Test: Honda Jazz Hybrid - nejdostupnější hybrid | Autanet.cz

Test: Honda Jazz Hybrid - nejdostupnější hybrid

22. 02. 2012
Sdílet článek

Hybridní pohon v malém automobilu nebyl dosud zrovna obvyklý. Pomalu se však začínají objevovat první vlaštovky. Zatím nejdostupnějším malým hybridním automobilem v Česku je Honda Jazz Hybrid, která přijde minimálně na 429.000 Kč. Zda je to málo nebo hodně, jsme zjišťovali v redakčním týdenním testu.

Hondu Jazz jsme testovali v loňském roce, proto si ji není nutné znovu podrobně představovat. Hybridní verze Jazzu se začala prodávat v průběhu loňského roku a tak se zaměřím pouze na její odlišnosti. Malý hybrid od Hondy poznáte díky polykarbonátové přední masce chladiče a zadních světlometů s čirou optikou. Také ji můžete poznat podle barvy karoserie - námi testovaná zářivě zelená barva je totiž výhradně určena pouze pro hybridní verzi. Testovanou verzi Jazzu Hybrid v druhé výbavě Elegance zkrášlují litá kola, přední mlhovky, směrová světla v zrcátkách nebo panoramatická střecha. Základní výbava Comfort tyto prvky postrádá.


Stále praktický
V interiéru nalezneme modré podsvícení přístrojů a displejů oproti červenému u běžného Jazzu. Grafika palubních přístrojů je přehledná a dobře čitelná. Hybridní verze Jazzu je obohacena o ukazatel toku energie mezi jednotlivými částmi hybridního systému. Podle barvy podsvícení snadno poznáte, zda jedete úsporně (zelená barva znamená úspornou jízdu, modrá naopak). Menší ergonomický přešlap znamená umístění ovladače elektrického nastavení zpětných zrcátek, který je umístěn nalevo od volantu. Samotný volant je výtečně tvarován a měl by být ostatním vzorem. Stejně tak si nelze stěžovat na výhled z vozu, který je doslova nadprůměrný (rozměrné prosklené plochy v kombinaci s tenkými A-sloupky zaručují doopravdy výtečný výhled). V našem případě k nadprůměrnému prosvětlení interiéru přispívala panoramatická střecha spojená pouze s nejvyšším stupněm výbavy Elegance.

Pochvalu zaslouží sedadla, která poskytnou v rámci třídy malých vozidel dostatečnou oporu cestujícím i při delších cestách. Sedáky by mohli být o trochu delší, ale o nic strašného se nejedná. Dalším rozdílem oproti běžné verzi je nemožnost nastavovat sklon opěradel zadních sedadel (sklápění Magic Seat však zůstalo zachováno). Akumulátory našly své místo pod podlážkou zavazadelníku, proto je nutné počítat s nižší hloubkou kufru (sklopením opěradel zadních sedadel tak nevzniká rovná ložná plocha, je nutné počítat se schodem). Zavazadelník hybridu přesto pojme 223 litrů nákladu.

Třináctistovka s pomocníkem
Honda Jazz Hybrid dostala stejný pohonný systém (IMA=Integrated Motor Assist) jako například model Insight nebo CR-Z. Pod kapotou najdeme zážehový čtyřválec o objemu 1,3 litru s nejvyšším výkonem 65 kW při 5800 ot/min. a maximu točivého momentu 121 N.m. dostupných v 4500 ot./min. Malý elektromotor přidává dalších 10 kW výkonu a 78 N.m při 1000 ot./min. Ten však není jako u některých hybridů schopen Jazze sám rozpohybovat (jeho úkolem je pomáhat zážehové jednotce ve všech ostatních ohledech). Jazz Hybrid díky tomu nemůžeme označit za tzv. "full hybrid", ale jen za "mild hybrid". Hlavní výhodou spojení maloobjemového atmosférického motoru a elektromotoru je znatelná pomoc při akceleraci v nízkých rychlostech (zejména pak v kopci).

Spotřeba pod pět
Výrobcem slibovaná spotřeba pod pět litrů na sto ve všech jízdních režimech je dosažitelná za předpokladu velmi pohodové jízdy. Naučíte-li se využívat zákonitostí jízdy s touto technologií a budete jen trochu předvídat, palubní počítač Vás potěší ve městě průměrnou spotřebou mezi čtyřmi a pěti litry. V našem konkrétním případě jsme jezdili za 4,5 l/100 km, navíc při venkovních teplotách kolem nuly. Mimo město je nutné v běžném provozu počítat s odběrem kolem 6 litrů benzinu na 100 kilometrů a dálniční limit 130 km/h pak znamená spotřebu 6,7 l/100 km. Dalších 30 km/h v hodině navíc znamená spotřebu 10,5 l/100 km. S hybridním Jazzem jsme najezdili přes 500 km ve smíšeném provozu a konečná spotřeba se ustálila díky dynamické jízdě na 5,9 l/100 km. O spoření paliva se stará systém stop-start, který při stání například v koloně vypne motor (bohužel při teplotách pod bodem mrazu během stání začne z klimatizace foukat studený vzduch, což není zrovna příjemné).
 
Sportovní geny
Podvozek Hondy Jazz Hybrid je naladěn na tvrdší notu, takže posádka pocítí každou větší nerovnost našich silnic. Odměnou jí za to bude velmi dobrá stabilita v zatáčkách a minimální náklony karosérie. S ohledem na vyšší stavbu karosérie, musíme hodnotit avizované naladění podvozkových prvků jako optimální. Na limitu se testovaný Jazz Hybrid chová mírně nedotáčivě a na nerovnostech má tendenci trochu odskakovat. Vůz sériově jezdí na patnáctipalcových kolech obutých do pneumatik s redukovaným odporem – Michelin Energy. Potěší slušný rejd. Samotné řízení je však méně strmější ale dostatečné komunikativní (v rámci hybridů). Automatická převodovka CVT rychle reaguje na pokyny plynového pedálu a dokáže se přizpůsobit různým typům řidičů. Díky tlačítku Econ (nalezneme ho nalevo od volantu) převodovka vlažněji reaguje na řidičovy pokyn a drží motor v nižších otáčkách díky čemuž spoří palivo. Pak tu máme normální režim a režim Sport, který drží při sešlápnutém plynovém pedálu vytáčí motor až k červenému poli na otáčkoměru. Manuálně měnit rychlostní stupně můžete pomocí páčkám za volantem (Jazz má přednastaveno sedm virtuálních stupňů). Řazení pomocí páček považuji za zbytečné, navíc si Jazz stejně přeřadí kdy chce.

Smysluplný malý hybrid
Hybridní verze Jazzu přijde zájemce minimálně na 429.000 Kč. Námi testovaný exemplář ve výbavě Elegance stojí 474.000 Kč. Může se to zdát hodně, ale pohledem do ceníku zjistíte, že stejně vybavená verze Jazzu v kombinaci s převodovkou CVT stojí jen o 20.000 Kč méně než hybridní verze. A to je u slušná nabídka.

(plusy)
prostornost interiéru
variabilita
komunikativní řízení
volant
velká zpětná zrcátka
bohatá výbava
přijatelná cena

(mínusy)
menší zavazadelník (oproti běžnému Jazzu)
vyšší hmotnost projevující se na jízdním komfortu

Technické údaje Honda Jazz Hybrid
Motor: zážehový čtyřválec i-VTEC + elektromotor IMA
Objem motoru: 1339 ccm
Výkon: 65kW(88k)/5800 ot./min.
+ 10kW(14k)/1500 ot./min.
Točivý moment max.: 137Nm/4200 ot./min.
+ 78Nm/1000 ot./min.
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 12,2 s
Spotřeba - kombin.: 4,5 l/100 km
Spotřeba - město: 4,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,4 l /100 km
Objem pal. nádrže:   40 l
Délka/šířka/výška: 3900/1695/2029 mm
Rozvor: 2495 mm
Zavazadelník: 223-722l
Provozní/celková hmotnost: 1234/1600 kg
Základní cena: 429.000 Kč (Comfort)
Cena test. modelu od: 474.000 Kč (Elegance)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč