Škoda Superb iV zvládne 120 km čistě na elektřinu, pak přijde ke slovu benzínový motor 1.5 TSI | Autanet.cz

Škoda Superb iV zvládne 120 km čistě na elektřinu, pak přijde ke slovu benzínový motor 1.5 TSI

Verze liftback čtvrté generace modelu Superb bude brzy k dispozici s plug-in hybridním pohonem.

Škoda Auto otevře na různých trzích v průběhu následujících týdnů konfigurátor pro tento nový přírůstek do řady zcela nového modelu Superb. Pohonné ústrojí kombinuje motor 1,5 TSI s elektromotorem a nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Superb iV nabízí čistě elektrický dojezd více než 120 km v režimu WLTP a jeho baterii lze na rychlonabíjecích stanicích DC nabít z 10 % na 80 % za pouhých 26 minut. Výroba modelu Superb iV bude zahájena ve druhém čtvrtletí roku 2025.


Druhá generace plug-in hybridního pohonu

Verze liftback čtvrté generace modelu Superb bude brzy k dispozici s plug-in hybridním pohonem a doplní tak model Superb Combi iV. Druhá generace plug-in hybridního pohonu modelu Superb iV kombinuje elektromotor s čtyřválcovým přeplňovaným benzinovým motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a společně poskytují celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je složena ze čtyř modulů a je umístěna pod zadními sedadly.

Třífázový synchronní motor s permanentními magnety je konstrukčně integrován do převodovky a od spalovacího motoru je oddělen spojkou. Umožňuje pohon vozidla buď samostatně, nebo v kombinaci se spalovacím motorem.

Při jízdě v elektrickém režimu poskytuje elektromotor výkon 85 kW a točivý moment 330 Nm. Slouží nejen k nastartování spalovacího motoru, ale i jako klasický alternátor.

Superb iV využívá benzinový motor 1,5 TSI a elektromotor celkem třemi různými způsoby v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Vedle jízdních režimů známých z běžných modelů Superb (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual) nabízí Superb iV tři další režimy pro hybridní pohon: elektrický režim, hybridní režim a režim Sport.

Dlouhý dojezd čistě na elektřinu a krátká doba nabíjení

Superb iV nabízí pohodlné možnosti nabíjení, které vyhovují různým potřebám. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 11 kW v domácích wallboxech a nabíjecích místech se střídavým proudem lze baterii dobít z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Při rychlém nabíjení stejnosměrným proudem podporuje baterie maximální nabíjecí výkon 50 kW. Dobití baterie z 10 % na 80 % pak trvá 26 minut. Baterie se průběžně nabíjí také rekuperací, kdy je zužitkována pohybová energie vznikající při brzdění.

Superb iV s čistě elektrickým dojezdem více než 120 km v režimu WLTP je vhodný pro každodenní jízdu. Čtvrtá generace modelu přináší novinky, jako je druhá generace Matrix-LED předních světlometů, přepracovaný interiér s multifunkčními otočnými ovladači (Smart Dials) pro intuitivnější ovládání a zjednodušená struktura nabídky s designy interiéru. Nabízí také vylepšené bezpečnostní prvky, pokročilé asistenční systémy a širokou nabídku pohonných jednotek, včetně mild-hybridní technologie, která se u modelu Superb objevuje poprvé, a nové generace plug-in hybridního pohonu.

Superb iV bude možné na mezinárodních trzích objednávat v nadcházejících týdnech.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 249 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2017

439 999 Kč