Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů | Autanet.cz

Test: Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 - král driftů

25. 03. 2012
Sdílet článek

Šestiválcových kupé s pohonem zadních kol a samosvorných diferenciálem není na trhu mnoho. Pokud navíc toužíte po zadokolce s přijatelnou cenovkou, nemáte příliš na výběr. Sáhnout můžete například po námi testovaném Genesisu Coupé.

Hyundai vyplnil s modelem Hyundai Genesis Coupé díru na trhu. Například Honda S2000, Mazda RX-7 apod. se přestaly vyrábět, a tak současné generaci chybí zatím dostupný driftovací stroj s přebytkem výkonu. Situace se snad zlepší v létě, kdy se na trhu objeví Subaru BRZ a Toyota GT86. Do té doby se musejí všichni zájemci o výkonnou sportovní zadokolku spokojit s Genesisem, který je oproti Nissanu 370Z (s cenou začíná téměř na milionu korun) delší téměř o dvacet centimetrů.


Samotná karoserie Genesisu Coupé je pevná, a nekroutí se. Po otevření dveří je nutné pamatovat na fakt, že Genesis byl primárně určen pro americký trh. Nemůžete tak počítat s prémiovým evropským interiérem. Například klimatizace je pouze jednozónová a buď hodně topí nebo fouká příliš studeného vzduchu. Zajímavostí je také poloelektrické ovládání sedadla řidiče. O tom ale Genesis není. Genesis je o zážitcích za volantem. Pokud do Genesisu přesedne z normálního moderního auta nižší střední třídy, budete se divit, kolik najednou budete mít za volantem práce. Podvozek na první pohled působí hodně nervozně a tuhé řízení působí jako bez posilovače.

Peklo pod kapotou
Pod kapotou můžete mít přeplňovaný čtyřválec nebo námi testovaný vidlicový šestiválec, který je obohacen o zadní samosvorný diferenciál. Šestiválec je jedním slovem skvělý, poskytuje zadním kolům dostatečný výkon, je kultivovaný a má famózní zvuk a zase tolik nežere (my jezdili za 13 l/100 km). Šestiválec je uložen pod přední kapotou podélně, za ním převodovka, kardan a samosvorný diferenciál mezi zadními koly. Úplně nejlepší okamžiky zažijete, když ručička otáčkoměru překročí hranici pěti tisíc otáček. Následovný příval síly je doslova ohromující. Na suchém asfaltu se stává Genesis dravcem, který umí jezdit bokem za každých okolností. Stačí přidat více plyn a už jedete bokem. Počáteční mírná nedotáčivost se rychle mění v přetáčivost. Samotný přechod je však dobře odhadnutelný a skvěle řiditelný. Pomyslnou hranici po čase dokážete spolehlivě odhadnou na všech površích.

Elektronika škodí a škodí
ESP je přespříliš horlivé a řidiče nejenže stále otravuje ale hlavně znehodnocuje jízdní vlastnosti samotného Genesisu (ESP dokáže Genesis dokonce zastavit). Zásahy stabilizace a protiprokluzu jsou více než přehnané. Při rozjezdu místo toho aby vůz nabral rychlost, tak je elektronikou skoro zastaven. Stejně se ESP chová v zatáčce nebo dálnici, přičemž k zásahu stačí malé zhoupnutí vozu do strany. Po vypnutí systému jízdní stability se Genesis začne chovat jako normální dospělé auto. Nezastavuje se jako dětské autíčko na setrvačník a poskytuje maximálně zábavné svezení, které však od řidiče vyžaduje notnou dávku pozornosti. Genesis není autem se kterým se budete nudit ani autem které jezdí, tak nějak samo. Vaše pozornost je vyžadována v každém okamžiku. Na mokrém povrchu stačí hruběji přidat plyn a auto se roztočí kolem své osy. To samé platí o nerovnostech, se kterými je nutné se poprat (zejména pak v zatáčce). Problémem mohou být i horizonty a jiné silniční zlomy, které dokáží vůz poslat do přetáčivého smyku (použité tlumiče nemají dvojitou dimenzi tlumení). Stejně tak neopatrné podřazení, dokáže záď rozhodit. Ve vyšších rychlostech je Genesis rozevlátější díky nastavení podvozku, který nezapomíná na stále přijatelný komfort. S Genesisem nikdy nebude tak rychlý, jako zvučnější konkurence. Zábavy si naopak užijete mraky.

Genesis je 3/4 Porsche za 1/3 cenu
Hyundai Genesis Coupé se zaměřuje na řidiče, kteří využijí jeho schopností, vše ostatní jde stranou (provedení interiéru atd.). Hyundai Genesis je rozporuplný vůz, který jedni mohou vychvalovat do nebes a druzí ho mohou zatracovat. Nedodělané drobnosti ho srážení, naopak cena a úchvatný motor zvedají do motoristických nebes. Genesis není tak univerzální vůz, jako je třeba vypiplané a o mnoho dražší Porsche 911, přesto dokáže poskytnou podobnou porci zábavy jako Porsche (zhruba 90%). Pokud chcete ukázněné německy působící, kupte si model i40. Genesis stojí na opačné straně žebříčku.

(plusy)
fantastický motor
pořizovací cena
jízdní komfort
brzdy
ovladatelnost

(mínusy)
příliš horlivá a nepoužitelná stabilizace
chování podvozku na nerovnostech
nedodělky v interiéru
Technické údaje Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6
Motor: zážehový vidlicový šestiválec
Objem motoru: 3778 ccm
Výkon: 223kW(303k)/6300 ot./min.
Točivý moment max.: 361Nm/4700 ot./min.
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba - kombin.:  10,3 l/100 km
Spotřeba - město:  15,0 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  7,6 l /100 km
Objem pal. nádrže:   65 l
Délka/šířka/výška: 4630/1865/1385 mm
Rozvor: 2820 mm
Zavazadelník: 332 l
Provozní/celková hmotnost: 1613-1662/1930 kg
Základní cena: 769.990 Kč (2,0 TCI)
Cena test. modelu od: 829.990 Kč (3,8 V6)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč