Recenze ojetin: Mercedes-Benz třídy B - sendvič v hlavní roli
Třída B byla určena všem, kterým menší Áčko prostě nestačilo velikostí. Unikátní sendvičová konstruce vozu zaručuje vysokou bezpečnost, avšak na straně druhé přináší i pár těžkostí. A nás zajímalo, jakou ojetinou je Mercedes-Benz?
Béčko se objevilo v roce 2005 a po třech letech provozu přišel facelift a rozšíření nabídky. Představena byla také verze spalující CNG. Rok 2010 pak znamenal konce skvělé verze B 200 Turbo. Rok na to, Mercedes představil nový model (B246), který však opustil sendvičovou konstrukci. Béčko (W245)není klasický Mercedes. O pohon vozu se starají netradičně přední kola a karoserie má sendvičovou konstrukci, se kterou poprvé přišel menší model třídy A. Z toho pramení vysoká bezpečnost, ale také několik nedostatků. Aby se poměrně vysoký vůz při extrémním manévru nepřevrátil, dostal tužší tlumiče, která přispívájí k drncání na nerovnostech. Jisté omezení toto netradiční řešení přináší i v interiéru. Sedí se velmi vysoko a řidič si přijde, že řídí rozhlednu.
Při koupi ojetého béčka doporučujeme se vyhnout variátorové převodovce Autotronic, která již z principu není dlouhověká. Z motorů se vyhněte základní benzínové verzi B 150, která se v poměrně těžkém "béčku" doslova trápí. Přece jen se jedná o patnáctistovku o výkonu 95 koní. Nutné je počítat se spotřebou kolem osmi litrů, což je stejně, jako u silnějších motorizací. Sáhněte raději po výkonnější sedmnáctistovce B 170 nebo B 180. Ještě lépe však uděláte s dvoulitrem B 200, který působí sice letargicky, ale jede celkem slušně. Nejlepší volbou je přelňovaný dvoulitr B 200 Turbo o výkonu 193 koní, který vozu dává křídla, ale na druhé straně si to nechá zaplatit vyšší spotřebou paliva. Nejlepší volbou jsou tak v našich očích diesely B 180 CDI a B 200 CDI, které skvěle jedou a jsou zároveň úsporné. Radost z této volby nebudou mít akorát v servisu. Dostat se k zarostlým žhavícím svíčkám, je díky sendvičové konstrukci velký problém. Diesely jsou spolehlivé, přesto se občas mohou objevit zarezlé regulace turbodmychadla nebo zaseklé EGR ventily. Mezi ojetinami jen vzácně narazíte na verzi B 170 / 180 NGGT, která dozála spalovat zemní plyn a provozní náklady Vás přestanou trápit. Jen je nutné počítat s loežérní dynamikou. Slušnou výdrží se může pochlubit i tvrději naladěný podvozek. Dobrou zprávou je, že koroze se béčkům výhýbá obloukem.
(klady)
velikost zavazadelníku
nízká spotřeba u dieselů
odolná mechanika
prostor na zadních sedadlech
(zápory)
méně místa na předních sedadlech
vyšší spotřeba benzínových motorů
převodovka Autotronic
Vůz zapůjčil autobazar Auto ESA |