Škoda Octavia RS: nově pohon 4x4 a šestistupňové DSG
Krátce po prezentaci nového modelu Octavia RS 230 přichází Škoda s další významnou novinkou pro model Octavia RS. Sportovně laděný vůz je poprvé nabízen i s pohonem všech kol v kombinaci dieselu TDI/135 kW (184 k) a šestistupňové převodovky DSG v obou karosářských verzích. Octavia RS třetí generace, která byla na trh uvedena v roce 2013, je s více než 58.000 dosud prodanými vozy skutečně úspěšným modelem.
„Prvním vozem ŠKODA Octavia RS s pohonem všech kol rozšiřujeme nabídku v řadě RS o další vysoce atraktivní variantu a podtrhujeme naši kompetenci v oblasti vozů s pohonem všech kol,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Octavia RS je velice úspěšná, prodeje překonávají naše očekávání. Varianta 4×4 úspěch tohoto modelu dále podpoří,“ dodává Eichhorn.
Třetí generace modelu ŠKODA Octavia RS, která byla na trh uvedena v roce 2013, je u zákazníků oblíbená. Dosud bylo vyrobeno více než 58.000 těchto vozů. ŠKODA Octavia RS, která je k dispozici v karosářských verzích liftback i kombi, je současně mimořádně praktickým vozem. Vrcholný model řady Octavia je symbolem 114leté sportovní historie značky. Octavia RS první generace se v roce 2000 stala prvním vozem značky ŠKODA, který na trh vstoupil ve sportovně laděné verzi RS. V období od roku 2000 do konce srpna 2015 dodala ŠKODA svým zákazníkům zhruba 165.000 vozů Octavia RS první až třetí generace.TIP: Přečtěte si náš test Škody Octavia RS TDI >>
V kombinaci s pohonem všech kol je ŠKODA Octavia RS dokonalým vozem pro všední den i pro volný čas a skutečně univerzální vůz pro téměř kteroukoli situaci. Výkon, technika a užitná hodnota jsou působivé. Hodnoty zrychlení jsou excelentní. S atraktivní kombinací dvouspojkové převodovky (DSG) a pohonu všech kol zrychluje Octavia RS TDI/135 kW za pouhých 7,6 s z 0 na 100 km/h a dosahuje maximální rychlosti 228 km/h. Maximálního točivého momentu 380 Nm dosahuje motor v rozmezí od 1.750 do 3.250 min-1. Kombinovaná spotřeba činí 4,9 l/100 km. To odpovídá emisím 129 g CO2/km.
Moderní pohon všech kol dává vozu vynikající jízdní vlastnosti a působivou trakci i za zhoršených adhezních podmínek. Vůz používá moderní techniku pohonu všech kol, rozdělující hnací moment motoru na všechna čtyři kola v závislosti na aktuální situaci. Kola se neprotočí ani při rychlém rozjezdu nebo zrychlení. Vedle působivé dynamiky jízdy to také přináší maximální aktivní bezpečnost.
ŠKODA Octavia RS 4×4 kromě toho přesvědčí i všemi přednostmi modelu Octavia RS s pohonem předních kol. Technickými přednostmi jsou sportovní podvozek s víceprvkovou nápravou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+ pro dynamický průjezd zatáčkou, inovativní progresivní řízení a řada asistenčních systémů pro maximální bezpečnost a komfort.
Charakter výkonného vozu podtrhují sportovní designové prvky, výrazná kola z lehkých slitin, sportovní zvuk motoru a sportovně laděný interiér. Všechny modely Octavia RS navíc nabízí i vynikající přednosti modelu ŠKODA Octavia: maximální funkčnost, dostatek místa a nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty.
Označení RS je synonymem sportovních úspěchů značky ŠKODA i výkonnosti a emocionality značky. Poprvé použila ŠKODA zkratku RS pro označení modelu v roce 1974: závodní vozy ŠKODA 180 RS a ŠKODA 200 RS jsou považovány za počátek éry ‚RS’. V sedmdesátých a osmdesátých letech byla legendární ŠKODA 130 RS jedním z neúspěšnějších závodních vozů své doby a kubatury.
S modelem Octavia RS 4×4 ŠKODA opět potvrzuje svou vynikající kompetenci v oblasti vozů s pohonem všech kol. Nabídka vozů značky ŠKODA s pohonem 4×4 nyní zahrnuje devět modelů, resp. modelových variant: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia RS 4×4, ŠKODA Octavia Combi RS 4×4, ŠKODA Octavia Scout, ŠKODA Yeti 4×4, ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, ŠKODA Superb 4×4 a ŠKODA Superb Combi 4×4.
ŠKODA Octavia RS 4×4 navíc rozšiřuje pestrou paletu variant třetí generace modelu Octavia. ŠKODA nyní nabízí celkem 15 variant svého bestselleru: od úsporné verze ŠKODA Octavia G-TEC až po model RS 230, nejrychlejší Octavii všech dob.