Seat Leon Cupra 290 - již v září ještě více výkonu | Autanet.cz

Seat Leon Cupra 290 - již v září ještě více výkonu

07. 09. 2015
Sdílet článek

Vrcholná verze modelové řady Leon CUPRA 290 poskytuje díky benzínovému čtyřválci 2.0 TSI nejvyšší výkon 213 kW. Stovku zvládne za 5,7 sekundy, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Nechybí uzávěrka předního diferenciálu, progresivní řízení či sériově dodávané světlomety.

SEAT Leon CUPRA je novináři i zákazníky velmi oceňován ve všech třech karosářských variantách Sport Coupé, pětidveřový hatchback a Sports Tourer. Verze CUPRA se okamžitě stala pravidelným vítězem srovnávacích testů v motoristických médiích po celé Evropě a její majitelé milují její design i jízdní vlastnosti. Nový Leon ST CUPRA k tomu přidává další dimenzi – prostor kombi. Leon ST CUPRA je dokonalým sportovním vozem pro všechny aspekty života, ať se jedná o práci a rodinu, či sportovní aktivity a koníčky, díky své všestrannosti a maximálnímu objemu zavazadlového prostoru 1470 litrů.


Koncentrované využití vyspělé techniky zaručuje novému modelu Leon ST CUPRA enormní výkony. Nejdůležitější je motor 2.0 TSI s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů, který poskytuje nejvyšší výkon 213 kW/290 k. Adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), uzávěrka předního diferenciálu, progresivní řízení, CUPRA Drive Profile a sériově dodávané světlomety LED jsou dalšími příklady nejmodernější techniky.

Pohon – vrcholné výkony sériově
CUPRA je symbolem výbušné síly, vrcholných výkonů a nejvyšší dynamiky – a Leon CUPRA všechny tyto přísliby dokonale naplňuje. CUPRA 290 s převodovkou DSG, dodávanou na přání, zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy, v kombinaci s mechanickou převodovkou za 5,8 sekundy. Elektronicky omezená nejvyšší rychlost 250 km/h je formalitou. Maximální točivý moment 350 N.m je nyní k dispozici v ještě širším rozsahu otáček od 1700 do 5800 min-1 a zaručuje pozoruhodnou hnací sílu v jakékoli situaci.



Leon CUPRA 290 je navzdory tomu podivuhodně hospodárný. Průměrná spotřeba paliva obou výkonových variant je pouhých 6,6 l/100 km s převodovkou DSG, resp. 6,7 l/100 km v případě modelu Leon SC s mechanickou převodovkou. To odpovídá emisím CO2 pouhých 149 g/km, resp. 156 g/km (Leon SC).

Sportovní vlastnosti modelu Leon CUPRA 290 lze ještě více umocnit na přání dodávaným paketem Performance, který zahrnuje sadu brzdových třmenů Brembo, exkluzivní design kol a speciální pneumatiky.

Nový vrcholný model v nabídce značky SEAT je zvenčí rozpoznatelný pouze podle nápisu CUPRA 290 na zádi. V interiéru se může pochlubit chromovanými ozdobnými prvky, které mohou být na přání nahrazeny leskle černým provedením. Vyšší výkon dává o sobě vědět také akusticky, protože nově nastavená výfuková soustava propůjčuje sportovnímu motoru ještě vytříbenější zvuk.

Technicky vyspělá konstrukce motoru
Motor má skutečně sportovní charakter, spontánně reaguje na každý pohyb pedálu plynu a s mimořádnou ochotou dosahuje vysokých otáček. Zcela nový čtyřválec, přeplňovaný turbodmychadlem s nevšedně pohotovými reakcemi, překypuje vyspělou technikou a průkopnickými inovacemi, mezi něž patří dvojité vstřikování paliva, které doplňuje přímé vstřikování benzinu nepřímým vstřikováním do sacího potrubí při částečném zatížení. Optimalizované nastavení snižuje spotřebu paliva a emise pevných částic. Plnění válců je za všech podmínek optimalizováno natáčením vačkových hřídelů a změnou zdvihu výfukových ventilů. Sběrné výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců a je součástí inovativní chladicí soustavy. Nový druh povrchové úpravy hliníkových pístů a ložisek minimalizuje tření. Soubor opatření pro snižování spotřeby paliva modelu CUPRA zahrnuje také systém start/stop a systém rekuperace kinetické energie.



Podvozek – high-tech pro preciznost a dynamiku
CUPRA byla vždy synonymem vynikající dynamiky, precizní agility a úžasného sportovního charakteru. Leon CUPRA posouvá laťku ještě o velký kus výš – v každém ohledu. Nový Leon CUPRA dosahuje na závodním okruhu výrazně rychlejších časů na kolo než jeho už tak pozoruhodný předchůdce, a to díky adaptivní regulaci podvozku DCC, uzávěrce diferenciálu přední nápravy a progresivnímu řízení, které jsou součástí sériové výbavy. Vůz se zároveň výrazně snadněji řídí a nabízí překvapivě vysokou úroveň komfortu dokonce i při dlouhém cestování po dálnici. Bezpečné a spolehlivé zpomalení má na starosti speciální vysokovýkonná brzdová soustava pro model CUPRA, kterou lze rozpoznat podle červených brzdových třmenů.

Adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control)

Hlavními základy dynamiky jsou nízká hmotnost a tuhý skelet karoserie. Systematicky lehká konstrukce nové modelové řady Leon je evidentní rovněž u verze CUPRA. Nová generace adaptivní regulace podvozku DCC, vyvinutá specificky pro verzi CUPRA, je ještě citlivější a pohotovější. Nastavení podvozku je přizpůsobováno aktuálním podmínkám během milisekund. Systém zohledňuje také preference řidiče, který může ve značném rozsahu měnit nastavení vozidla prostřednictvím voliče jízdních režimů CUPRA Drive Profile.



Uzávěrka diferenciálu přední nápravy
Nová uzávěrka diferenciálu přední nápravy výrazně zvyšuje trakci a ovladatelnost tohoto vozu s pohonem předních kol. Systém používá elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku. V extrémním případě lze 100 % hnací síly přenášet na jedno kolo (max. 1600 N.m). Řízení uzávěrky diferenciálu je propojeno se všemi ostatními podvozkovými systémy, včetně systémů ESP a EDS. Uzávěrka diferenciálu zvyšuje trakci a zároveň také potlačuje nežádoucí vliv hnací síly na řízení. Precizní regulace činnosti uzávěrky diferenciálu neovlivňuje negativně citlivost řízení.

Progresivní řízení
Progresivní řízení, rovněž součást sériové výbavy, zvyšuje agilitu nového modelu Leon CUPRA. Pro řidiče to znamená precizní a klidné řízení s menšími úhly natočení volantu, které snižují nutnost přehmatávání, což je přínosné zejména při průjezdu zatáčkou nebo parkování. Řízení v novém modelu Leon CUPRA pracuje s progresivním převodem daným variabilním ozubením hřebenové tyče řízení.

Stabilizační systém ESP byl specificky nastaven pro Leon CUPRA a umožňuje velmi sportovní styl řízení při zachování maximální bezpečnosti. Pro extrémně dynamickou jízdu, například na závodním okruhu, lze ESP také deaktivovat ve dvou krocích. První stupeň deaktivuje protiprokluzový systém a uvede ESP do sportovního režimu, který dovoluje větší natáčení vozidla kolem svislé osy. Druhý stupeň deaktivuje ESP kompletně.

CUPRA Drive Profile

CUPRA Drive Profile umožňuje měnit charakteristiku modelu Leon CUPRA ve velmi širokém rozsahu v souladu s individuálními preferencemi řidiče. Inženýři v Martorellu se kromě režimů Comfort a Sport zaměřili především na režim CUPRA. V tomto nastavení reaguje motor na pohyby pedálu plynu s mimořádnou citlivostí, zatímco DSG pracuje v nejsportovnějším režimu řazení a generátor zvuku podporuje sytý zvukový projev přeplňovaného motoru. Také adaptivní regulace podvozku DCC, progresivní řízení a uzávěrka předního diferenciálu pracují ve svém nejsportovnějším nastavení.

Design – emocionální a působivý
Emocionální design patří mezi silné stránky modelové řady Leon. Verze CUPRA byla v tomto ohledu ještě vylepšena. Nová příď s velkými otvory pro přívod vzduchu a světlomety LED se vyznačuje působivým vzhledem, stejně jako zadní nárazník s naznačeným difuzorem a dvěma oválnými koncovkami výfukové soustavy. Kola z lehké slitiny mají exkluzivní design pro verzi CUPRA, jejíž individualitu umocňují červené brzdové třmeny a tmavě tónovaná skla bočních a zadních oken.

V interiéru zaujme na první pohled sportovní volant CUPRA s jedinečným designem a pádly na volantu (s převodovkou DSG, dodávanou na přání), jakož i vynikající sportovní sedadla čalouněná Alcantarou s bílým prošíváním. Alternativou je kompletní čalounění v černé kůži, doplněné rovněž bílým prošíváním. Na přání dodávaná skořepinová sedadla poskytují extrémní boční vedení. Pedály a prahové lišty jsou vyrobeny z hliníku.

Verze CUPRA 290 je vizuálně odlišena jedinečnými 19“ koly, lakovanými v odstínu titanu, aerodynamickým paketem se zadním střešním spoilerem, nápisy CUPRA na brzdových třmenech a černými kryty vnějších zpětných zrcátek. Ozdobné obložení na přístrojové desce je v této vrcholné sportovní variantě leskle chromované nebo na přání černé.

Výbava – exkluzivní a individuální

Leon CUPRA potvrzuje své postavení vrcholného modelu v nabídce značky SEAT progresivním řízením, adaptivní regulací podvozku DCC, uzávěrkou diferenciálu přední nápravy, voličem jízdních režimů CUPRA Drive Profile a vysokovýkonnou brzdovou soustavou s 19“ koly (CUPRA 290).

Součástí sériové výbavy jsou také přední a zadní světlomety LED. Světlomety LED nabízejí kromě osobitého designu mnoho dalších předností. Jejich světlo má barevnou teplotu 5300 kelvinů a způsobuje velmi malou únavu očí, protože se velmi podobá dennímu světlu. Co se týče hospodárnosti, mají diody LED minimální spotřebu energie. Například tlumená světla odebírají pouhých 20 W na každé straně.

Mezi sériové prvky vnitřní výbavy nad rámec rozsáhlé výbavy modelu Leon FR patří vynikající sportovní sedadla čalouněná Alcantarou, volant CUPRA a Media System Plus s 6,5“ barevným dotykovým displejem. Speciálním prvkem v interiéru verze CUPRA je dekorační osvětlení. Diody LED ve výplních dveří zdůrazňují kontury vnitřního designu a umocňují prémiovou atmosféru v prostoru pro cestující. Dekorační osvětlení zároveň umožňuje cestujícím ještě lepší orientaci a zvyšuje pocit prostornosti. Barva diod LED se mění s nastavením systému CUPRA Drive Profile – v režimu CUPRA je červená, ve standardním nastavení je bílá.

Vzhled Leonu
Verzi CUPRA lze dále individualizovat prostřednictvím barevných paketů White Line, Black Line a Energy Line. Rámečky masky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a části dvoubarevných kol z lehké slitiny jsou lakovány příslušnou barvou – u paketu Energy Line se jedná o oranžovou Cup Racer.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

AC&C Public Relations, s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi S3

Rok výroby 2015

479 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

369 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2016

508 200 Kč

Volvo XC60

Rok výroby 2018

579 000 Kč