Test: Toyota Corolla TS 2.0 GR Sport je hodně povedené kombi se slušnou slevou | Autanet.cz

Test: Toyota Corolla TS 2.0 GR Sport je hodně povedené kombi se slušnou slevou

Rodinné kombi s dostatečnou dynamikou a spotřebou do pěti litrů? I to může být Toyota Corolla TS.

Corolla GR Sport se od nižších výbavových stupňů liší už svým vzhledem. Dostala dvoubarevnou karoserii tvořenou jednou z několika speciálních barev a vždy černého provedení střechy. O atraktivní vzhled se starají černé detaily karoserie – rámečky kolem oken, boční lišty nebo kryty vnějších zpětných zrcátek. Základem jsou minimálně sedmnáctipalcová litá kola, Bi-LED přední světlomety, zatmavená zadní okna a nebo difuzor na zádi.


Toyota prodává své vozy v pevných výbavových stupních a prakticky lze připlácet jen za několik drobností. U výbavy Comfort můžete připlatit za Paket Paket Tech (+ 52.000 Kč) a u námi zkoušeného provedení GR Sport vycházejícího z druhé výbavy Style můžete mít Paket JBL (+ 29.000 Kč) nebo paket Dynamic (+ 29.000 Kč), který přináší osmnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatiky 225/40, systém sledování slepého úhlu, asistent bezpečného vystupování nebo upozornění na dopravu za vozem s brzdnou funkcí).

U výbavy GR Sport se majitelé mohou těšit z dvouzónové automatické klimatizace, bezdrátové nabíječky mobilních telefonů, 8palcového infotainmentu, parkovací senzory vpředu i vzadu, ambientní osvětlení nebo adaptivního tempomatu. Vnitřek se vyznačuje sportovními sedadly čalouněna kombinací textilu a syntetické kůže. Ty poskytují tělu v zatáčkách výraznější oporu. Kontrastní prošívání Toyota použila nejen na sedadlech, ale také na hlavici řadící páky, volantu nebo výplních dveří.

Do kapličky před volantem se přestěhoval 12,3“ digitální přístrojový štít nahrazující klasické budíky. Jeho prostřednictvím se kromě jiného deaktivují například asistenční systémy, což nejde úplně snadno. Samotná obrazovka disponuje ostrým obrazem, grafika je přehledná a budíky vyznávají klasický kulatý tvar. V závislosti na výbavovém stupni dostanete buď obrazovku s osmi nebo deseti a půl palci. My měli samozřejmě k dispozici větší displej, který rezignoval na fyzická tlačítka a jeho ovládání probíhá výhradně dotykově (naštěstí alespoň hlasitost audiosoustavy má fyzická tlačítka). Obrazovka je v našich očích až zbytečně velká a výrazně zasahuje do zorného pole řidiče – klidně bychom se smířili s menší obrazovkou. Infotainment disponuje všemi důležitými funkcemi, plnou konektivitou a vestavěnou navigací.

test toyota corolla ts hybrid

Corolla využívá pátou generaci hybridní soustavy, která přináší novou konstrukci řídicí jednotky energie, o patnáct procent odlehčenou bezestupňovou převodovku e-CVT či kompaktnější lithium-iontový akumulátor s vyšším výkonem. Toyota navíc nasadila olej s nižší viskozitou, aby pomohla snížit vnitřní tření. Elektrické ztráty zase snižuje nová jednotka řízení energie PCU. U našeho dvoulitru o šest procent, v případě menší osmnáctistovky dokonce o 14 %. Spalovací čtyřválec dodává 112 kW výkonu v 6.000 otáčkách a 190 newtonmetrů točivého momentu v pásmu od 4.400 do 5.200 ot./min.

Corolla se ovládá naprosto snadno a lehce. Voličem převodovky jednoduše zařadíte polohu „D“ a jen točíte volantem a šlapete na plynový pedál, popř. brzdový. Kombi se rozjíždí na elektrický pohon elektromotoru, který se spolu se čtyřválcem se nachází v jedné převodovce s plynule proměnným převodem. Teprve po rozjezdu se do hry podle potřeby přiřazuje benzinový čtyřválec. V režimu Comfort se Corolla ladně pohybuje i na rozbitých silnicích za občasného doprovodu nějakého pazvuku, za kterým stojí především obuté osmnáctipalcové pneumatiky o rozměru 225/40. V režimech Sport a Sport+ vůz ztuhne a nabídne výrazně vyšší jistotu a náznak hravosti. Jediné, co testovanému vozu musíme vytknout, je hluk a chování pneumatik Falken. Ty si na suchém asfaltu vedou znamenitě, pokud se ale ranní mlha postará o vlhký asfalt, mají problém s držením směru. Navíc produkují nepříjemný hluk už v poměrně nízkých rychlostech.

Naopak výtečné to bylo se spotřebou paliva. Týdenní test jsme dokončili se průměrnou spotřebou 4,7 l/100 km. A to v šesti stovkách ujetých kilometrů byly i rychlejší přesuny. Po hlavním městě se lze pohybovat s hybridem hluboko pod pěti litry a na okreskách ještě níže. Chce to jen využívat setrvačnosti a rekuperovat. Musíte přivyknout na trochu jiný styl jízdy. Nebojte, Corolla vám ale pomáhá a například při dojíždění do kolony či k semaforu pomáhá s dávkováním intenzity brzdného účinku, a tím pádem ideální rekuperací (předvídá). Jezdit stylem plyn-brzda-plyn se tu moc nehodí.

Silnější hybrid ve výbavě GR Sport je jedinou možností, kterak se u Corolly propracovat k adaptivnímu podvozku. Adaptivní řešení AVS spoléhá na speciální G senzory vpředu a vzadu, které komunikují s řídicí jednotkou. Podvozek je pak věrný víceprvkové konstrukci zadní nápravy, což zaručuje slušné jízdní vlastnosti. V praxi můžete jezdit svižněji i v zatáčkách. Baterie Toyota umístila před zadní nápravu a rozložení hmotnosti je nově daleko lepší. Celkovou hmotnost se podařilo udržet pod hodnotou 1,4 tuny. Podvozek je jistý, tuhý ale zároveň komfortní. A to i v našem případě kombinace osmnáctipalcových kol a příplatkových adaptivních tlumičů. Ty se chovají různě v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Podvozek je vybaven G senzory vpředu a vzadu, které posílají získaná data do inteligentní řídící jednotky, která v závislosti na získaných informacích upravuje nastavení tlumičů.

Hybridní Toyota Corolla kombi v testovaném provedení GS Sport modelového roku 2024 je povedeným vozem, u kterého funguje hybridní soustava páté generace naprosto parádně. Posádku nijak neobtěžuje, dosahuje solidních výkonů a v praxi se chová jako běžné auto. Zkoušený model vyniká zeleným lakem karoserie, který z něj dělají atraktivnější zboží. Jediné, co můžeme vytýkat, je hluk od pneumatik.

Za základní výbavá Comfort pohaněnou benzínovou hybridní osmnáctistovkou zaplatíte nejméně 777.900 Kč. S hybridním dvoulitrem kombi startuje na částce 852.900 Kč. Zkoušené provedení GR Sport přijde minimálně na 996.900 Kč. Když připlatíte za zelený smaragdový lak (+ 22.500 Kč), paket Dynamic obsahující osmnáctipalcová litrá kola a několik asistentů (+ 21.000 Kč) a za paket JBL přinášející prémiový audiosystém (+29.000 Kč) rázem celkem dost atakujete magickou hranici jednoho milionu korun. Naštěstí v japonské automobilce umějí slevy, takže aktuálně na model Corolla můžete získat slevu 65.000 Kč. K tomu Toyota přichazuje sadu zimních kol v hodnottě až 44.900 Kč nebo výkupní bonus za vaše stávající auto ve výši 25.000 Kč. A to už nezní tak špatně.

Plusy:

+ Stále zajímavý vzhled

+ Klasické ovladače

+ Pohodlná sedadla  

+ Nízká spotřeba paliva

+ Komfortní podvozek

 

Mínusy:

- Vyšší míra hluku v kabině při vyšších rychlostech

- Složitější vypínájí asistentů

 

Technické parametry: 

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid GR Sport
Motor: elektromotor a benzinový řadový čtyřválec 2,0 l
Výkon benzín. motoru: 112 kW (152 koní) / 6.000 ot./min.
Točivý moment benzín. motoru: 190 Nm při 4.400 - 5.200 ot./min.
Celkový výkon hybridní soustavy: 144 kW (196 k)
Převodovka: e-CVT
Pohon: předních kol
Pohotovostní/celková hmotnost: 1.440-1.535/1.955 kg
Akcelerace 0-100 km/h: 7,7 s
Maximální rychlost: 180 km/h
Spotřeba udávaná: 4,4 l/100 km
Spotřeba naměřená: 4,7 l/100 km
Objem palivové nádrže: 43 l
Rozměry (délka/šířka/výška): 4.650/1.790/1.435 mm
Rozvor: 2.700 mm
Objem zavazadlového prostoru: 581 / 1.591 l


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

509 900 Kč

Ford Ranger

Rok výroby 2013

349 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

369 000 Kč

Volvo S60

Rok výroby 2023

929 000 Kč