Test: Peugeot e-2008 GT je hezčí, dojede dál a milion stačí | Autanet.cz

Test: Peugeot e-2008 GT je hezčí, dojede dál a milion stačí

Elektrická e-2008 nic neubrala z praktičnosti klasických verzí. Po modernizaci je daleko lepší.

Peugeot 2008, který byl uveden na trh koncem roku 2019, a vyrobilo se ho již téměř 700.000 kusů, vždy patřil mezi nejprodávanější modelu SUV segmentu B v Evropě. V roce 2021 dokonce obsadil první místo. Na jaře letošního roku 2023 prodělal modernizaci a u čistě bateriové verze byla vylepšena elektrifikace (dojezd byl zvýšen na 406 km oproti původním 310 km).


Modernizovaná 2008 se vyrábí ve španělském městě Vigo a první vozy se k zákazníkům dostaly již v létě. Po Peugeotu 508 je 2008 dalším modelem, který používá nový světelný podpis francouzské automobilky, Ten tvoří tři svislé světelné drápy. U nejvyšší úrovně výbavy GT se nápadný efekt tří drápů poprvé objevuje i u full LED světlometů využívajících tři světelné moduly. Nové jsou také samozřejmě černá loga značky Peugeot. Všechny nové vozy mají černá zpětná zrcátka bez ohledu na zvolenou barvu karoserie, verze GT se pak standardně dodává s černou střechou.

Po stránce vzhledu karoserie se elektrická e-2008 příliš neliší od běžného provedení, které se designově povedlo. Líbí se nám maska chladiče, která modrou barvou odkazuje na použitý lak karoserie. Umístěné znak písmene E je pak na několika místech karoserie jasným symbolem elektromobility. To, že se jedná o elektromobil, zjistíte hlavně po otevření víčka palivové nádrže. Kde místo hrdla naleznete zásuvku typu 2 (Mennekes) s rozšířením na CCS Combo 2, což zaručuje, že prakticky u žádného stojanu v Česku nebudete mít problém.

Od výbavy GT získáte 3D kokpit, který sází zejména na efekt. Na celkové hmotnosti vozu 2.030 kg se 340 kilogramy podílejí baterie. Dobrou zprávou je fakt, že posádka není v kabině nikterak prostorově omezována zástavbou baterií. Ty Peugeot umístil pod zadní a přední sedadla. V praxi tak může vadit nanejvýš to, že řidič nepřisune úplně levou nohu k přednímu sedadlu (resp. částečně pod sedadlo), kde je umístěna část baterií.

Zavazadlový prostor je v Peugeotu e-2008 totožný jako u standardního modelu, což nebývá u elektromobilů vždy zvykem. Těšit se tak můžete na slušných 434 litrů a po sklopení zadních sedadel dokonce na 1.467 litrů. Do mezipodlahy kufru lze schovat kabely.

Kompaktní elektrické SUV od francouzské automobilky začíná na 875.000 Kč a je jedním z cenově nejdostupnějších a nejpraktičtějších elektromobilů na trhu. Peugeot slibuje již zmíněný zvýšený dojezd, rychlé dobíjení (100 kW) a žádné jiné omezení. 

 Modernizovaná e-2008 dostala baterii o celkové kapacitě 54 kWh (dříve 50 kWh), z čehož podle údajů výrobce je využitelná kapacita 48,1 kWh (dříve 45 kWh). Takto velká baterie má udávaný teoretický dojezd až 406 kilometrů (podle WLTP), při pohybu ve městě dokonce 576 km. Předpokládaná doba dobití z 20 % na 80 % je 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes Wall Box (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).

Peugeot e-2008

Pod kapotou nalezneme elektrický motor o výkonu 115 kW (dříve 100 kW) s točivým momentem 260 Nm v rozmezí 500-4.060 ot./min. Systém pohání přední kola a je spojen s automatickou převodovkou, která se ovládá pulzním voličem. K dispozici je kromě klasické polohy "D" také poloha "B", která funguje jako motorová brzda u autobusu a zajišťuje silnější rekuperaci (dokonce se rozsvítí brzdová světla). V redakci jsme si ji oblíbili a využívali ji při dojíždění k semaforu popř. pro sjíždění kopců. Polohou B nejenže se baterie v daný okamžik více dobíjí, šetříte také brzdové destičky.

Peugeot e-2008 engine

Maximální rychlost elektrického SUV činí solidních 150 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h probíhá za 9,1s a průměrná spotřeba paliva má činit 15,3 kWh/100 km. A nás zajímalo, jaká je realita? Lze s tímto Peugeotem jet z Prahy na otočku třeba na hory? Při plné baterii palubní počítač při teplotě 10°C ukazoval dojezd rovných 400 km. Takže cesta z hlavního města do Krkonoš a zpět by měla být v pohodě. Po městě se dokáže s plně naloženým vozem pohybovat se spotřebou 12-13 kWh/100 km. To samé platí i o uvolněných cestách mimo město. Spotřeba nám roste až na dálnici. Pokud se nechcete sunout pravým pruhem, začíná být problém udržet spotřebu kolem 25 kWh/100 km. Po pár kilometrech ale zvolňujeme a udržujeme rychlost mezi 110-115 km/h, abychom nemuseli dobíjet. Po opuštění dálnice spotřeba klesá a celou trasu po zhruba 330 km dokončujeme na pohodu se spotřebou 15,3 kW/h/100 km.

Pokud tedy plánujete využívat elektrickou 2008 pro městské či příměstské cestování nebo poklidnější jízdy mimo město, můžeme ho zcela doporučit. Jeho dojezd bude činit v ideálních podmínkách čtyři stovky kilometrů. Samozřejmě záleží na obsazení, venkovní teplotě nebo třeba protivětru. Cestování s elektrickou 2008 je tiché, komfortní a tak nějak přirozené. Peugeotu se povedlo zvolit ideální kompromis mezi komfortem a tuhostí.

Modernizace zvýšila kapacitu baterií a prodloužila dojezd, což z tohoto lvíčete činí mnohem použitelnější elektromobil se stále stejnou cenovkou. Za stejné peníze tedy dostanete mnohem lepší vůz než před modernizací.

Elektrická e-2008 patří mezi nejdostupnější praktické elektromobily na českém trhu. Aktuálně za ní zaplatíte 875.000 Kč ve výbavovém stupni Active. Zkoušený vůz v provedení GT přijde na 985.000 Kč, což je stále méně, než u většiny konkurenčních vozů. Peugeot poskytuje na baterie záruku po dobu 8 let a 160.000 km při garanci 70 % kapacity baterie.

Peugeot e-2008 dokáže plně nahradit klasické SUV za předpokladu, že s ním nebudete jezdit dlouhodobě po dálnici. Tam se jeho využitelnost snižuje s rostoucí rychlostí každým kilometrem a častější dobíjení se stává otravnou záležitostí. Ve všech ostatních případech je e-2008 skvělým vozem, který dává smysl.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl (text+foto)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč