Sedmičky od BMW dostanou výkonnější a zároveň úspornější šestiválce
Vznětový třílitrový šestiválec se dočkal mild-hybridní systému, který stojí za zvýšením výkonu a nižší spotřebou. Již od července budou dostupné dvě výkonnostní provedení šestiválců v provedení 730d a 740d mají o 15 kW vyšší výkon a o 30, resp. 20 Nm vyšší maximální točivý moment. Díky tomu zrychlí na stovku o 0,2 sekundy rychleji a mají o 0,6 l/100 km, resp. 0,4 l/100 km nižší spotřebu paliva.
Motory jsou vybaveny mild hybridní technologií se 48V startér-generátorem. Díky modernímu systému zpracování výfukových plynů budou všechny varianty BMW řady 7 se vznětovým motorem v budoucnu splňovat emisní normu Euro 6d. Od července 2020 bude navíc pro všechny varianty luxusního sedanu k dispozici nejnovější verze Integrálního aktivního řízení. Nabídka speciální výbavy bude rozšířena o nové barvy karoserie a vysoce kvalitní doplňky od BMW Individual.
Vznětové motory budou nabízeny ve dvou výkonových úrovních. Pohonná jednotka určená pro BMW 730d (kombinovaná spotřeba paliva: 4,9–4,7 l/100 km; kombinované emise CO2: 128–123 g/km), BMW 730d xDrive (kombinovaná spotřeba paliva 5,2–5,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 138–133 g/km), BMW 730Ld (kombinovaná spotřeba paliva: 5,0–4,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 130–126 g/km) a BMW 730Ld xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 5,3–5,1 l/100 km; kombinované emise CO2: 139–133 g/km) zapůsobí výkonem zvětšeným o 15 kW/21 k na 210 kW/186 k, maximální točivý moment byl zvýšen o 30 na 650 N.m, které jsou k dispozici mezi 1500 a 2500 1/min. Mimořádně spontánní dodávka výkonu je výsledkem zdokonalené technologie BMW TwinPower Turbo, která nyní zahrnuje dvoustupňové přeplňování s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Systém přímého vstřikování paliva Common Rail byl rovněž vylepšen a dodává palivo do spalovacích prostorů s maximálním tlakem 2700 barů.
Nárůst výkonu luxusním sedanům propůjčuje ještě lepší akceleraci. Například zrychlení z 0 na 100 km/h bylo jak u BMW 730d, tak BMW 730d xDrive zlepšeno o 0,2 sekundy na 5,9, respektive 5,6 sekundy. Toto zlepšení je doprovázeno úsporou paliva až 0,6 litru na 100 km.
Nová generace motoru pod kapotou BMW 740d xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 5,4–5,2 l/100 km; kombinované emise CO2: 142–136 g/km) a BMW 740Ld xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 5,4–5,2 l/100 km; kombinované emise CO2: 143–137 g/km) přináší kromě většího výkonu také nižší spotřebu paliva a úroveň emisí. Výkon nového vznětového řadového šestiválce byl zvýšen o 15 kW/20 k na 250 kW/340 k. Maximální točivý moment vzrostl o 20 N.m na 700 a je k dispozici v rozsahu 1750 až 2250 1/min. Tento motor rovněž kombinuje vícestupňové přeplňování s nejnovější verzí přímého vstřikování paliva Common Rail. Systém přeplňování je vybaven variabilní geometrií rozváděcích lopatek obou turbodmychadel, tedy na vysokotlakém i nízkotlakém stupni. Výsledkem je posílený zátah motoru, který vede k výraznému zvýšení jízdní dynamiky. Například BMW 740d xDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,0 s, což představuje zlepšení o 0,2 s. Současně došlo ke snížení kombinované spotřeby paliva o 0,4 l/100 km.
Oba nové motory jsou vybaveny dodatečnou úpravou výfukových plynů s komponenty umístěnými blízko motoru. Patří mezi ně oxidační katalyzátor a filtr pevných částic se systémem SCR (selektivní katalytická redukce), na jehož výstupu je umístěný druhý zásobník pro eliminaci oxidů dusíku. Výsledkem je, že nové verze BMW řady 7 se vznětovým řadovým šestiválcem splňují emisní normu Euro 6d.
Mild hybridní technologie, použitá u nových variant vznětových motorů, přispívá ke spontánní dodávce výkonu a lepší hospodárnosti. Skládá se ze 48V startér-generátoru dovolujícího zvláště intenzivní rekuperaci energie při brzdění a další baterie pro ukládání takto získané elektřiny. Výkonný startér-generátor lze použít k ulehčení práce a podpoře spalovacího motoru. Elektřina pomáhá během akcelerace. Tento okamžitě dostupný dodatečný výkon 8 kW/11 k posiluje dynamiku dodávky výkonu motoru při rozjezdu a během akcelerace.
Společně s uvedením nových řadových šestiválců bude od července 2020 pro všechny varianty BMW řady 7 k dispozici nejnovější verze Integrálního aktivního řízení kombinující řízení předních kol s variabilním převodovým poměrem s řízením zadních kol a zajišťující optimální agilitu a suverenitu ve vyšších rychlostech a komfort při manévrování. Dokonce i v minimálních rychlostech do 3 km/h jsou nyní zadní kola natáčena. To dále zvyšuje obratnost tohoto luxusního sedanu při zajíždění a vyjíždění z parkovacího stání nebo při manévrování z úzkých prostorech. Možnosti individualizace karoserie jsou nyní ještě větší. Pro BMW řady 7 jsou dostupné nové barvy karoserie – modrý metalický lak Phytonic Blue a BMW Individual matný šedomodrý metalický lak Frozen Bluestone. V budoucnu bude rovněž možné dále pozvednout luxusní atmosféru uvnitř vozu novou verzí BMW Individual celokoženého čalounění Merino v barevné kombinaci Smokey White/Night Blue/Black (bílá/modrá/černá) a BMW Individual koženým volantem.