Škoda nově vyrábí model Yeti v Rusku
Škoda v ruském závodě společnosti GAZ v Nižním Novgorodu zahájila minulý týden výrobu modelu Yeti, kde se později bude vyrábět i nová Octavia. Celá produkce bude určena pro stále rostoucí ruský trh. Automobily značky Škoda se tak vyrábí už ve druhém závodě v Rusku.
Výroba v Nižním Novgorodu probíhá ve spolupráci s Volkswagen Group Rus a ruskou automobilkou GAZ Group. Škoda Yeti je první model, který bude v Nižním Novgorodu v rámci této spolupráce sjíždět z linky. V režimu CKD (Completely Knocked Down) probíhá plná výroba vozu, včetně provozů svařovny, lakovny a montáže. Již před zahájením výroby CKD se Škoda Yeti v Nižním Novgorodu vyráběla od konce roku 2011 v režimu SKD (Semi Knocked Down). V tomto režimu byla karoserie vozu již předem smontovaná.
V prvních deseti měsících roku 2012 prodala Škoda v Rusku přibližně 13.600 vozů modelu Yeti, tedy dvakrát více, než ve stejném období roku 2011 (6.000). „To dokazuje význam lokální výroby,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda za oblast výroby a logistiky. „Ve společnosti GAZ Group máme na své straně silného lokálního partnera - podnik se zhruba osmdesátiletou zkušeností s výrobou automobilů, s hlubokou znalostí ruského trhu a s vysoce kvalifikovaným personálem.“
V závodě Kaluga v současné době z linek sjíždí aktuální modely Škoda Octavia a Fabia. Od jara 2014 je navíc plánována výroba nového modelu Škoda Rapid pro ruský trh. Škoda Rapid stanovuje ve svém segmentu nová měřítka pro prostornost a funkčnost a přesvědčí nejlepším poměrem ceny a užitné hodnoty. „Je to perfektní rodinný automobil, který bude právě v Rusku velice úspěšný,“ zdůraznil Prof. Vahland.
V roce 2012 je česká automobilka na ruském trhu mimořádně úspěšná: Dodávky ruským zákazníkům vzrostly v období od ledna do října 2012 v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 40% na 80.100 vozů. To je nová rekordní hodnota odbytu za prvních deset měsíců roku. Škoda přitom rostla téměř třikrát rychleji než celkový trh. Podnik tak působivě pokračuje v úspěšném vývoji uplynulých let: V letech 2005 až 2011 Škoda zvýšila své roční prodeje v Rusko ze 7.500 na 74.100 vozů, tedy téměř na desetinásobek.
V rámci Růstové strategie 2018 chce Škoda zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem automobilka v příštích letech v průměru každých šest měsíců uvede na trh nový nebo modernizovaný model. Je to největší modelová ofenzíva v historii podniku.