Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr? | Autanet.cz

Renault Latitude: nástupce nebo jen flastr?

08. 06. 2010
Sdílet článek

Velký, avantgardní a bohužel i neúspěšný model Vel Satis se přestal vyrábět před půl rokem. Už to vypadalo, že Renault své účinkování ve vyšší třídě nadobro zabalil, když se tu najednou včera objevily první fotografie a informace o novém top-modelu Latitude, jehož první prodeje by měly startovat na podzim. Zdá se ale, že Evropa zas tak prioritní není…

Na začátek čísla: Latitude bude suverénně nejdelší ze všech dosavadních velkých modelů značky, jeho rozměry jsou 4,89x 1,83x 1,49 metru (DxŠxV). Bude tedy dokonce o 3 cm delší než Vel Satis, ale bude o 3 cm užší a přibližně 8 cm nižší.


Po stránce vnějších rozměrů by se tedy za následníka modelu Vel Satis mohl pokládat, trochu ale nehraje ten náhlý odklon od výrobcem důsledně dodržované tradice velkých renaultů- liftbacků či hatchbacků s výklopnou zadní stěnou, ke konzervativní čtyřdveřové karosérii typu sedan. První uvolněné fotografie neodhalují náznak jakékoliv avantgardy, přitom však právě ona byla pro velké renaulty typická. Že by Renault rezignoval na své zásady a tradice a najedenou prostě jen zatoužil po větších prodejích v této třídě?

Odpověď, a pro příznivce velkých vozů s kosodélníkem ve znaku asi hodně trpkou, nám dá až porovnání zveřejněných snímků s o málo starším korejským vozem Samsung SM5. A už jsme doma…
U jeho zrodu stál právě i Renault, neboť značka Samsung patří do aliance Renault-Nissan.
Samsung SM5 byl postaven na upravené podlahové plošině Laguny, jeho vazbu na ní bychom našli i v interiéru (nápadná podobnost palubní desky). Latitude se od něj opticky odlišuje vlastně jen nepodstatnými detaily. 
Další neméně zajímavou informací je to, že klíčovými trhy pro model Latitude by měly být Rusko, Turecko a Mexiko, počítá se však i s Austrálií či Afrikou.

Evropa (včetně nás) sice také nepřijde zkrátka, jenom v ní jaksi Latitude ztratí punc „košer výrobku“- opravdový nástupce Vel Satise z něj nikdy nebude, byť by byl třeba ještě o půl metru delší…

Koho tolik nezajímá původ auta, ale spíše jeho praktická hodnota, ten by neměl být zklamán. Bezesporu půjde o dobře vybavený sedan (v nabídce bude i 3zónová klimatizace, masážní sedadlo řidiče či audio Bose Premium) a prodejům jistě napomůže i cena, která by měla být se 100% jistotou nižší než v případě modelu Vel Satis. S trochou nadsázky by se dalo říct, že Latitude bude jakýmsi renaultovým „Fluencem“ ve vyšší třídě…

O pohonných jednotkách výrobce zatím nic neuvádí. Nabídka určitě nebude moc široká (Samsung SM5 má dvoulitrový čtyřválec od Nissanu), Renault si ale jistě dopomůže motory z portfolia technicky zpřízněné dvojice Laguna/ Laguna Coupé. V úvahu připadají benzínové i dieselové přeplňované dvoulitry a ani zástavbě obou alternativních šestiválců z Laguny Coupé by nemělo nic bránit. Je to ale jen spekulace, informace o motorizacích zatím drží výrobce pod pokličkou.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

-MO-, foto archiv a Renault

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč