Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení! | Autanet.cz

Přivítejme Mercedes-AMG E63 S Wagon, brutalitu v rodinném balení!

Mercedes po středečním představení nového BMW 5 Touring na nic nečekal a mnichovským okamžitě zasadil ďábelsky krutou ránu. Představil totiž nejbrutálnější a aktuálně nejrychlejší kombi planety.

Už se zdálo, že to bude BMW, kdo tento týden sklidí veškerou pozornost na svou stranu. V německém Affalterbachu, kde vznikají modely divize AMG, na to však mají evidentně trochu jiný názor…


Ani ne 24 hodin po premiéře nové řady 5 s přízviskem Touring tak na fotografiích představili něco, čeho se bude bát dokonce i nastávající BMW M5 s údajným výkonem atakujícím 600 koní. (M5 v provedení kombi navíc nejspíš ani nedorazí.)

Mercedes-AMG E63 S Wagon 4MATIC+ je tím nejrychlejším kombi, jaké kdy výrobce s trojcípou hvězdou vpustil do světa. Poslední přírůstek s novým, dvojitě přeplňovaným osmiválcem disponuje ve verzi S ohromujícím výkonem 450 kilowattů (612 koňských sil), jemuž kontruje neméně oslnivá hodnota točivého momentu na úrovní 850 newtonmetrů. Spolu s inteligentním pohonem všech kol 4MATIC+ (v režimu Drift dovolí zcela odpojit přední nápravu) a devítistupňovou převodovkou AMG Speedshift MCT stačí zmiňované hodnoty k tomu, aby zběsilé kombi z 0 na 100 km/h vystřelilo již za 3,4 sekundy a rozjelo se až na elektronicky omezených 290 km/h (sedan zvládne rovných 300)!



K dispozici bude samozřejmě také umírněnější varianta, toto označení však berte s citelnou rezervou. Její maximální výkon činí neméně oslnivých 571 koní a díky 750 Nm točivého momentu předvede z 0 – 100 km/h jen o 2 desetiny horší zrychlení. Nejvyšší rychlost bude omezena na obligátních 250 km/h.



Výchozí použití pohonu všech kol ale způsobilo, že se hmotnost mezigeneračně zvýšila o několik desítek kilogramů. 2 070 kg (respektive 2 060 u slabší verze) proto znamená, že E 63 AMG Wagon hostí enormně velké brzdy - nejmenší kotouče vpředu dosahují velikosti 360 milimetrů. Provedení S však pod dvacetipalcovými ráfky skryje talíře o průměru 390 milimetrů a za příplatek budou v nabídce figurovat samozřejmě i karbon-keramické kotouče. Zde průměr brzd dosáhne až na 402 milimetrů vpředu a 360 milimetrů vzadu.



Největší kouzlo novinky ale samozřejmě tkví v její použitelnosti. Standardem bude vzduchový podvozek volitelný ve třech režimech Comfort, Sport a Sport Plus. Ten by se měl oproti předchozí generaci výrazněji projevovat ve změnách jednotlivých režimů a nové „éčko“ tak bude ještě pohodlnější a ještě sportovnější zároveň. Sportovnosti ostatně napovídá také skutečnost, že novinka hostí mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě, který u verze S dostane dokonce elektronické ovládání. Nechybí pak ani třístupňové ESP, variabilní řízení, nebo dynamické úchyty motoru (ty však najdete pouze u „eSka“).



Konstruktéři i nadále mysleli zejména na všednosti každodenního života. Oproti běžné třídě E Wagon tak nepřijdou ani nastávající majitele AMG byť o jediný z 640 litrů zavazadlového prostoru (který lze rozšířit až na 1 820 litrů), nebo o všech pět plnohodnotných sedadel. V interiéru nechybí karbonový dekor, volant s kombinací kůže a alcantary, či sportovní grafika palubních přístrojů. 12,3palcový grafický štít pak bude samozřejmě součástí základní výbavy.



Nám tak nezbývá, než se na horkou novinku těšit. Její premiéra proběhne již za měsíc na autosalonu v Ženevě, kde se snad dozvíme i další podrobnosti k cenám. Oficiální předprodej začíná v dubnu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

text: Martin Müller foto: Mercedes-Benz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A6

Rok výroby 2017

439 999 Kč

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč

Volkswagen Golf Sportsvan

Rok výroby 2015

255 500 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2019

433 000 Kč