Test: Seat Arona 1.0 TSI FR Limited Edition - malé hbité SUV, které dává smysl | Autanet.cz

Test: Seat Arona 1.0 TSI FR Limited Edition - malé hbité SUV, které dává smysl

Dát šanci španělské krasavici se může vyplatit, zejména pak jestli vyznáváte raději klasické ovladače a chcete se lišit vzhledem.

Model Arona můžete mít za 489.000 Kč ve výbavě Vamos (popř. Vamos FR od 559.900 Kč). O pohon se bude starat tříválec 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 koní). Za silnější verzi motoru (85 kW / 115 koní) se připlácí 25 tisíc korun. Automat DSG v silnějším provedení přijde na 559.900 Kč. Kromě toho Aronu můžete mít v klasické výbavě Style (od 499.900 Kč), Xperience nebo FR. K dispozici je aktuálně provedení Marina (od 524.900 Kč) nebo Marina+ (od 564.900 Kč).


Provedení Marina se chlubí automatickou dvouzónovou klimatizací, příkladnou konektivitou (Apple CarPlay, Android Auto), zadními parkovacími senzory, tmavými zadními okny nebo sedmnáctipalcovými litými koly. Marina+ přidává kontrastní lakování střechy a zrcátek, přední mlhovky, bezklíčkové odemykání, startovací tlačítko nebo ambientní LED osvětlení interiéru.

Pro výbavu Vamos jsou typická zatmavená zadní okna, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, senzory deště a světla nebo dvouzónovou klimatizaci. Vamos FR do výčtu přidává sportovní paket, FullLED světlomety Plus, automatický parkovací asistent včetně kamery, sportovní sedadla nebo dvoubarevnou karoserii.

My k testu dostali Aronu ve výbavě Black Edition, která aktuálně již není v nabídce. Zdobila ji osmnáctipalcová kola z lehké slitiny a nejblíže má k provedení Vamos FR za 559.900 Kč. 

Arona je malé SUV s délkou 4,2 metru, která nabídne dostatek prostoru čtyřčlenné posádce i zavazadlům. Kufr s pravidelným tvarem a velkorysým vstupem pojme 400 litrů zavazadel v klasickém uspořádání. Pod dnem navíc najdeme v dnešní době vzácné rezervní kolo.

Kabina Arony nás v redakci potěšila hned při prvním usednutí za volant. Palubní deska je jednoduchá a například teplota klimatizace se zde nastavuje kruhovými ovladači, což je pro nás nejlepší možný způsob. Další funkce nastavíte pohodlně fyzickými tlačítky – rychle a jednoduše. Nechybí dokonce deaktivační tlačítka otravných asistentů, zejména pak asistenta udržování v jízdním pruhu. Jednoduše se ovládá i palubní menu v přístrojové kapličce pomocí tlačítek na volantu a roleru. 

Pod kapotou Arony může pracovat tříválec 1.0 TSI nebo čtyřválec 1.5 TSI o výkonu 110 kW (vždy se jedná o jednotku spalující benzín). Tříválec je možné mít v slabším 70 kW provedení nebo v námi testované 85 kW verzi. Samotná pohonná jednotka má dostatek elánu, v nižších otáčkách dokonce působí o něco hbitěji než patnáctistovka. Výkon lehké Aroně nechybí a spotřeba Naturalu je příjemná. Výrobcem slibovaných 5,6 l/100 km jsme po ujetých 600 kilometrech ve smíšeném provozu sice nedosáhly, hodnota 6,4 l/100 ale není podle nás ostudným výsledkem. Šestirychlostní manuální převodovka by mohla mít ještě přesněji vymezené dráhy a řízení patří k lépe nastaveným.

Arona je mrštná a hravá. Osmnáctipalcová kola jsou v našich očích zbytečná, občas totiž zabouchají a posádku trochu natřesou. Není to ale nic tragického. Každopádně při konfiguraci bychom se raději drželi zkrátka a krásná velká kola raději oželeli ve prospěch cestovnímu komfortu. Odhlučnění v běžných rychlostech není vůbec špatné. Stejně tak si nelze stěžovat na jízdní vlastnosti – ty se ve Španělsku podařilo odladit velmi solidně. 

Seat Arona nás přesvědčila dostatečnou nabídkou prostoru jak pro cestující, tak jejich zavazadla, slušnou dynamikou při přijatelné spotřebě paliva a hlavně přítomností fyzických ovladačů v kabině. 

 

Plusy:

+ prostornost kabiny

+ velikost zavazadelníku

+ klasické ovladače (kruhové + tlačítka)

+ ergonomie

+ slušná sedadla

+ slušná dynamika v nejpoužívanějších otáčkách

+ odpovídající spotřeba

+ dobré jízdní vlastnosti

+ rezervní kolo

+ pořizovací cena

 

Mínusy:

- nižší cestovní komfort na 18" kolech

- řazení manuální převodovky

- občasné jemné vibrace tříválce

 

Technické parametry: Seat Arona FR 1.0 TSI 85 kW 6MT

Motor: zážehový tříválec TSI

Zdvihový objem: 999 cm3

Výkon: 85 kW (115 koní)

Max. točivý moment: 200 / 2.000-3.000 ot./min.

Převodovka: manuální 6 rychlostí

Maximální rychlost: 193 km/h

Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s

Pohotovostní/celková hmotnost: 1.213/1.720 kg

Délka/šířka/výška: 4.153/1.780/1.532 mm

Rozvor: 2.552 mm

Zavazadlový prostor: 400 litrů

Objem palivové nádrže: 40 litrů


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč