Test: Honda Civic e:HEV je v základu jednoduše nejlepší | Autanet.cz

Test: Honda Civic e:HEV je v základu jednoduše nejlepší

Česku jej pořídíte pouze v jedné konfiguraci ve třech pevně daných výbavách a jen v jedné karosářské verzi. Řeč bude o Hondě Civic jedenácté generace, která nás v redakci překvapila jako žádný jiný model za poslední roky.

Do testu jsme tentokráte zvolili Hondu Civic e:HEV současné jedenácté generace netradičně v nejnižší možné výbavě Elegance. Sympatické je, že Civic se v základu chlubí pohotovostní hmotností pouhých 1.517 kg (japonská automobilka toho dosáhla například díky hliníkové kapotě, která je o 43 % lehčí nebo víku kufru vyrobeném ze speciální pryskyřice). Civic díky tomu zrychluje z 0 na 100 km/h  za krásných 7,8 s a špatná není ani maximální nejvyšší rychlost 180 km/h. Základ je dynamičtější než modely ve vyšších specifikacích Sport a Advance. 


Civic se prodává neuvěřitelných padesát roků a po světě si našel téměř třicet milionů zákazníků. Jedenáctá generace Civicu je delší, širší ale nižší než předchůdce, který nás v redakci nikdy moc neoslovil. Karoserie vyznává usedlejší tvary a vzpomínka na osmou futuristickou generaci vyvolává jen úsměv a trochu nostalgie. 

Kabina zaujme příjemnými materiály, kvalitním zpracováním a designem inspirovaným modelem e. Palubní deska působí naprosto čistě a jednoduše. Navozuje pocit klidu a uklizenosti. Nikde nic nepřekáží a ovládání se podařilo vyladit do detailu. V Japonsku vsadili na klasické kruhové ovladače a fyzická tlačítka, což je v dnešní době něco nevídaného. Civic má dokonce klasické kolečko k nastavení jasu přístrojového štítu a centrálního displeje.

Infotainment s displejem Honda vyřešila po svém a zároveň říkáme, že dobře. Kombinuje dotykové ovládání s fyzickými tlačítka umístěnými v levé části, což zvyšuje intuitivní ovládání při jízdě. Grafika a členění obrazovky je jednoduché, žádný luxus ani prémiového ducha ale nečekejte. Infotainment je rychlý a dobře odladěn.

Kufr s využitelným objemem 415 litrů v pohodě postačí čtyřčlenné posádce. Zajímavě řešené je dno, které není úplně rovně a pozornost zajisté zaslouží i krycí roletka zavazadelníku. Po sklopení zadních sedadel docílíte objemu 1.220 litrů. Nutné je ale počítat se vzniklým schodem.

Honda Civic e:HEV je díky samonabíjecí pohonné jednotce, která generuje vlastní elektřinu, naprosto soběstačný. Nemusíte ho nikdy připojovat k zásuvce ani jinak dobíjet. Nevyžaduje po vás vůbec nic a život s ním je stejný jako s klasickým benzínovým autem. Civic e:HEV v základu má vůbec nejlepší dynamiku. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,8 sekundy (v nejvyšší výbavě je o 0,3 sekundy pomalejší) a umí jet 180 km/h. O pohon se stará v podstatě trojice motorů – jeden spalovací – benzínový, jeden elektrický sloužící jako generátor a druhý elektrický, který se stará o pohon auta. Dvoulitrový atmosférický čtyřválec pracuje v Atkinsonově cyklu a většinu času slouží pro generování elektřiny. Čtyřválec poskytuje výkon 105 kW (143 koní) při 6.000 o.t./min. a maximum točivého momentu 186 Nm při 4.500 ot./min. 

Za pozornost určitě stojí vysoká tepelná účinnost (41 procent) a neobvykle vysoký kompresní poměr 13,9:1. Nepřímé vystřikování Honda doplnila o přímé. Elektromotor produkuje systémový výkon 135 kW (184 koní). Elektřina pak po většinu času přímo pohání přední kola, spalovací motor se zapojuje až ve vyšších rychlostech, do té doby funguje jako generátor. Při snaze o opakované pružné zrychlení z vyšších rychlostí, kdy benzinu pomáhá i elektromotor, můžete postupně zaznamenat snižující se výkon. Jednoduché vysvětlení – baterie o hmotnosti 36,4 kg (s vyšší energetickou hustotou) má kapacitu 1,05 kWh, a když jí energie začne docházet, přestane zkrátka elektromotor tomu spalovacímu pomáhat. Je to ale bez přehánění extrémní situace, kdy byste třeba na německé dálnici opakovaně a několikrát za sebou dávali plný plyn.

Jezdit za udávaných 4,7-5,0 l/100 km (dle výbavy) je naprosto možné i v reálném provozu, náš týden jsme zakončili spotřebou 4,9 l/100 km a to jsme Civica nijak nešetřili (na dálnicích se ukázala být pohodová rychlost 150 km/h a mimo dálnice jsme často využívali výkon motoru pro svižnější jízdu). Palivová nádrž s objemem 40 litrů v naprosté pohodě vystačí na zdolání osmi stovek kilometrů. Pokud se Civicem poletíte v zákazných rychlostech, spotřeba bude kolem šesti litrů, pokud budete jezdit jen po městě, vystačí si Civic se čtyřmi litry.

Jízda s hybridním Civicem je příjemná, tichá a hlavně snadná. Tahle Honda nejenže umí jezdit na elektřinu, elektromotor zdatně eliminuje prodlevy spalovacího motoru při sešlápnutí plynového pedálu ve vyšších rychlostech. Vůz prakticky vždy na nic nečeká a okamžitě zrychluje. Při jízdě působí daleko živějším dojmem, než naznačují oficiální udávané parametry. Díky pomoci elektromotoru můžete bezpečně předjíždět. Podvozek je skvěle naladěn, nevadí mu nerovnosti a myslí na řidiče. Hybridní model řidiče poslouchá na slovo a hned.  V podstatě jediné co mi na Civicu vadilo, bylo řazení pomocí tlačítek "PRND".

Aktuálně Civic ve výbavě Elegance můžete mít už za 799.900 Kč, což je cena na kterou se dostanete díky aktuálnímu padesátitisícovému bonusu. Pokud ještě k tomu využijete bonus za výkup vašeho starého vozu, můžete cenu ponížit o dalších dvacet tisíc korun. A to je vzhledem k poskytované výbavě a jízdním dovednostem Civicu skvělá nabídka. Za vyšší výbavový stupeň Sport zaplatíte 849.900 Kč, čímž získáte místo textilního čalounění syntetickou kůži, nebude chybě bezdrátové nabíjení telefonu a zadním cestujícím výdechy klimatizace. Kromě toho přední mlhová světla budou v LED provedení a vůz bude obut do osmnáctipalcových kol místo základních sedmnáctek. Nejvyšší výbava Advance za 929.900 Kč pak přidává čalounění z pravé kůže, panoramatickou otevíratelnou střechu, větší displej na palubní desce, elektricky stavitelná přední sedadla, prémiový audiosystém s větším počtem reproduktorů nebo adaptivní dálkové světlomety.

Aktuální generace Hondy Civic je skvělá. Potěší šetřílky, praktiky i milovníky řízení. Kabina poskytuje precizně zpracované prémiové materiály, intuitivní ovládání a bohatou výbavu. Jediným nedostatkem je absence karosářského provedení kombi. A že je v nabídce pouze jedna hybridní motorizace? Vůbec to nevadí. Civic e:HEV se totiž povedlo odladit k dokonalosti. Jedenáctá generace tak dosáhla svého vrcholu a jen těžko v cenové relaci do milionu korun koupíte něco povedenějšího. 

Plusy

  • Povedená hybridní soustava
  • Nízká spotřeba
  • Výtečné jízdní vlastnosti
  • Poskytovaný komfort
  • Ergonomie
  • Hodnotné provedení interiéru
  • Bohatá základní výbava

Mínusy

  • Jedna karosářská varianta
  • Minimální možnosti personalizace

 

Honda Civic e:HEV Elegance
Motor: řadový zážehový čtyřválec, 1.993 ccm
Max. výkon a točivý moment benzínového motoru: 105 kW (143 k)/186 N.m
Max. výkon a točivý moment elektromotoru: 135 kW (184 k)/315 N.m
Pohon: předních kol
0-100 km/h: 7,8 s
Nejvyšší rychlost: 180 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP: 4,7-5,0 l/100 km
Naše průměrná spotřeba dle palubního počítače: 4,9 l/100 km
Provozní/maximální hmotnost: 1.517/1.865 kg
Délka × šířka × výška: 4.551 × 1.900 × 1.408 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku: 415/1.220 l

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Ranger

Rok výroby 2013

349 900 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

799 999 Kč

Audi A4

Rok výroby 2016

508 200 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2016

255 000 Kč