Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti | Autanet.cz

Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti

Omlazený Outlander modelového roku 2017 poznáte zaručeně podle žraločí ploutvičky na střeše. Ač to nevypadá, hlavní změny se odehrály uvnitř vozu, přičemž se nejedná jen o kosmetické retuše a drobná vylepšení, ale také o zcela nové bezpečnostní systémy a vychytávky usnadňující řidiči život.

Novinkou Outlanderu modelového roku 2017 je vyhřívání čelního skla a také volantu. Zajímavostí je, že přední sklo je rozmrazováno pomocí tenoučkých drátků jen v případě, pokud venkovní teplota spadne pod 5°C. To, aby se šetřilo energií.


Současná třetí generace Outlanderu je na trhu od roku 2012 a při životě ji drží již nekolikátý facelift. Letošní rok znamená pro japonskou automobilku stoleté výročí od založení, které oslavuje pomocí speciálních edic. V našich rukou tak skočil Outlander ve výroční edici Mitsubishi 100 let, která vychází z výbavy Intense a kromě emblémů upozorňující na důležité výročí dostanete navíc navigační systém Pioneer v hodnotě padesát tisíc korun (zadní parkovací kamera).

Ani japonská automobilka se neubránila odklonu od offroadů k městským SUVéčkům. Subtilně působící hranatá karoserie sází stále na slušnou techniku a dostatečný cestovní komfort, což nás potěšilo.

Mitsubishi Outlander

V Outlanderu již nechybí osvětlení prostoru nohou a středové opěrky. Nová je uzavíratelná schránka s prostorem pro nápoje či víčko palivové nádrže, na které si zákazníci stěžovali. Zlepšení doznalo odhlučnění a klimatizace dostala nové chladící médium. Omezení japonská automobilka přichystala u volantu, kde vyhřívání funguje maximálně půlhodinu a jen v místě úchopu (všechny tyto omezení mají za úkol chránit baterii).

Ze středového panelu nadobro zmizela páka klasické ruční brzdy. Tu nahradilo tlačítko elektronické parkovací brzdy. Krok je to logický – kromě snadnějšího ovládání se nabízí možnost automatického zabrzdění a odbrzdění. Nová je grafika palubního počítače a změn doznalo i rozhraní multimediálního systému. Přesto použitý audiosystém značky Pioneer působí ve srovnání s nejnovějšími konkurenty stále zastarale.

Mitsubishi Outlander dostalo novou bezpečnostní výbavu, která byla kromě jiného rozšířena o systém sledování mrtvého úhlu. Ten funguje při běžné jízdě, tak při předjíždění či couvání z parkovacího místa. Při běžné jízdě dvojice radarů umístěných v zadním nárazníku monitoruje oblast vedle vozu a těsně za vozem. V momentě, kdy řidič sepne směrová světla, radar začne sledovat přijíždějící auta až sedmdesát metrů za vozem a čas upozorňuje na rychle přibližující se automobily (motocykly prý nemusejí radary vždy bezpečně rozeznat). Při couvání z parkovacího místa dokáží radary upozornit na přijíždějící vůz, což ovšem neplatí při šikmém stání, kdy stíní vedle zaparkovaná vozidla.

Vylepšení doznal systém varování před kolizí, který nově pozná i chodce. Systém používá laserový radar s kamerou, kterou Outlander zároveň využívá pro varování před opuštěním jízdního pruhu nebo. Outlanderu nechybí ani automatické přepínání tlumených a dálkových světlometů nebo funkcí „zmírnění nežádoucí akcelerace“.

V rámci faceliftu nedošlo ke změně nabídky pohonných jednotek. Outlander se v základu i nadále spoléhá na benzínový dvoulitr MIVEC s výkonem 110 kW kombinovaný s pětistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT. Diesely zastupuje čtyřválec 2.2 DI-D dostupný ve dvou výkonnostních verzích (110 nebo 132 kW), přičemž u obou verzí můžete volit mezi manuální šestirychlostní převodovkou nebo šestistupňovým automatem. Kromě benzínového dvoulitru s manuálem se všechny verze spoléhají na pohon všech kol.

Zájemci o bezpečnostní pomocníky musejí ovšem sáhnout po automatické převodovce. Automatické přepínání tlumených a dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, automatické brzdění s detekcí chodců nebo zmírnění nežádoucí akcelerace jsou dodávány pouze ve spojení se samočinnou převodovkou. Převodovka CVT se nově umí chovat jako klasický automat a simuluje řazení.

Testovaný diesel o výkonu 110 kW s točivým momentem 360 Nm hravě postačí pro běžné potřeby. Čtyřválec táhne hezky od spodu a za hranicí čtyřech tisíc otáček výkon postupně uvadá. V nejběžnějších otáčkách je příjemným společníkem a nechybí slušné pružné zrychlení. Potěšující je, že reakce na plynový pedál jsou rychlé.

Spojení s automatickou převodovkou má za následek příjemné cestování ale i vyšší spotřebu paliva. Ve městě počítejte s odběrem deseti litrů, v kombinovaném provozu s 8,5 l/100 km. Pokud jste šetřílkové, dostanete se mimo město k necelým sedmi litrům, ale to je minimum.

Outlander je vypiplaným vozem, který reaguje na požadavky zákazníku. V pětimístném uspořádání tak pojme 667 litrů zavazadel, na škodu jsou jen tvrdé plasty. Přes poměrně krátký rozvor 2672 mm kabina ovšem nabízí dostatek prostoru.

Módní vlna městských SUV naštěstí Outlader ještě nezasáhla, a tak se majitel může spolehnout na jeho techniku a zdatného parťáka. Hranatá karoserie se sice při rychlejších průjezdech zatáčkovitou tratí rozkýve, zato podvozek umí komfortně tlumit většinu nerovností, děr a výtluků. Škoda že limitovaná edice nenabízí systém S-AWC, který spolu se stálým pohonem 4×4 a využitím elektronicky řízeného nápravového diferenciálu AFD rozděluje přenášenou sílu mezi přední a zadní nápravu tak, aby auto mělo lepší trakci i adhezi. Outlander v testované kombinaci se hodí zejména na zdolávání delších tratí, kdy nabízí pohodlí a klid na palubě.

Základní technické údaje: Mitsubishi 2.2 DI-D DPF

  • Motor: vznětový řadový čtyřválec
  • Objem: 2268 cm3
  • Výkon: 110 kW (150 k) při 3500 1/min
  • Točivý moment: 360 Nm při 1500–2750 1/min
  • Rychlost: 190 km/h
  • Zrychlení 0–100 km/h: 11,6 s
  • Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,9/5,2 /5,8
  • Provozní hmotnost: 1685 kg
  • Rozměry: 4695 x 1810 x 1703 mm
  • Rozvor: 2670 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 667 l / 1608 l
  • Základní akční cena testované motorizace: 903 650 Kč

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2019

433 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč