Test: Seat Arona 1.0 TSI FR Limited Edition - malé hbité SUV, které dává smysl | Autanet.cz

Test: Seat Arona 1.0 TSI FR Limited Edition - malé hbité SUV, které dává smysl

Dát šanci španělské krasavici se může vyplatit, zejména pak jestli vyznáváte raději klasické ovladače a chcete se lišit vzhledem.

Model Arona můžete mít za 489.000 Kč ve výbavě Vamos (popř. Vamos FR od 559.900 Kč). O pohon se bude starat tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 koní). Za silnější verzi motoru (85 kW / 115 koní) se připlácí 25 tisíc korun. Automat DSG v silnějším provedení přijde na 559.900 Kč. Kromě toho Aronu můžete mít v klasické výbavě Style (od 499.900 Kč), Xperience nebo FR. K dispozici je aktuálně provedení Marina (od 524.900 Kč) nebo Marina+ (od 564.900 Kč).


Provedení Marina se chlubí automatickou dvouzónovou klimatizací, příkladnou konektivitou (Apple CarPlay, Android Auto), zadními parkovacími senzory, tmavými zadními okny nebo sedmnáctipalcovými litými koly. Marina+ přidává kontrastní lakování střechy a zrcátek, přední mlhovky, bezklíčkové odemykání, startovací tlačítko nebo ambientní LED osvětlení interiéru.

Pro výbavu Vamos jsou typická zatmavená zadní okna, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, senzory deště a světla nebo dvouzónovou klimatizaci. Vamos FR do výčtu přidává sportovní paket, FullLED světlomety Plus, automatický parkovací asistent včetně kamery, sportovní sedadla nebo dvoubarevnou karoserii.

My k testu dostali Aronu ve výbavě Black Edition, která aktuálně již není v nabídce. Zdobila ji osmnáctipalcová kola z lehké slitiny a nejblíže má k provedení Vamos FR za 559.900 Kč. 

Arona je malé SUV s délkou 4,2 metru, která nabídne dostatek prostoru čtyřčlenné posádce i zavazadlům. Kufr s pravidelným tvarem a velkorysým vstupem pojme 400 litrů zavazadel v klasickém uspořádání. Pod dnem navíc najdeme v dnešní době vzácné rezervní kolo.

Kabina Arony nás v redakci potěšila hned při prvním usednutí za volant. Palubní deska je jednoduchá a například teplota klimatizace se zde nastavuje kruhovými ovladači, což je pro nás nejlepší možný způsob. Další funkce nastavíte pohodlně fyzickými tlačítky – rychle a jednoduše. Nechybí dokonce deaktivační tlačítka otravných asistentů, zejména pak asistenta udržování v jízdním pruhu. Jednoduše se ovládá i palubní menu v přístrojové kapličce pomocí tlačítek na volantu a roleru. 

Pod kapotou Arony může pracovat tříválec 1.0 TSI nebo čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (vždy se jedná o jednotku spalující benzín). Tříválec je možné mít v slabším 70 kW provedení nebo v námi testované 85 kW verzi. Samotná pohonná jednotka má dostatek elánu, v nižších otáčkách dokonce působí o něco hbitěji než patnáctistovka. Výkon lehké Aroně nechybí a spotřeba Naturalu je příjemná. Výrobcem slibovaných 5,6 l/100 km jsme po ujetých 600 kilometrech ve smíšeném provozu sice nedosáhly, hodnota 6,4 l/100 ale není podle nás ostudným výsledkem. Šestirychlostní manuální převodovka by mohla mít ještě přesněji vymezené dráhy a řízení patří k lépe nastaveným.

Arona je mrštná a hravá. Osmnáctipalcová kola jsou v našich očích zbytečná, občas totiž zabouchají a posádku trochu natřesou. Není to ale nic tragického. Každopádně při konfiguraci bychom se raději drželi zkrátka a krásná velká kola raději oželeli ve prospěch cestovnímu komfortu. Odhlučnění v běžných rychlostech není vůbec špatné. Stejně tak si nelze stěžovat na jízdní vlastnosti – ty se ve Španělsku podařilo odladit velmi solidně. 

Seat Arona nás přesvědčila dostatečnou nabídkou prostoru jak pro cestující, tak jejich zavazadla, slušnou dynamikou při přijatelné spotřebě paliva a hlavně přítomností fyzických ovladačů v kabině. 

 

Plusy:

+ prostornost kabiny

+ velikost zavazadelníku

+ klasické ovladače (kruhové + tlačítka)

+ ergonomie

+ slušná sedadla

+ slušná dynamika v nejpoužívanějších otáčkách

+ odpovídající spotřeba

+ dobré jízdní vlastnosti

+ rezervní kolo

+ pořizovací cena

 

Mínusy:

- nižší cestovní komfort na 18" kolech

- řazení manuální převodovky

- občasné jemné vibrace tříválce

 

Technické parametry: Seat Arona FR 1.0 TSI 85 kW 6MT

Motor: zážehový tříválec TSI

Zdvihový objem: 999 cm3

Výkon: 85 kW (115 koní)

Max. točivý moment: 200 / 2.000-3.000 ot./min.

Převodovka: manuální 6 rychlostí

Maximální rychlost: 193 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s

Pohotovostní/celková hmotnost: 1.213/1.720 kg

Délka/šířka/výška: 4.153/1.780/1.532 mm

Rozvor: 2.552 mm

Zavazadlový prostor: 400 litrů

Objem palivové nádrže: 40 litrů


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Audi S3

Rok výroby 2015

479 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2016

499 900 Kč

Škoda Yeti

Rok výroby 2013

199 000 Kč

Volvo XC60

Rok výroby 2018

579 000 Kč