Test: Volkswagen ID. Buzz překvapuje vzhledem, praktičností a také spotřebou | Autanet.cz

Test: Volkswagen ID. Buzz překvapuje vzhledem, praktičností a také spotřebou

Na silnici ho nepřehlédnete. Obléká se dost výstředně, ale mile. A k tomu po čertech dobře jezdí, i když je to čistý elektromobil.

Sázka na retro design inspirovaný ikonickou T1 se podle nás vyplatila. Model ID. Buzz se nám po stránce designu zamlouvá, což během týdne dokázaly vykroucené krky lidí, kolem kterých jsme s kanárkově žlutou retro krabicí projeli.


Elektrický minivan působí rozkošně, až nevině, přitom na délku měří lehce přes 4,712 metru, široký a vysoký je bez pár milimetrů dva metry. Prostě krabice, která své rozměry dokonale maskuje. Rozvor náprav dosahuje téměř tří metrů.

Model ID. Buzz můžete mít aktuálně v pětimístném provedení nebo užitkové ID. Buzz Cargo s dvojicí předních sedadel. Prodloužená verze o 25 cm centimetrů na evropské trhy teprve dorazí. Volkswagen má v plánu i ostřejší variantu GTX.

Kabina Buzzu je podle nás z celé rodiny elektrických modelů ID. nejlepší, nejvychytanější. Německá automobilka se totiž poučila ze svých chyb a interiér je promyšlený. V praxi jej dobře využijete. Dotykové ovládání vyžaduje slušnou dávku zvyku, ale jakmile si vůz přes nastavení přizpůsobíte, budete spokojeni. Sloty USB-C jsou všude (celkem sedm), naleznete je ve dveřích či na poličce u spolujezdce. Nabíjení mobilů a jiných elektronických zařízení tak nikdy nebylo jednodušší.

Přední sedadla jsou pohodlná, výtku máme jen k použitým materiálům. Žlutá látka na sedadlech není nejpraktičtější, rychle se totiž špiní. Stejně tak použité čalounění v zavazadelníku je náchylné na opotřebení. Kabina vozu s najetými dvaceti tisíci kilometry působila dost opotřebovaně. Pochvalu zaslouží ambientní podsvícení, které si s vámi barevně hraje.


Vzadu nalezneme lavici, dělenou v poměru 60:40 s dvojicí Isofixů. Ta potěší možností posunu v rozsahu 15 centimetrů a šířkou vhodnou k usazení tří dospělých cestujících. Zavazadelník potěší velikostí (1.121 až 2.123 litrů) a praktickou zvýšenou a vyjímatelnou podlahou Multiflexboard. Díky ní ve voze můžete po sklopení zadních sedadel klidně spát. Pod podlahou máte k dispozici oddělené prostory pro náklad, kam můžete do přihrádek schovat nabíjecí kabely nebo umístit kufry či sportovní tašky. 

O pohon Buzzu se stará jeden synchronní elektromotor s permanentními magnety uložený na zadní nápravě, kterou také pohání. Jednotka poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a maximální točivý moment 310 Nm. To stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a maximálku 145 km/h. Papírově příliš neoslnivé hodnoty v praxi bohatě stačí. Přece jen se jedná o rodinné MPV, se kterým se nezávodí. I u plně naloženého vozu nám předjíždění nedělalo problém. Akcelerace probíhá lineárně a výkonu je akorát. 

Je pravdou, že s ID. Buzzem se jezdí jinak – odlišně. Pokud s ním pojedete jako s dieselem nebo benzínem, nebudete spokojeni s dojezdem, který rapidně klesá při těžké noze na plynovém pedálu nebo při stylu jízdy "brzda-plyn". To se Buzzu vůbec nelíbí a baterie můžete vyčerpat rychle. Nám se podařilo dlouhodobou spotřebu po sedmi stovkách kilometrů udržet na hodnotě 17 kWh/100 km. Stačilo jediné, splynout s vozem. A to znamená jezdit uvolněně a nestát v kopcích na plynu. Rozhodně jsme nebyli brzdou provozu, přesto palubní počítač ukázal spotřebu hluboko pod udávanou hodnotou.

Velmi zajímavá spotřeba se nám potvrdila i při dobití, které nám vždy stačilo na zdolání více než čtyř stovek kilometrů. Baterie podporuje nabíjení při výkonu až 170 kW, díky čemuž ji naplníte z 5 na 80 % za 30 minut. My ovšem dobíjeli pouze u stojanů s 50 kW, kde dobití z nějakých 15 na 100 % trvalo téměř dvě hodiny.

ID. Buzz navíc ohromí fantastickým rejdem – průměr otáčení je jen 11,09 metru. Cestování je díky světlometům IQ.Light LED Matrix příjemné i v noci. V podstatě stále jedete s dálkovými světly a o všechno se stará vykrývající technika úplně sama. Ani jeden protijedoucí vůz či vůz jedoucí před vámi tak není oslněn.

Bateriový minivan potěší pohodově naladěným podvozkem, tuhou karoserií, skvělým odhlučněním a mimořádně komfortním projevem. Podvozek tlumí nerovnosti, a to nejen pocitově, ale také akusticky. Samotná jízda je totiž tichá a ani hluk od pneumatik nás nijak neotravoval. ID. Buzz obouval kvalitní Continentaly o rozměru 235/50 R20 vpředu a 265/45 R20 vzadu. I přes přítomnost dvacetipalcových příplatkových kol (standardně dostanete osmnáctky), je tohle MPV překvapivě pohodlné.  O snadnost řízení se stará hned několik asistentů. Nejužitečnější z nich dovolí před obcí sundat nohu z plynu a o nic se nestarat. Vůz sám doplachtí či pohodově dobrzdí k rychlostnímu omezení či začátku obce. Díky tomu ideálně rekuperuje.

Jediným problém bateriového MPV jsou kopce a rychlé dálniční přesuny. Spotřeba v těchto dvou případech roste závratným tempem. V kopcích je útěchou, že co vyjedete, to také sjedete a část vydané energie si vyrobíte zpět. Na dálnici se nám osvědčilo pohybovat se rychlostí do 120 km/h, ideálně mezi 100-110 km/h. To pak spotřebu lze udržet do 22 kWh.

Volkswagen poskytuje na sadu akumulátorů modelu ID. Buzz záruku 8 let nebo 160 000 kilometrů. Cena začíná na 1.593.854 Kč, testované auto s řadou příplatků přišlo na 2.075.683 Kč. Pokud tedy nepotřebujete Volkswagen T7 a raději preferujete zábavný retro styl, je ID. Buzz Pro skvělou volbou. Jedná se o stylové MPV, která Vám udělá život lepší – veselejší. Je tu sice pár drobností, které vzhledem k cenovce vozu nepotěší, ale nic tak originálního a dobře jezdícího aktuálně u žádné jiné automobilky nekoupíte. 

 

Plusy:

+ Design (skoro každý se za ním otočí)

+ Prostornost a zavazadelník

+ Jízdní komfort

+ Obratnost (otočí se na pětníku)

+ Verze Cargo

 

Mínusy:

- Ovládání infotainmentu

- Řada prvků výbavy za příplatek

 

Technické údaje Volkswagen ID. Buzz Pro
Motor synchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon 150 kW (204 k)
Točivý moment 310 Nm
Převodovka automatická - stálý redukční převod
Pohon zadních kol
Provozní/celková hmotnost 2.353 / 3.000 kg
Akcelerace 0–100 km/h 10,2 s
Maximální rychlost 145 km/h
Udávaná spotřeba: 20,3-22,3 kWh / 100 km
Naše spotřeba: 17,4 kWh / 100 km
Dojezd udávaný 402-424 km
Náš dojezd (2x opakováno) 440 km
Kapacita baterie 82 kWh (využitelná 77 kWh)
Nabíjení AC 11 kW, DC 170 kW
Kola a pneumatiky vpředu 235/45 R21, vzadu 265/40 R21
Rozměry (délka/šířka/výška) 4.712 / 1.985 / 1.937 mm
Rozvor 2.989 mm
Objem zavazadlového prostoru 1.121 l

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč