Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku | Autanet.cz

Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku

Futuristický vzhled, slušná dynamika, nízká spotřeba a nálož asistentů. To je crossover C-HR, který si Toyota nechá pořádně zaplatit.

Nová generace modelu C-HR přijela taky jako plug-in hybrid, který těží z výhod kombinace spalovací agregátu a elektromotoru s bateriemi. Pokud tedy jezdíte denně zhruba třicet kilometrů do zaměstnání, bude tato vám tato varianta dávat smysl. Při lehké noze jezdíte čistě na elektřinu a baterie můžete pomocí kabelu dobíjet. A právě jízda čistě na eletřinu může být pro řadu motoristů velkým lákadlem.


V redakci ovšem neradi dobíjíme a tak jsme dali přednost dvoubarevné hybridní Toyotě C-HR stojící na dvacetipalcových liťákách o rozměru 245/40 ve vrcholném provedení GR Sport Premiere Edition, která nevyžaduje žádné dobíjení. Jedná se totiž o full hybrid, který po řidiči nic nechce. Další výhodou je v naších očích pořizovací cena - ve srovnání s plug-in hybridem totiž ušetříte 180.000 Kč. Kromě toho může být další výhodou zvolit verzi s pohonem všech kol AWD (samozřejmě za příplatek 60.000 Kč).

Jelikož novinářské vozy bývají vždy skvěle vybavené, do testu přijela čtyřkolka v nejvyšší možné specifikaci GR Sport Preiere Edition s cenovkou 1 254.900 Kč. Zde upozorníme, že stejný vůz bez pohonu 4x4 ve výbavě Style můžete za necelý milion.

Srdcem hybridu je dvoulitrový atmosférický čtyřválec produkující 112 kW (152 koní) výkonu při 6.000 ot./min., kterému sekunduje elektromotor s výkonem 120 kW (163 koní). Maximální výkon hybridního systému tvoří 145 kW (190 koní) a 208 Nm. Díky tomu tahle Toyotaq udělá stovku za 7,9 sekundy a podle technických údajů dosáhne maximální rychlosti 180 km/h. 

Výrobce slibuje spotřebu paliva 5,2 l/100 km. Nám se spotřeba po šesti stovkách ujetých kilometrů převážně po dálnici průměrná spotřeba ustálila na hodnotě 5,5 l/100 km. Je pravdou, že Toyotu jsme nešetřili a často se pohybovali v zakázaných rychlostech. Pokud s ní budete jezdit zejména po městě nebo okresních silnicích, spotřebu udržíte v naprosté pohodě hluboko pod pěti litry. Prvních sto kilometrů se nám dařilo jezdit za pouhých 3,8 l/100 km. 

Výhodou full hybridu je oproti plug-inu nižší pohotovostní hmotnost (1.695 kg vs 1.580 kg). Díky tomu je v podstatě smazán výkonostní rozdíl a v praxi je dynamika hodně podobná. C-HR nabírá rychlost okamžitě a hned. Při dálniční stotřicítce stačí prošlápnout plynový pedál a kompaktní SUV okamžitě vystřelí kupředu. Dokonce tak rychle, že i dvoulitrové diesely mají problém. Pružné zrychlení je víc než dostatečné a špatné to není ani s akustickou pohodou na palubě. Obuté Continentaly se starají o tichý projev, hluk při vyšších rychlostech přichází zejména od střechy a zadních partií.

Běžný objem kufru činí až 388 litrů, u plug-inu jen 310 litrů (se subwoorerem JBL pak jen 296 litrů) a v našem případě 362 litrů (s JBL 348 litůr). V kabině je vpředu dostatek prostoru, vzadu to není nic pro cestující trpící klaustrofobií. Široké céčkové sloupky a vysoká spodní linie bočního zasklení omezuje výhled, což se nelíbí zejména dětem v autosedačce.

Na pracoviště řidiče si rychle zvyknete. Za volant Toyota umístila digitální přístrojový štít a nezapomněla na přítomnost fyzických ovladačů – tlačítkový panel si zachovala dokonce i ventilace, vše ostatní se přepíná na 12,3palcovém středovém displeji.

Toyota C-HR hybrid na nás zanechala velký dojem. Téměř 4,4 metru dlouhý vůz maskuje svou velikost, jeho kabát je nezaměnitelný a i přes přítomnost obrovských kol se dokáže vláčně pohybovat po českých silnicích. Plug-in hybrid překvapí poskytovanou pružností ve vyšších rychlostech a svou použitelností. Je naprosto ideálním společníkem pro pohyb po městě a neztratí se ani na dálnici v levém pruhu. Předjíždět umí hbitě a problém mu nedělají ani dlouhé trasy. 

Plug-in hybrid dává smysl zejména řidičům, kteří denně zdolají desítky kilometrů a mají možnost pravidelného dobíjení. My bychom ovšem volili cenově dostupnější a lehčí full hybrid, který jezdí podobně a nemusí se dobíjet. Samozřejmě záleží na preferencích řidiče. Nová Toyota C-HR je skvělým společníkem, který ovšem nestojí málo.

Plusy:

+ originální vzhled
+ spotřeba paliva
+ výkon a pružnost hybridní soustavy
+ přítomnost fyzických ovladačů
+ hladce fungující hybrid
+ nálož asistentů

Mínusy:

- špatný výhled ze zadních sedadel
- digitální zpětné zrcátko nemusí vyhovovat všem, stejně tak někteří asistenti
- sebevědomá cenovka


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč