Test: Volkswagen Multivan Long Style 2.0 TSI je pro rodiny to nejvíc | Autanet.cz

Test: Volkswagen Multivan Long Style 2.0 TSI je pro rodiny to nejvíc

Za kolik a jak jezdí prodloužená varianta Long hnaná silným benzínovým motorem?

Volkswagen Multivan T7 si můžete koupit od začátku loňského roku a postupně přibývá možností volby. V nabídce je i prodloužená varianta Long, která zavítala do redakční garáže a stala se předmětem našeho testu. Na délku je o 20 cm delší než standardní Multivan T7 a dosahuje délky téměř 5,2 metru.


Vůz zdobil dvoubarevný černo-červený lak bratru za 77.141 Kč, osmnáctipalcová litá kola Toshima za 12.583 Kč nebo panoramatická střecha za téměř třicet tisíc korun. Dvoudílné střešní okno prosvětluje kabina a je tvořeno determálním sklem s nízkou propustností tepla a lehkým zatmavením, proto postrádá krycí roletku. Dalším zajímavým příplatkem byla boční posuvná okna za 25.641 Kč.

Přístup do kabiny je maximálně jednoduchý. Boční posuvné dveře i víko pátých dveří je ovládané elektricky (+19.823 Kč). Posuvné dveře můžete otevřít klasicky klikou, tlačítkem na dálkovém ovladači nebo pomocí tlačítka na sloupku v interiéru. V kabině naleznete kolejnicový systém, ve kterém jsou usazeny dvě sedadla v druhé řadě a tři zadní sedačky. Jednotlivá sedadla jednoduše vyjmete z vozu nebo umístíte dle libosti – můžete je posouvat od předních sedadel až do kufru. A když potřebujete, červeným očkem sedadlo odjistíte a snadno jej vyjmete z kolejnice. Dospělý člověk s manipulací nemá problém.

Z velkého MPV s uspořádáním sedadel 2+2+3 tak během chvilky vykouzlíte dvoumístnou dodávku, do které naložíte 2,6 metru dlouhé předměty. Sedadla lze otáčet i proti směru jízdy. U T7 mohou být všechna sedadla ve druhé a třetí řadě vyhřívaná – napájejí je zajištěno přes kolejnice. Za příplatek 17.762 Kč můžete mít multifunkční stolek. Určitě doporučujeme připlatit za vyhřívání čelního skla (+ 6.480 Kč), jelikož škrábání rozměrného a vysoko položeného skla není v zimě nic příjemného.

Na přední sedadla ErgoComfort s elektrickým nastavením a masáží (+41.717 Kč) si rozhodně stěžovat nebudete. Vyjímetelná sedadla v druhé a třetí řadě nejsou tak velká jako ta přední, jejich rozměry uspokojí zejména nižší osoby a hlavně děti. Když budou sedadla zcela vzadu, zbude pro zavazadla udávaných 469 litrů. Zadní plato podle automobilky unese dvacet kilogramů, v praxi na to ovšem nevypadá.

Volkswagen Multivan T7 Bulli

Většina věcí v kabině se ovládá dotykově. Pod dotykovým displejem Volkswagen umístil dotykovou lištu, která není za tmy osvětlená a její použití je zásadně ztíženo. Na volantu naštěstí zůstala tlačítka, které u většiny nových modelů automobilka nahrazuje dotykovou ploškou.

Multivan T7 nevychází z užitkového Transporteru, ale stojí na základech koncernové modulární platformy MQB, kterou sdílí například s menším Golfem. Vpředu najdeme vzpěry McPherson, vzadu nezávislé zavěšení. Vrcholnou motorizací Multivanu je zkoušený přeplňovaný přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI spojený s převodovkou DSG (sedmistupňová dvouspojka). Dvoulitr EA888 Evo4 německá automobilka používá i v jiných modelech, kde se stará nejen o dostatečný výkon, ale zaručuje i solidní spotřebu paliva. A nás zajímalo, jak si povede v krabici, jakou T7 je. Výkon 150 kW spolu s točivým momentem 320 newtonmetrů dostupných od 1.600 otáček zaručují maximální rychlost 200 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,4 sekundy.

Volkswagen Multivan T7 Bulli

Multivan T7 skvěle maskuje svou dvoutunovou hmotnost. Benzínový motor je tichý a nabízí dostatek síly. Přesvědčivě akceleruje nejen v městských rychlostech, ale i na dálnici. Převodovka DSG s motorem spolupracuje dobře a snaží se řadit tak, aby to řidiče ani posádku nijak neobtěžovala. Při klidné jízdě drží nízké otáčky, ale motor zbytečně nepodtáčí. Při razantnějším přidání plynu se pak nebojí podřadit. Jediný problém převodovce dělají svižně rozjezdy, kdy dokáže překvapivě škubnout. 

Špatné to není ani se spotřebou paliva. Pět stovek kilometrů jsme rychlejším tempem zvládli po českých silnicích a dálnicích za 10,2 l/100 km, přičemž palubní počítač ukazoval po třech tisících kilometrech průměrnou spotřebu 9,1 l/100 km. Pokud pojedete ve městě stylem brzda-plyn, spotřeba se podívá přes třináct litrů, stejně tak na dálnici. Pokud ovšem vyjedete mimo město, lze spotřeba srazit lehce pod devět.

Test Volkswagen Multivan 2.0 TSI DSG

Volkswagen Multivan T7 je jiný než jeho předchůdci. Má jinou siluetu a jezdí více jako osobní vůz. Dokáže skvěle zastoupit nejen MPV Sharan, ale i Multivan 6.1. Kabině zůstala praktičnost kolejnicového systému a přibyly luxusní výbavové prvky (vyhřívání sedadel, asistenti atd.). T7 už není jen osobní dodávkou, je velkým MPVéčkem, které uspokojí i velmi náročné zákazníky. Benzínový motor navíc zaručuje kultivovaný projev při stále přijatelné spotřebě paliva.

 

Plusy:

+ praktičnost (variabilita a slušná prostornost)

+ luxusní výbavové prvky

+ slušné jízdní vlastnosti a dynamika

+ posuvné boční dveře

+ pohodlná přední sedadla

+ možnosti individualizace (bohatá příplatková výbava)

+ dálková světla

+ možnost příplatkové kempovací vestavby

+ návykový motor TSI

 

Mínusy:

- dotykové ovládání 

- není čtyřkolka

- vyšší pořizovací cena

 

Technická data Volkswagen Multivan Long 2.0 TSI:

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec

Zdvihový objem: 1.984 cm3

Výkon: 150 kW (211 koní) při 5.000 ot./min.

Max. kroutící moment: 320 Nm při 1.600 ot./min. 

Převodovka: 7stupňová dvouspojková DSG

Pohon: předních kol

Udávaná spotřeba paliva: 9,1 l/100 km 

Naměřená spotřeba: 10,5 l/100 km

Zrychlení 0-100 km/h: 9,4 s

Maximální rychlost: 200 km/h

Provozní/celková hmotnost: 2.202/2.850 kg 

Délka/šířka/výška: 5.173/1.941/1.907 mm

Rozvor: 3.124 mm

Pneumatiky: Bridgestone 235/50 R18

Základní cena / cena testované specifikace: 1 538.395 Kč / 2 071.806 Kč


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč