Test: Suzuki Swace 1.8 Hybrid Premium – brácha má prima brášku
Benzínový hybridní kombík se spotřebou nižší než u legendárního dieselu 1.9 TDI, to je Suzuki Swace
Po třech letech na trhu má Suzuki Swace po faceliftu. Modernizace přinesla jinou grafiku LED světlometů a přepracované displeje (přístrojový štít je plně digitální a zmizel z něj otáčkoměr). Přepracovaný infotainment přišel také o postranní tlačítka.
Swace můžete koupit pouze v jediné specifikaci a ve dvou výbavových stupních. Základ tvoří zkoušený základ Premium za 727.900 Kč. Vyšší výbava Elegance přijde na 819.900 Kč a přidává mimo jiné monitorování slepých úhlů, parkovací senzory vpředu i vzadu, bezklíčové odemykání, středovou loketní opěrku čalouněnou kůží nebo bezdrátové nabíjení telefonů.
Ve srovnání se sesterskou Toyotou Corollou Sport Tourer je model Swace o 10.000 Kč dražší, má ovšem ve výbavě navíc DAB, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, elektricky nastavitelnou bederní opěrku řidiče, sklopitelná zrcátka, blinkry v zrcátkách, zatmavená okna, startování tlačítkem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vyhřívané stěrače, senzor deště a metalízu. Toyota oproti tomu nabízí navigaci. Suzuki má pevně danou výbavu stejně jako u Toyoty. U té lze vybírat z několika paketů a zvolit můžete silnější dvoulitrový motor.
V kabině se dobře žije, posádka má dostatek prostoru a špatně na tom není ani zavazadlový prostor. Ten pojme 596 litrů zavazadel. Díky pravidelnému tvaru a dvojité podlaze je dobře využitelný. Dost věcí se nám vešlo pod dno místo rezervního kola. Nakládací hrana není zbytečně vysoko. Dětskou sedačku lze přes Isofix uchytit na krajní zadní sedadla.
Swace je dodáván v jediné možné hybridní variantě – posílené čtvrté generaci od Toyoty. Atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru pracující v Atkinsonově cyklu produkuje 72 kW výkonu a 142 Nm točivého momentu. Hlavní jednotkou je tu ovšem elektromotor poskytující 70 kW a 185 newtonmetrů. Systémový výkon automobilka udává 104 kW, což je o 14 kilowattů více než před modernizací. Díky tomu Swace zvládá stovku za 9,4 sekundy (místo původních 11,1 s). Maximální rychlost zůstala na 180 km/h.
Díky baterii s kapacitou 3,6 Ah dokáže Swace jezdit čistě na elektřinu, na jízdu bez spalovacího motoru hybridní systém přepíná automaticky, v nízkých rychlostech může řidič tuto možnost zvolit i manuálně stisknutím tlačítka EV. Řidič má na výběr tři jízdní režimy – Normal, Eco a Sport. Jízda je maximálně snadná. Zmáčknete startovací tlačítko, zařadíte "D" a po uvolnění brzdového pedálu se vůz nenuceně a tiše rozjíždí. O pohyb se stará elektromotor do doby, než výrazněji stlačíte plynový pedál k podlaze. Pak přichází na pomoc spalovací jednotka. Jakmile povolíte nohu na plynovém pedálu, vůz rekuperuje elektřinu zpět do baterií. Pokud řadící volič přesunete do polohy "B", rekuperace je výraznější.
Přestože automobilka udává průměrnou spotřebu paliva 4,5 l/100 km, my dokázali po 950 ujetých kilometrech cestování test zakončit hodnotou 3,9 l/100 km. Českou republiku jsme přejeli napříč a dokonce zdolali několik horských sedel v Jeseníku. Objem palivové nádrže činí 46 litrů a v pohodě vystačí na tisíc kilometrů.
Suzuki Swace pracuje s převodovkou CVT a roztáčena jsou výhradně přední kola. Při plné akceleraci o sobě hybrid dává vědět monotónním hlukem. Konstrukce podvozku spojuje vzpěry McPherson vpředu s lichoběžníkovou nápravou vzadu. Kombinace precizního naladění a nízkého těžiště zaručuje výtečnou ovladatelnost a slušnou směrovou stabilitu. Swace umí být velmi komfortní, zejména pak na zkoušených pneumatikách o rozměru 205/55 R16. Pokud zvolíte kola větší (na Corolle jsme vyzkoušeli o dva palce větší kola), cestovní pohody rapidně ubude. Swace se chová naprosto nezáludně a poddajně. Nemá ambice řezat zatáčky ani okupovat rychlý dálniční pruh. Jeho doménou je klidná jízda s nízkou spotřebou paliva.
Sňatek z rozumu, tak bychom nejlépe charakterizovali počin automobilky Suzuki, které sáhlo po osvědčeném modelu od Toyoty. Pořídit si Suzuki Swace místo Toyoty není vůbec špatný nápad. Zkoušený vůz za 727.900 Kč nabídne bohatší výbavu (doopravdy nám nic nechybělo), pohodlnou a úspornou jízdu.
Plusy:
+ Výbava
+ Dostatek výkonu (po posílení)
+ Pořizovací cena
+ Jednoduché ovládání
+ Zázračná spotřeba paliva
+ Zavazadelník
Mínusy:
- hluk ve vyšších rychlostech a otáčkách
- pískání hybridní soustavy (zejména při dobíjení)
Pohonná jednotka | elektromotor a benzinový čtyřválec 1,8 l |
---|---|
Benzínový motor - max. výkon | 72 kW / 5.200 ot./min. |
Benzínový motor - točivý moment | 142 Nm při 3.600 ot./min. |
Elektromotor - výkon | 70 kW |
Elektromotr - točivý moment | 185 Nm |
Převodovka | e-CVT |
Pohon | předních kol |
Hmotnost pohot. / celk. | 1.495 / 1.885 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 9,4 sekundy |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Spotřeba udávaná (kombi) | 4,5 l/100 km |
Spotřeba naměřená (kombi) | 3,9 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 43 litrů |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4.655/1.790/1.460 mm |
Rozvor | 2.700 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 596/1.606 litrů |
Světlá výška | 135 mm |