroveň GT Line přebírá některé stylové atributy od sportovní verze GTi.
Úroveň výbavy GT Line je k dispozici ve tří a pětidveřové verzi s benzínovým motorem 1.2 PureTech 110 k S&S a dieselovými motory 1.6 BlueHDi 100 k a 120 k. Vychází ze 3. úrovně výbavy, k níž přidává:
• Maska chladiče „EQUALIZER“ s červeným označením s 3D efektem;
• Leskle chromovaná lišta kolem masky chladiče a kolem mlhových světlometů;
• Hliníková kola 17’’ Caesium se specifickým diamantovým výbrusem;
• Vnější zpětná zrcátka v odstínu černá Perla Nera;
• Chromované lišty kolem bočních oken;
• Chromovaný vývod výfuku;
• Monogram GT Line na masce chladiče, na předních blatnících a na víku zavazadlového prostoru;
• Červený nápis Peugeot vepředu i vzadu.
Interiér vozu také prošel vývojem, výsledkem je jeho luxusní a výrazně sportovní vzhled:
• Sportovní černá/červená sedadla TEP PU;
• Červené prošití sedadel, loketních opěrky ve dveřích, kožená manžeta řadicí páky a páka ruční brzdy (idem GTi);
• Lesklé černé kliky dveří s červenou lištou vepředu (idem GTi);
• Sportovní volant v kůži s plochým středem, červené prošití a saténově chromované prvky;
• Černé bezpečnostní pásy s červenými švy (idem GTi);
• Hliníkové prahy dveří s nápisem Peugeot;
• Hliníkové pedálové ústrojí.
Nový Peugeot 208 GT Line, jehož místo je mezi horními úrovněmi výbavy a sportovní verzí GTi, rozšiřuje nabídku a zároveň posiluje strategii značky zaměřenou na přesun směrem k luxusnějším kategoriím vozů.
Konečně je nutné si povšimnout, že po úspěchu verze „GTi 30th“ je dnes nejexkluzivnější a nejradikálnější verze ze všech GTi běžnou součástí nabídky ve formě verze GTi by Peugeot Sport/ . Tato verze, která přijala novou vizuální identitu Peugeot Sport, přebírá stylové prvky (snížení světlé výšky, širší rozchod, velká 18" kola, vnější matně černé díly, skořepinová sedadla, červené koberečky, exkluzivní odstín laku atd.) a vysoký výkon (přední brzdy Brembo, diferenciál s omezeným prokluzem Torsen, specifický nápravový systém a nastavení podvozku, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport). Tento obdivuhodný model pocházející z dílem divize Peugeot Sport je nejvyšší verzí nové řady PEUGEOT 208, která je tak i díky němu nejbohatší v historii „dvojkové“ řady Peugeot.
Výbava nejnovější generace
Peugeot 208 byl jedním z prvních vozidel v segmentu, u něhož se ve velké míře rozšířilo používání dotykové technologie a připojení. Jeho velký 7palcový displej se objevil ve více než 80 % vozech prodaných od uvedení na trh. Jde také o jeden z mála hatchbacků v segmentu, který nabízí systém Park Assist (v rámci příplatkové výbavy). Park Assist je aktivní parkovací asistent umožňující automatické podélné zaparkování a vyjetí z parkovacího místa. Nový Peugeot 208 si v současné době udržuje technologický náskok a nabízí dva nové systémy, určené do městského provozu: Active City Brake a couvací kameru.
Technologie Active City Brake (automatické nouzové brzdění v městském provozu v případě rizika srážky) je nový systém umožňující vyhnout se v městských podmínkách při rychlosti do 30 km/hod nehodě nebo snížit její závažnost v případě, že řidič nezasáhne. Laserový snímač malého dosahu (Lidar) je zabudovaný na čelním skle a dokáže detekovat překážky, jako je auto jedoucí ve stejném směru nebo stojící auto. Systém dokáže automaticky spustit brzdění na plný výkon, aby zabránil kolizi nebo případně omezil její důsledky snížením rychlosti. V některých případech může systém vůz i automaticky zastavit a vyhnout se tak kolizi s autem vpředu.
Couvací kamera, která je k dispozici za příplatek od druhé úrovně výbavy, využívá velký barevný displej a usnadňuje běžné parkovací manévry. Jde o podpůrný prvek řízení, který zobrazuje vnější tvar vozu a jeho dráhu pomocí barevných čar, což usnadňuje parkování a zvyšuje bezpečnost.
Stále reaktivnější připojení
Nový Peugeot 208 jde s dobou, a proto nabízí funkci MirrorScreen umožňující duplikovat displej chytrého telefonu kompatibilního s Mirrorlink®/ nebo Carplay®/ na dotykový displej vozu a snadno tak používat jeho aplikace. Toto řešení kumuluje výhody, neboť umožňuje bezpečně používat přehledné a ergonomické mobilní aplikace a současně využít velikost dotykového displeje vozu Peugeot 208. Přístup k aplikacím závisí na tom, zda vůz jede nebo stojí. Pokud je vůz v pohybu, může řidič používat aplikace užitečné pro řízení, jako je například navigace, nebo aplikace určené pro infotainment, např. webové rádio. Mezi doposud vyvinuté kompatibilní aplikace patří zejména iCoyote, Parkopedia, Glympse a navigační aplikace Sygic.
Peugeot 208 i nadále nabízí systém Peugeot Connect SOS & Assistance umožňující automatické nouzové a asistenční volání s lokalizací vozu, který v případě potřeby umí vyslat na místo vhodnou pomoc. Tato průkopnická služba, která se datuje již od roku 2003, využívá od roku 2010 nezávislou telematickou jednotku. Systémem Peugeot Connect SOS & Assistance je v Evropě vybaveno více než milion vozů Peugeot.
Pro větší komfort a bezpečnost jsou k dispozici nové balíčky služeb mobilního připojení. Soukromí zákazníci si mohou objednat balíčky Peugeot Connect Packs:
• Paket Monitoring: virtuální servisní knížka a rady pro ekologické řízení přizpůsobené stylu daného řidiče;
• Paket Mapping: e-mailové výstrahy v případě, že je vůz používán mimo přednastavené zóny a časy, se zobrazením současných i předchozích projetých tras;
• Paket Tracking: nalezení polohy vozu v případě jeho odcizení.
Prostřednictvím dotykového displeje vozu Peugeot 208 lze také získat přístup k aplikacím Peugeot Connect Apps/ , a to díky 3G klíči, který je součástí příplatkové nabídky. Řidič tak získá 18 služeb, které mu poskytují v reálném čase praktické informace usnadňující řízení: volná parkovací místa v okolí, ceny pohonných hmot v okolních čerpacích stanicích, informace o dopravní situaci, o počasí, turistické informace z průvodce Michelin (červený a zelený průvodce), telefonní seznam, ale také TripAdvisor nebo aplikace Coyote (k dispozici v závislosti na dané zemi).
Nové motory s emisemi od 79 g CO2/ km = světový rekord
Peugeot 208 je již od svého uvedení na trh uznávaný pro své vynikající dynamické vlastnosti. Jeho kompaktnost, lehkost, aerodynamika a jízdní vlastnosti využívající to nejlepší z know-how značky přinášejí dokonalou kombinaci komfortu a jízdní stability. Tyto vlastnosti spojené s širokou škálou benzínových a dieselových motorů poslední generace, které všechny splňují evropskou emisní normu Euro 6, doplňují výkony a úsporný provoz. Nový Peugeot 208 je při svém uvedení do provozu vybaven i automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6).
1.6 BlueHDi: nejlepší dieselový motor na trhu
Technologie BlueHDi je nejefektivnější řešení pro odstraňování škodlivin dieselových motorů na trhu. Tyto nové motory spojují to nejlepší z dieselového motoru. Vynikají velmi omezenou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2, které u žádné verze nepřesáhnou 95 g CO2/km. Díky tomu jsou motory řady 1.6 BlueHDi z tohoto hlediska nejlepšími dieselovými motory na trhu. Všechny jsou nabízeny se systémem Stop & Start se zesíleným startérem, s výjimkou nejslabšího motoru řady o výkonu 75 k.
Motor 1.6 BlueHDi je k dispozici se třemi úrovněmi výkonu:
• Motory 1.6 BlueHDi 75 k S&S a 1.6 BlueHDi 100 k S&S, spojené s manuální pětistupňovou převodovkou, jejichž standardní verze (bez systému S&S u 75 k) vykazují emise 90 g, resp. 87 g CO2/km a nejúspornější verze pak jen 79 g CO2/km při spotřebě paliva pouze 3,0 l / 100 km. Jde o rekord v segmentu i na trhu.
• Motor 1.6 BlueHDi 120 k S&S spojený s manuální šestistupňovou převodovkou vykazuje emise pouze 94 g CO2/ km a nabízí pohodlné používání a dynamiku na nejlepší úrovni.
PureTech: technologie benzínových tříválců s emisemi od 97 g CO2/km
Řada tříválcových benzínových motorů PureTech se po spuštění atmosférických verzí nyní rozšiřuje o přeplňovanou verzi 1.2 PureTech 110 k S&S. Tento kompaktní, úsporný a výkonný motor nabízí špičkovou účinnost a technologii. Je vybaven vysokotlakým přímým vstřikováním (100 bar) a turbodmychadlem nové generace s vysokou účinností (240 000 ot/min). Nabízí jedno z uživatelsky nejpříjemnějších řízení na trhu, a to už od nejnižších otáček. Tento motor spojený s pětistupňovou manuální převodovkou vykazuje pozoruhodně nízké emise 103 g CO2/ km.
Motor PureTech může být rovněž spojen s novou automatickou převodovkou EAT6. Tato nová převodovka značky AISIN je opatřena technologií Quickshift umožňující rychlejší řazení rychlostních stupňů, a přitom zaručuje vynikající plynulost. Její koncepce navíc výrazně snižuje emise CO2. V důsledku toho je rozdíl v emisích oproti verzi s manuální převodovkou pouhý 1 g / km (se stejnými pneumatikami). Motor 1.2 PureTech 110 k S&S EAT6 je s emisemi 104 g CO2 / km referencí mezi benzínovými motory s automatickou převodovkou ve svém segmentu. Ve srovnání s předchozí generací (1.6 VTi 120 k s automatickou převodovkou) dosahuje úspory 45 g CO2 / km.
Škála benzínových motorů u vozu nový Peugeot 208 je tedy při jeho uvedení na evropský trh velmi široká, počínaje výkonem 68 koní a konče 208 koní u motoru 1.6 THP 208 k u sportovních vozů GTi a GTi Peugeot by Sport. Spotřeba paliva a emise CO2 jsou současně mimořádně nízké. Emise CO2 jsou jen od 97 g do 129 g / km.
Nabídka benzínových motorů tak zahrnuje následující verze:
• 1.0 PureTech 65 k, manuální 5stupňová převodovka; 102 g/km;
• 1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka; velmi nízká spotřeba při 99 g/km ;
• 1.2 PureTech 82 k, manuální 5stupňová převodovka; 104 g/km;
• 1.2 PureTech 82 k S&S ETG5, robotizovaná převodovka 5stupňová převodovka; velmi nízká spotřeba při 97 g/km;
• 1.2 PureTech 110 k S&S, manuální 5stupňová převodovka; 103 g/km;
• 1.2 PureTech 110 k S&S EAT6, automatická 6stupňová převodovka; 104 g/km;
• 1.6 THP 165 k S&S, manuální 6stupňová převodovka; 129 g/km;
• 1.6 THP 208 k S&S, manuální 6stupňová převodovka; 125 g/km.