Test: Kia Rio - novinka s dobrým poměrem výbavy a ceny | Autanet.cz

Test: Kia Rio - novinka s dobrým poměrem výbavy a ceny

29. 03. 2012
Sdílet článek

Automobilka Kia s modelem Cee´d rozvířila před lety nižší střední třídu. Podaří se to samé novému Riu, které má všechny předpoklady stát se bestsellerem? Jen těžko totiž mezi malými automobily nalezneme lépe vybavný vůz, než je nová Kia Rio v limitované sérii Edition1.

Nový model korejské automobily jsme si již před časem představili v samostatném článku "Kia Rio - české ceny, výbavy a fotografie". Dnes se podíváme na to, jak Rio jezdí, čím v praxi zaujme a jaké má předpoklady pro úspěšné prodeje.


Proti minulé generaci Rio povyrostlo do délky i šířky, přičemž je celkově nižší. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2.570 mm (oproti Fabii je to o 105 mm více). Díky tomu kabina vozu nabízí v podélném směru nadprůměrnou prostornost. Také rozchody kol dosahují na třídu malých automobilů pozoruhodných rozměrů (1.521 mm vpředu, 1.525 mm vzadu, což je o 88 mm, resp. o 99 mm více než u Fabie). Karoserie Ria má šmrnc a je originální. Zejména zepředu působí Rio velmi povedeným dojmem. Pohled z boku a zezadu je sice o něco fádnější, ale celkově můžeme mluvit o dobré práci.

Povedený interiér
Po otevření dveří testované verze Edition1 Pro zaujme palubní deska z měkčeného plastu, která působí na poměry malých automobilů velmi honosně. Při bližším prozkoumání interiéru potěší dobré dílenské zpracování a slícování jednotlivých dílů. Skvěle fungují originální ovladače ventilace a klimatizace. Kabina celkově působí útulně a kvalitně (zde je oproti minulé generaci vidět neuvěřitelný posun vpřed). Samotná audiosoustava potěší kvalitním zvukem. V kapličce za volantem nalezneme tři kruhové tubusy. Samotná grafika číselníků je velmi jednoduchá, ale přehledná (dobře čitelná bude i pro důchodce). Displeje mají červeno bílé podsvícení. V testované verzi Edition1 Pro potěší středová loketní opěrka s možností posouvání. Výplně předních dveří pojmou s přehledem lahve o objemu 1,5 litru.

Řidič si vcelku rychle nalezne odpovídající polohu za povedeným volantem, který již od základní výbavy Active přináší na sobě ovladače audiosoustavy a palubního počítače (tlačítka jsou velká a příjemně jednoduše se ovládají). Kůží potažený volant je oproti tomu nabízen až ve dvou nejvyšších výbavách. Výhled z vozu šikmo vpřed není zrovna ideální. Samotná přední sedadla jsou dostatečně dimenzována, vynikají přijatelně dlouhým sedákem, který při delších cestách dokáže podepřít stehna. Bohužel opěradla přední sedadel nejsou nijak zvlášť tvarovaná a neposkytují dostatečnou oporu. Celkově je kabina Ria prostorná, což dokazuje fakt, že si v pohodě sednou za sebe dva dospělí cestující s výškou 180 cm. Rio nabízí dostatečný prostor pro cestující jak v podélném směru, tak na šířku a výšku (od  sedáku zadních sedadel ke stropu je Rio v nabízeném prostoru nepřekonatelné). Výplně zadních dveří poskytují pouze malou kapsu na odložení třeba mobilu a místo na malou lahev. Objem kufru 288 litrů je sice jen průměrný, ale potěší jeho dobrá využitelnost. Zejména jeho šířka patří k nadprůměru. V pohodě tak převezete složený čtyřkolový dětský kočárek včetně kabinky a dalších věcí. V případě potřeby lze sklápět asymetricky dělená opěradla zadních sedadel. Sklopením vznikne malý schod, jelikož opěradla se sklápějí na pevné sedáky.

Výběr ze čtveřice motorů
Rio může pohánět dvojice benzínových a dvojice vznětových pohonných jednotek, přičemž základ tvoří zážehový čtyřválec 1,25 CVVT/63 kW, který je kombinován výhradně s pětirychlostní manuální převodovkou. Nabídka pokračuje námi testovanou čtrnáctistovkou CVVT/80 kW se kterou se může pojit šestirychlostní manuální převodovka nebo čtyřstupňový automat (+35.000 Kč).  Pro příznivce vznětových motorů Kia připravila tříválec 1.1 CRDi/55 kW a čtyřválec 1.4 CRDi/66 kW, které jsou dostupné s manuální šestirychlostní převodovkou.

Čtrnáctistovka = dobrá volba
Námi testovaná benzínová čtrnáctistovka se chlubí živou reakcí na plynový pedál. Její pružnost je velmi dobrá, na šestku můžete jet dokonce padesátkou v obci. Při devadesátce povedený čtyřválec točí 2.500 ot./min., při dálniční 130 km/h pak 3.600 ot./min. Kia Rio s benzínovou čtrnáctistovkou se tak neztratí ani na dálnici (jízda například 120 km/h rychlostí je velmi pohodlná, motor točí 3.000 ot./min. na šestý rychlostní stupeň, přičemž jízda touto rychlostí znamená odběr 6,7 l/100 km. Problém není uhánět po německé dálnici 180 km/h, ale počítejte s výrem v nádrži a menší cestovním pohodlím (hodně hluku přichází od kol). S Riem lze jezdit za 5,7 l/100 km, ale běžný příměstský provoz znamená v praxi odběr 6,5 l/100 km. Hlavním výhodou jedna-čtyřky je, že ji nemusíte při běžných cestách vytáčet vysoko do otáček. V nízkých a středních otáčkách funguje znamenitě. Řazení šestirychlostní manuální převodovky funguje znamenitě. Samotný chod řadící páky a přesnost řazení patří celkově k lepšímu průměru. Často vytýkané řízení by chtělo trochu vylepšit.

Jízdně nadaný hatchback
Podvozek Ria funguje znamenitě a předvídatelně. Po týdnu testování mohu Rio zařadit hned za duo nejlepších (Mazdu 2 a Fiestu). Předvídatelné chování doplňuje stabilizační systém ESP, který lze vypínat. Po deaktivaci ESP si můžete ověřit, že i bez stabilizace je Rio v extrému velmi dobře ovladatelné. Rio do nedotáčivého smyku přechází čitelně, v případě potřeby stačí ubrat plyn a auto zatočí. Stejné dobré chování vzbuzuje Rio i na dálnici, kde při vysokých rychlostech vyniká příkladnou stabilitou. Podvozek je dostatečně komfortní i na špatné silnici. Je sice tvrdší, ale nerovnosti filtruje dobře. Dokonce i jízda na rozbitém "spárovitém" úseku D11 znamenala vcelku příjemný zážitek (Rio se dokázalo poprat s rozbitou panelovou silnicí znamenitě). Horší to bylo v oblasti hluku přicházejícím od kol (Rio mělo obuté zimáky Sava Eskimo3). Na ostatních površích však Rio patří k tišším automobilům.

Žádejte limitovanou edici
V námi testované verzi Edition1 Pro přijde ve spojení s benzínovou 1.4 CVVT na 294.900 Kč. Pokud jezdíte pouze po městě, bohatě postačí slabší benzínový motor 1.25 CVVT, který je v této výbavě o 20.000 Kč levnější. Pokud však jezdíte občas delší trasy, jedna-čtyřka CVVT je jasnou volbou. Pokud oželíte tónovaná skla, středovou loketní opěrku, palubní desku z měkčeného plastu, elektrické ovládání oken vzadu, čalounění kůží nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dostanete se s cenou ve výbavě Edition1 v případě čtrnáctistovky CVVT na 264.980 Kč (pro srovnání hůře vybavená Fabia se slabší benzínovou 1.4/63 kW přijde na 272.500 Kč, přičemž se musíte spokojit s chudší bezpečností výbavou a jen pětirychlostní převodovkou). Základní výbava Active, se stejně jako druhá výbava Comfort, u Ria vůbec nevyplatí. Jasnou volbou je tak limitovaná série Edition1 nebo Edition1 Pro na kterou je poskytována sleva.


plusy
jízdní vlastnosti
výbava a cena
prostornost
motor
převodovka
záruka

mínusy
vyšší hrana zavazadelníku
horší výhled
parkovací senzory pouze s nejvyšší výbavou

Technické údaje Kia Rio 1.4 CVVT
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1396 ccm
Výkon: 80kW(100k)/6300 ot./min.
Točivý moment max.: 137Nm/4200 ot./min.
Max. rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 11,5 s
Spotřeba - kombin.: 5,3 l/100 km
Spotřeba - město: 7,0 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,3 l /100 km
Objem pal. nádrže:   43 l
Délka/šířka/výška: 4045/1720/1455 mm
Rozvor: 2570 mm
Zavazadelník: 288/923 l
Provozní/celková hmotnost: 1141-1248/1600 kg
Základní cena: 234.980 Kč (1.25 CVVT, Active)
Cena test. modelu od: 294.980 Kč (1.4 CVVT, Edition 1 Pro)

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč