Test ojetiny: Honda Accord - pověst láká, vysoký nájezd ne | Autanet.cz

Test ojetiny: Honda Accord - pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu hodně najeto, což některé zájemce odradí.

Accord sedmé generace byl představen v roce 2002 a na trh přišel v roce 2003. Vůz vyjel ve verzích sedan a kombi, které se vyznačuje velkým zavazadlovým prostorem. Obě karosářské verze spojují ostřejší linky karoserie, díky nimž jsou stále v kurzu a design tak nepůsobí tak zastarale. Automobil vydržel ve výrobě do roku 2008, kdy byl nahrazen Hondou Accord osmé generace.


Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel Accord sedmé řady v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu vůz dostal čtyři hvězdičky z pěti možných. To byl na tehdejší dobu dobrý výsledek, ale ne oslnivý, když už jezdila vozidla s pětihvězdičkovým hodnocením. Jako příklad uveďme třeba Mercedes-Benz třídy C, řady W203 vyráběný od roku 2000, který je přímým konkurentem Hondy Accord.

Kladem automobilu je bezesporu prostorný interiér, kterému dominuje tvarově zdařilá a přehledná palubní deska. Samozřejmost představují pohodlná sedadla. Dostatek místa najdeme nejen vpředu, ale také na zadních sedadlech, pochvalně můžeme mluvit i o zavazadelníku. Ten v případě sedanu nabízí objem 460 litrů a u praktičtějšího kombi zaujme objemem 575 litrů.

Zpravidla bohatě vybavené ojeté Hondy Accord sedmé generace zdobí jízdní vlastnosti. Skvěle naladěný podvozek zvládá příkladně tlumit nerovnosti a současně zajišťuje vozu vynikající jízdní vlastnosti. Řidič ale ocení i přesné řazení a slušnou odezvu řízení. Navíc se vždy může spolehnout na dostatek výkonu, a to bez ohledu na zvolenou motorizaci – všechny si totiž s Accordem poradí nad očekávání dobře.

Všechny montované motory jsou totiž výkonné a kultivované čtyřválce z dílen Hondy. Pravda, benzinové si při svižné jízdě nechají za svůj um řádně zaplatit. Je přitom jedno, zda se budeme bavit o základním dvoulitru i-VTEC o výkonu 114 kW nebo o silnějším 2.4 i-VTEC s výkonem 140 kW. Accord sedmé generace se ale do historie zapsal především prvním turbodieselem, který je výsledkem vývoje japonské Hondy. Turbodiesel 2.2 i-CTDi se přitom vyznačuje velice kultivovaným projevem, opravdu úsporným provozem a dostatkem výkonu i pro sportovní jízdu. V tomto ohledu tedy japonská značka nezůstala své pověsti nic dlužna.

Pokud se rozhodnete pořídit si vůz právě s tímto výkonným nafťákem, který pracuje se 103 kW, věnujte zvýšenou pozornost některým jeho slabším místům. „Turbodiesel 2.2 i-CTDi se může potýkat s problémy se vstřikovači,“ upozorňuje na největší slabinu tohoto motoru Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Tyto vozy jsou navíc vybaveny systémem, který umožňuje zapnout topení dříve, než se pohonná jednotka zahřeje. Jenže asi už neexistuje ojetina, v níž by tento unikátní systém „obrácené klimatizace“ fungoval. Naštěstí to ale nemá na nic dalšího vliv, jen v zimě čekáte na topení stejně dlouho, jako u dalších nafťáků.

„Pozornost zaměřte na stav brzdové soustavy. Brzdové destičky a kotouče mnohdy nejsou v ideální kondici, což souvisí s oblibou těchto vozů u sportovně založených řidičů. Ti ale pokud plánují prodej, už nechtějí do auta investovat,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. Vyskytují se vůle na přední nápravě a nejeden ojetý Accord má nefunkční klimatizaci. Potíže mohou být také s alternátorem či regulátorem dobíjení.

„Největším nepřítelem Accordu je stejně jako u řady dalších japonských aut koroze. Ta napadá zejména lemy blatníků a prahy, může ale silně poznamenat také brzdové trubičky a podvozek. Proto automobil důkladně zkontrolujte na zvedáku,“ nabádá Jindřich Topol z AAA AUTO. Honda Accord sedmé generace je opravdu nadprůměrně spolehlivý automobil, což potvrzují automechanici, autoelektrikáři i prodejci ojetin a spokojení majitelé, stejně jako jiné vozy má ale svá slabší místa a na ta je třeba dávat pozor.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Milan Jirouš (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč