Představen Jeep Renegade | Autanet.cz

Představen Jeep Renegade

22. 02. 2008
Sdílet článek

Na Detroitském autosalonu NAIAS 2008 byl představen koncepční model Jeep Renegade.

Koncept Jeep® Renegade

Vznětový motor BLUETEC zvětšuje dojezd elektrického vozu, který dokáže nabídnout spoustu potěšení při jízdě v terénu s volným nebem nad hlavou

Koncept Jeep Renegade je minimalistickým sportovním terénním vozem pro dva, který dokáže zprostředkovat potěšení při jízdě v písečných dunách nebo při jízdě v kamenitém prostředí. Jedná se přitom o koncept navržený s důrazem na ekologičnost. Renegade je navržen pro lidi, kteří se chtějí odlišit, ale zároveň mají ekologické smýšlení.

„Samostatné elektromotory pohánějící každou z náprav konceptu Jeep Renegade jsou zárukou obrovského potěšení a zážitků při jízdě v terénu,“ vysvětluje Tony Shamenkov, který vedl návrh vnějšího designu konceptu Jeep Renegade.

Technologie konceptu Jeep Renegade

Základním článkem ústrojí pohonu konceptu Jeep Renegade jsou lithium-iontové akumulátory, které zajišťují dojezd až 60 kilometrů. Když je ale potřeba jet dál, je k dispozici ještě malý vznětový motor BLUETEC (3válec s objemem 1,5 litru), který prodlužuje dojezd konceptu Jeep Renegade až více než 640 kilometrů.

Použitý turbodiesel BLUETEC dává k dispozici dalších 115 k výkonu a přitom se vyznačuje ve srovnání s konvenčními zážehovými motory velmi nízkou produkcí emisí. Silnou stránkou konceptu je také spotřeba paliva, která je přibližně čtyřikrát nižší, než v případě srovnatelného zážehového motoru. Jeep Renegade dosahuje spotřeby jen 2,15 l/100 km, což je důsledek také systému regenerace kinetické energie.

Koncept Jeep Renegade se vyznačuje lehkou hliníkovou konstrukcí. Každou z náprav pohání elektromotor s výkonem 200 kW (268 k), takže koncept disponuje plně variabilním pohonem všech kol, včetně funkce redukce a závěru diferenciálů – tedy přesně v duchu nejlepší tradice značky Jeep.

Vnější design konceptu Jeep Renegade

Koncept Renegade je navržen tak, aby již při pohledu z něj vyzařovala radost z ježdění v terénu. Má extrémně velká kola, která vystupují z těla karoserie. Sportovní vzhled dodává také nízké čelní sklo. Dramaticky působí také světlomety s plastovými obroučky nebo dveře s odkrytou střední částí.

Za dvojicí sedadel je umístěn ochranný oblouk. Na otevřený prostor za sedadly je možné umístit mnoho různých nástavců například pro převoz jízdních kol nebo kajaků.

Interiér konceptu Jeep Renegade

Interiér je, stejně tak jako celý vůz, navržen s důrazem na nízkou zátěž životního prostředí. Při vývoji proto byl kladen nejen na snadnou recyklaci automobilu po skončení jeho životního cyklu, ale také na celkově nízké nároky na energii při jeho výrobě.

„Interiér, stejně tak jako vlastně celý koncept Jeep Renegade, byl navržen s důrazem na minimalizaci počtu použitých dílů. Automobil jsme navrhli právě s důrazem na celkové zjednodušení vozu jako celku i jeho výroby,“ vysvětluje Scott Anderson, který vedl vývoj designu interiéru konceptu Jeep Renegade.

Přístrojová deska je velmi jednoduchá a je navržena tak, aby ji bylo možné snadno předělat z levo- na pravostranné řízení. Jeep Renegade postrádá konvenční elektrickou soustavu. Jednotlivé elektronické prvky totiž mezi sebou komunikují bezdrátově a některé z nich lze z vozu snadno vyjímat a používat samostatně.

Interiér konceptu Jeep Renegade je navržen tak, aby mu nevadila voda. Sedadla vyráběná speciální technologií jsou proto čalouněná vodotěsnou tkaninou. Na podlaze vozu jsou odtokové kanálky, které se postarají o odvod vozy například při jízdě v dešti.

S konceptem Jeep Renegade je zábava, je velmi výkonný, funkční a navržen s ohledem na ochranu životního prostředí. Je tedy přesně takový, jaký jej vyžadují zákazníci značky Jeep pro svůj aktivní život. Nyní už je jasné, že lze poznat zábavu za volantem a současně nijak negativně nepůsobit na prostředí kolem nás.




Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: jeep.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč