Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
Studie VISION E nechává nahlédnout do strategie elektromobility domací automobilky Škoda, která chce do roku 2025 nabídnout celkem pět elektromobilů napříč segmenty. Jako první se ukáže studie elektromobilu na blížícím se autosalonu Auto Shanghai 2017, kdežto na plug-in hybridní Superb budeme muset počkat do roku 2019.
Účast značky Škoda na autosalonu Auto Shanghai 2017 (19. – 28. dubna) se ponese ve znamení elektrifikace: studií Vision E nabízí automobilka poprvé konkrétní specifický výhled na individuální mobilitu budoucnosti. Pětidveřové SUV-kupé ujede až 500 kilometrů na čistě elektrický pohon a dosahuje třetí úrovně autonomního řízení. Škoda pracuje na elektrifikaci své modelové palety a do roku 2025 nabídne pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech.
Škoda VISION E je s délkou 4.645 milimetrů, šířkou 1.917 milimetrů a výškou 1.550 milimetrů velice výrazná. Díky dlouhému rozvoru (2.850 milimetrů) a krátkým převisům vpředu a vzadu vytvořili technici mimořádně prostorný interiér. Futuristický koncept slučuje zvýšenou pozici sedaček a velkorysou prostornost, typické znaky vozů kategorie SUV, s dynamicky působící siluetou a plynule klesající linií střechy karoserie kupé.
Se systémovým výkonem 225 kW zrychluje Škoda VISION E bez zaváhání a velice dynamicky. Maximální rychlost činí 180 km/h. Díky inteligentnímu managementu kooperují oba elektromotory s maximální účinností a pohání všechny čtyři kola vozu Škoda VISION E. Přední a zadní kola jsou poháněna dle potřeby tak, aby byla neustále zaručena maximální stabilita, bezpečnost a dynamika.
Se studií VISION E umožňuje ŠKODA nahlédnout do již brzy realizovaných forem autonomního řízení. Podle nejnovějších odhadů bude již v roce 2030 zhruba 15 procent všech nových automobilů jezdit plně autonomně. Studie ŠKODA VISION E splňuje předpoklady pro dosažení třetí úrovně autonomního řízení. Umí se automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich. To zajišťují různé senzory, různého dosahu a nejrůznější kamery, které sledují provoz.