Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali
Rok po premiéře sedanu Škoda Superb druhé generace nabídku obohacuje již dříve avizovaná verze Combi. Ta svou délkou 4,84 metru patří k vůbec největším vozům tohoto druhu. Také zavazadlový prostor o základním objemu 633 litrů momentálně nenachází ve své třídě konkurenci a to jej lze sklopením zadních sedadel zvětšit téměř na trojnásobek, přesněji na 1865 litrů!
Největší škodovka si nově polepší o další praktické a funkční „vychytávky“, kterým vévodí příplatkový bezklíčový vstup a startování KESSY (podobnost s nejznámějším označením Keyless Entry asi není náhodná...) a obrovské dvoudílné panoramatické střešní okno s roletou. Elektrické ovládání zadních výklopných dveří a výsuvná podlaha zavazadelníku se pomalu stávají dobrým standardem této třídy, výrobce proto vsadil i na drobnosti, jako jsou například různé síťky a háčky pro zavěšení tašek, praktickou dobíjecí LED svítilnu s magnetem (drží i na karosérii), automaticky odsuvnou krycí roletu kufru či známý deštník v zadních dveřích.
Po technické stránce se Combi liší od sedanu jen ve dvou věcech: Zadní náprava je lépe izolována od hluku a vibrací a je přizpůsobena předpokládanému vyššímu zatížení, druhou věcí je pak nemožnost objednat základní diesel 1,9 TDI-PD (77 kW), který dál zůstává v nabídce pro sedan. Nabídka vznětových motorů tak startuje až na čtyřválci 2,0 TDI- PD (čerpadlo-tryska) s výkonem 103 kW (140 koní), vyšší akustický a výkonový level pak nabízí modernější Common-Rail 2,0 TDI-CR se 125 kW, oba standardně s filtrem pevných částic. Naftového šestiválce, o kterém motoristická veřejnost již dlouho spekuluje, se bohužel v tomto voze nedočkáme ani v budoucnu.
Základní přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI (92 kW) je obětí nového trendu jménem Downsizing, a je velmi pravděpodobné, že k němu většina motoristů bude zpočátku přistupovat minimálně s despektem. Jak se reálně popasuje s rozhýbáním tohoto úctyhodného kolosu prozradí až první praktické zkušenosti, z technických dat si opravdu komplexní představu udělat nelze. Větší 1,8 TSI (118 kW) sice patří ke špičce své objemové kategorie, rozhodně však nemůže uspokojivě vyplnit celou mezeru mezi malým čtyřválcem a špičkovým vidlicovým šestiválcem 3,6 FSI (191 kW). Posledně jmenovaný jako jediný v nabídce sází na atmosférické plnění válců a je standardně spojen s šestistupňovou automatikou DSG a pohonem všech kol 4x4 s mezinápravovou spojkou Haldex. DSG je za příplatek k mání i pro ostatní motory (mimo malý 1,4 TSI), pohon obou náprav lze alternativně získat i ke čtyřválcům 1,8 TSI a 2,0 TDI-CR s manuální převodovkou.
Z nabídky základní výbavy Comfort jmenujme namátkou 7 airbagů včetně kolenního pro řidiče, 6 st. převodovku, stabilizaci ESP (včetně ABS, ASR, asistentu rozjezdu do kopce, elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS), 16" kola, audio s možností přehrávání CD a MP3, jednozónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná všechna okna i vnější vyhřívaná zrcátka atd.
Úroveň Ambition je mimo jiné bohatší o dvouzónovou klimatizaci, dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla, bi-xenonové světlomety s adaptivní funkcí AFS, velký palubní počítač Maxi DOT, parkovací čidla či tempomat.
Elegance dále přidává 17" litá kola, kontrolu tlaku v pneumatikách, elektricky nastavitelná sedadla, elektrické ovládání dveří zavazadelníku, vyhřívaná zadní sedadla, audio Bolero s integrovaným měničem na 6 CD nebo třeba multifunkční volant. Vrcholná výbava Exclusive nabízí navíc ještě 18“ kola, kombinované kožené čalounění, bezklíčový přístup KESSY, vyhřívané čelní sklo, stínící rolety v zadních dveřích, sound systém s 10 reproduktory a digitálním ekvalizérem.
Ceny začínají na částce 589 900 Kč za 1,4 TSI Comfort a končí na 1 071 900 Kč za 3,6 FSI 4x4 Exclusive, lze je však dále libovolně zvyšovat doplňkovou příplatkovou výbavou.
Nejdůležitější údaje:
1,4 TSI: 1390 ccm, 92 kW při 5000/min., 200 N.m. při 1500 až 4000/min., 1504 kg, 199 km/h, 0-100 km/h za 10,6 s., spotřeba 6,9 l/100 km
1,8 TSI: 1798 ccm, 118 kW při 4500/min., 250 N.m. při 1500 až 4200/min., 1533 kg, 218 km/h, 0-100 za 8,7 s., spotřeba 7,3 l/100 km. S aut. převodovkou: 1550 kg, 218 km/h, 0-100 km/h za 8,6 s., spotřeba 7,3 l/100 km. S pohonem 4x4: 1629 kg, 215 km/h, 0-100 km/h za 8,8 s., spotřeba 8,2 l/100 km.
3,6 FSI 4x4 Aut.: 3580 ccm, 191 kW při 6000/min., 350 N.m. při 2500 až 5000/min., 1746 kg, 247 km/h, 0-100 km/h za 6,6 s., spotřeba 10,2 l/100 km.
2,0 TDI-PD: 1968 ccm, 103 kW při 4000/min., 320 N.m. při 1800 až 2500/min., 1569 kg, 205 km/h, 0-100 km/h za 10,3 s., spotřeba 6,1 l/100 km. S aut. převodovkou: 1591 kg, 203 km/h, 0-100 km/h za 10,3 s., spotřeba 6,8 /100 km.
2,0 TDI-CR: 1968 ccm, 125 kW při 4200/min., 350 N.m. při 1750 až 2500/min., 1577 kg, 220 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s., spotřeba 5,9 l/100 km. S aut. převodovkou: 1594 kg, 218 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s., spotřeba 6,3 l/100 km. S pohonem 4x4: 1669 kg, 217 km/h, 0-100 km/h za 9,1 s., spotřeba 6,5 l/100 km.