PSA Peugeot Citroën - Akční plán pro vyšší růst
PSA Peugeot Citroën zavádí akční plán růstu výkonnosti, který zahrnuje řadu opatření. Jejich cílem je především efektivní řízení nákladů celé skupiny. Vycházejí ze současného postavení skupiny i odhadů do budoucnosti a také z některých obecných trendů, jako jsou například přírůstek obchodů mimo Evropu, rozvoj případů smluvní spolupráce, průmyslové výroby a nároků na kvalitu, či úspěšné uvedení modelu Peugeot 207.
Jean-Martin Folz, prezident skupiny PSA, některé body z plánu objasnil přesněji. Především to jsou opatření, která si kladou za cíl okamžité úspory. Do konce roku 2006 by se mělo ušetřit kolem 125 milionů eur. Skupina se neobejde bez zmrazení úrovně platů a úspor v nákladové oblasti, redukován bude počet zaměstnanců v závodech ve Francii a Španělsku, uzavřen bude závod v Rytonu ve Velké Británii. Počet zaměstnanců v Evropě poklesne o 10 000. Rozhodnutím nepostavit druhý závod v Trnavě se dosáhne úspory 200 milionů eur oproti předpokládaným 350 milionům.
Také rozvoj synergií mezi jednotlivými výrobními závody operujícími na stejné platformě je cestou k efektivitě produkce, například mezi závody v Mulhouse a Sochaux či Poissy a Aulnay. Clem je zvýšit využitelnou kapacitu evropských továren (měřeno indexem Harbour) zpět na 100 % v roce 2007 a dosáhnout hodnoty kolem 110 % do tří let. Výdajové úspory by měly dosáhnout výše 2,5 miliardy eur, ovšem bez ohrožení výrobního plánu.
PSA Peugeot Citroën hodlá také uspíšit zavádění nových modelů, v Evropě natolik, aby průměrné stáří modelů bylo co nejnižší a umožnilo se zaměřit na určité segmenty trhu. Obměňování modelové řady se ale nedotkne pouze stávajících segmentů, skupina hodlá do roku 2009 vytvořit šest úplně nových konceptů pro segmenty vozidel, v nichž dosud nemá zastoupení.
Mimo Evropu chce dál stavět na široké paletě modelů, které se přizpůsobují lokálním podmínkám a požadavkům a tento trend chce akcelerovat mnohem výrazněji než dosud. Mezi roky 2006 a 2009 bude například pro čínský trh připraveno jedenáct modelů, pro Jižní Ameriku šest, rozvíjet se bude spolupráce na základě nedávno podepsané deklarace o spolupráci v Malajsii, zkoumají se možnosti výroby v Rusku. Pokračuje tak hledání nových odbytišť při současném limitování investic.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelCitroën C4 Cactus 1.2 PureTech 82 Feel Edition
Citroën C3 1,4 i SX DIGIKLIMA
Citroën Jumper 2.0HDi, 120KW, L3H2
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Evropané po originálním SUV šílí – už jich koupili milion kusů
Evropské prodeje Toyoty C-HR trhají rekordy, v Česku je k dostání se slevou 210.000 Kč ...
Test: Mazda CX-80 je s dieselem vzpomínkou na staré dobré časy
Vznětový šestiválec, osmistupňový automat, pohon všech kol a pět metrů délky, to je nejnovější vlajková loď japonské aut ...
Japonská automobilka Honda vrátí na silnice legendární model ze kterého si cvrnknete
Legendární Prelude se do prodeje dostane zkraje roku 2026 ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Audi A6
Rok výroby 2019
Audi A6
Rok výroby 2017
Ford Mondeo
Rok výroby 2020
Land Rover Range Rover Velar
Rok výroby 2019