Stav ojetých automobilů je žalostný
Koupě ojetého automobilu je rizikovou záležitostí. Například AutoCentrum ESA odmítá při výkupu na tři čtvrtiny nabízených automobilů. Nejčastěji se tak děje z důvodu špatného technického stavu, stočeného tachometru nebo kvůli právním záležitostem.
V prvním čtvrtletí letošního roku odmítla společnost Autocentrum ESA vykoupit 8.160 vozidel, tedy plných 74,3% (k výkupu bylo nabídnuto 10.980 vozidel). Zajímavostí je, že vozidel se stočeným tachometrem bylo zachyceno „pouze“ 18,3%. Za většinou odmítnuní byl špatný technický stav vozu (68%) nebo právní důvody (13%).
Vzhledem k tomu, že podle statistik společností monitorujících stav vozidel na českém trhu je podíl stočených vozidel cca 60%, lze se oprávněně domnívat, že většina vozů se stočeným tachometrem doputuje ke svým zákazníkům prostřednictvím inzerce nebo nákupem v malém autobazaru, který není schopen vozidlo detailně prověřit, případně přímým prodejem mezi občany. Takový prodej je těmito společnostmi hodnocen jako nejvíce rizikový.
Pozitivní zprávou z trhu je příslib Ministerstva dopravy přistoupit nejpozději v příštím roce do systému EUCARIS. Tento systém sdílí informace národních registrů jednotlivých členských států. Stáčení tachometrů a další podvodné praktiky by pak mohlo být složitější. Zároveň by od příštího roku měla být účinná vyhláška, která upravuje postup Stanic technické kontroly při provádění evidenčních kontrol vozidel. Také tato novinka by měla alespoň částečně zamezit podvodům, které se dějí při přihlašování vozidel.
Samotné stáčení tachometrů však nadále zůstane legislativně nepostihnutelné a nabídky na tuto „službu“ tak z internetu a tištěných médií nezmizí. Problematika stočených tachometrů postihuje bez výjimky celý trh s ojetými vozy v ČR, a proto Autocentrum ESA připravuje detailní rozbor situace, na jehož základě připraví, ve spolupráci s odborníky na danou problematiku, návrh řešení.
Nejprodávanějším modelem v Autocentru ESA byla v prvních třech měsících letošního roku Škoda Octavia druhé generace (249 prodaných Octavií z celkových 2.539 vozidel), následována modelem Fabia a Fordem Focus. Vůbec nejžádanější motorizací byla již tradičně pohonná jednotka 1,9 TDI, která byla zastoupena v 333 vozech. Na druhém místě se umístila jednotka 2,0 TDI, která byla ve 199 vozech. Nejprodávanější barvou byla stříbrná (šedá) metalíza. Zákazníci nejvíce žádali karosářskou variantu kombi (1.038 prodaných vozů). Z pohledu paliva vítězily v prodejích naftové motory, které představovaly 57% prodejů. Benzínové motory pak tvořily 42% prodejů a vozy s pohonem LPG, resp. CNG tvořily jedno procento prodejů.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelMazda 2 1,3i KLIMA 2.majitel
Mazda 2 1,5 Skyactiv,1.majitel,2xkola
Mazda 2 Challenge G90 A/T
Mohlo by vás zajímat
Mazda2 slaví dvacet let modernizací a dvojicí nových výbav
Základní cena verze Prime-Line s motorem 75 k Skyactiv G a manuální převodovkou je 406.400 Kč. Varianta s automatickou p ...
Výroba hybridní Mazdy2 spuštěna. Pohon zajistí tříválec o výkonu 92 koní spolu s elektromotorem
Mazda2 Hybrid 2024 se bude prodávat od února 2024 po celé Evropě ...
Mazda2 do konce září s letním bonusem 50.000 Kč
Samodobíjecí Mazda2 Hybrid je vynikající auto do města: Má výrazné tvarové linky, atraktivní proporce a kompaktní rozměr ...
Nejnovější články
Evropané po originálním SUV šílí – už jich koupili milion kusů
Evropské prodeje Toyoty C-HR trhají rekordy, v Česku je k dostání se slevou 210.000 Kč ...
Test: Mazda CX-80 je s dieselem vzpomínkou na staré dobré časy
Vznětový šestiválec, osmistupňový automat, pohon všech kol a pět metrů délky, to je nejnovější vlajková loď japonské aut ...
Japonská automobilka Honda vrátí na silnice legendární model ze kterého si cvrnknete
Legendární Prelude se do prodeje dostane zkraje roku 2026 ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Volkswagen Passat
Rok výroby 2011
BMW Řada 2
Rok výroby 2020
BMW X5
Rok výroby 2018
Škoda Octavia
Rok výroby 2021