Volkswagen Passat Alttrack - nové fotografie
Passat Alltrack v Česku zatím nekoupíte, ale v Německu se již začal prodávat. Ještě než oplastovaná verze Passatu dorazí do českých showroomů, pojďme se podívat na nové fotografie karoserie a interiéru, ceny v Německu a základní technické informace.
Verze Alltrack je odvozena od verze kombi (Variant). Hlavní změnou je světlá výška vozu, která narostla ze 125 na 165 mm. To spolu s úpravou nárazníků umožnilo zvětšení nájezdových úhlů z 11,9 na 13,6° vzadu a ze 13,5 na 16° vpředu. Na výběr bude ze dvou zážehových a dvou vznětových motorů. Ty benzínové jsou zastoupeny jednotkami 1,8 TSI s výkonem 160 koní (118 kW) a 2,0 TSI o výkonu 210 koní (155 kW), vyznavači nafty budou mít k dispozici 2,0 TDI CR s výkonem 140 a 170 koní (103, resp. 125 kW). Pohon všech kol 4Motion bude k dispozici pro vybrané motorizace (standardně u 2,0 TDI CR/125 kW a 1,8 TSI/155 kW). U dvoulitru TDI/103 kW bude 4Motion nabízen na přání. Pohon všech kol (4Motion) přenáší pomocí elektrohydraulické spojky Haldex za běžných podmínek 90 % točivého momentu na přední kola. V případě poklesu adheze je však schopna delegovat až 100 % na kola zadní nápravy.
Verze Alltrack se zvenčí odlišuje od běžných Passatů plastovými obklady hran blatníků a zvláštními kryty spodních částí obou nárazníků. K pohodlnému pohybu na nezpevněném povrchu má posloužit tlačítkem aktivovaný speciální režim, který ve svazích se sklonem větším než 10 stupňů dovede udržovat stálou rychlost 10 km/h a zároveň uzavírá elektronickou uzávěrku diferenciálu (EDS).V sousedním Německu přijde základní verze s motorem 1.8 TSI/118 kW na 33.450 Eur, verze 2.0 TSI/155 kW s pohonem 4Motion na 39.750 Eur, přičemž nejlevnější diesel 2,0 TDI/103 kW na 34.325 Eur.