Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden | Autanet.cz

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu Touareg. Nový eHybrid a Touareg R umožňují externí nabíjení sady lithium-iontových akumulátorů, jejíž kapacita postačí k ujetí až 47 kilometrů s nulovými emisemi na jedno nabití. Řidiči nových vrcholných verzí mají k dispozici nejvyšší výkon 280 kW/381 k (eHybrid), resp. 340 kW/462 k (R). Nový Touareg eHybrid lze objednávat za ceny od 2 018 900 Kč, sportovně laděný Touareg R stojí 2 212 900 Kč.

Hybridní Volkswagen Touareg je nabízen ve třech výbavových liniích. Méně výkonnou variantu eHybrid mohou zákazníci objednávat s komfortně orientovanými stupni výbavy Atmosphere a Elegance za ceny od 2 018 900 Kč. Pro výkonnější verzi je vyhrazen sportovně laděný stupeň výbavy R s cenou od 2 212 900 Kč.


„Touareg jde jako vlajková loď značky Volkswagen příkladem i v oblasti snižování emisí,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Díky dojezdu až 47 kilometrů s výhradně elektrickým pohonem lze i s tímto druhem automobilu cestovat po městě s nulovými lokálními emisemi. Hybridní Touareg si přitom zachovává veškeré přednosti svých konvenčně poháněných sourozenců. Zákazníci si tak mohou užívat v každodenním provozu elektromobilitu šetrnou k životnímu prostředí, aniž by se museli vzdávat výhod spalovacího motoru v situacích, kdy jej potřebují. Součástí naší elektrifikační strategie je i komplexní poradenství a nabídka individuálních řešení pro nabíjení z portfolia značky MOON.“

Hybridní varianty Atmosphere a Elegance se od konvenčně poháněných verzí odlišují mimo jiné rozšířenou sériovou výbavou, která zahrnuje digitalizovanou přístrojovou desku „Innovision Cockpit“, panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, 4zónovou automatickou klimatizaci „Air Care Climatronic“ a 19“ kola „Tirano“ z lehké slitiny. Z prvků výbavy na přání nejsou dostupné akční pakety, pakety R-Line a R-Line Black Style a náhradní kolo. Podvozek se vzduchovým odpružením se dodává pouze ve verzi bez řízení všech kol.

Vrcholnou verzi Volkswagen Touareg R připravili specialisté ze sportovní divize Volkswagen R. Jedná se o historicky první model R s externě nabíjitelným hybridním pohonem a aktuálně nejvýkonnější model značky Volkswagen. Verze R dává svůj výkonový potenciál jasně najevo 20“ koly „Braga“ z lehké slitiny, černými exteriérovými prvky R Black Style a logy R na masce chladiče a zadním výklopném víku místo nápisu Touareg.

Sériová výbava modelu Touareg R obsahuje nad rámec výbavové linie R-Line mimo jiné interaktivní světlomety „IQ.LIGHT – Matrix LED“, přístrojovou desku „Innovision Cockpit“ s digitálními přístroji, panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, 4zónovou automatickou klimatizaci „Air Care Climatronic“ a vyhřívaný sportovní multifunkční volant s věncem obšitým kůží, logem R a páčkami pro manuální řazení. Sedadla jsou čalouněna kůží „Vienna R“ se stříbrným prošíváním. Cestující při nastupování do útulného interiéru vítají osvětlené prahové lišty s logem R a textilní rohože s modrým prošíváním a logem R. Mezi možnostmi individualizace zaujme především nové čalounění kůží „Puglia R“, exkluzivní lak karoserie v odstínu modrá Lapiz a atraktivní kola s průměrem ráfku až 22 palců.

Hybridní pohon s možností externího nabíjení pro model Volkswagen Touareg kombinuje přeplňovaný zážehový motor TSI 3.0 V6 o výkonu 250 kW/340 k a elektromotor vyladěný na 100 kW/136 k. Další součástí systému je sada lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 17,9 kWh (z toho je využitelných 14,3 kWh) a 8stupňová automatická převodovka Tiptronic. Hybridní soustava jako celek poskytuje nejvyšší výkon 280 kW/375 k a maximální točivý moment 600 N.m. U verze R je to dokonce 340 kW/462 k a 700 N.m. Velké SUV s pohonem všech kol 4MOTION dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy (eHybrid), resp. 5,6 sekundy (R). Podle metodiky WLTP je kombinovaná spotřeba paliva a elektrické energie 2,6 l/100 km a 24,2 kWh/100 km (Touareg eHybrid), resp. 2,7 l/100 km a 24,4 kWh/100 km (Touareg R).

Řidič má k dispozici různé provozní režimy, které volí tlačítky vedle páky voliče automatické převodovky. V režimu „E-Mode“ s nejvyšší rychlostí 140 km/h obstarává pohon pouze elektromotor, zatímco mód „GTE“ klade důraz na maximální jízdní dynamiku současným využíváním obou zdrojů hnací síly. Vůz se při dostatečně nabitých akumulátorech rozjíždí vždy s elektrickým pohonem.

Zatímco ve městě a při každodenním dojíždění lze pohon vozidla kompletně svěřit elektromotoru, přichází na dlouhých trasách ke slovu dokonalá souhra elektrického pohonu a spalovacího motoru. Akumulátory jsou při zpomalování a v klesáních nabíjeny rekuperací kinetické energie a spalovací motor se vypíná. Spolupráci elektromotoru a šestiválce přivádí k dokonalosti předvídavá strategie řízení hybridního pohonu. Obě verze hybridního Touaregu k tomu využívají GPS a mapové podklady navigačního systému. Díky zohlednění údajů o průběhu trasy je zaručena nejnižší možná spotřeba i při cestování na delší vzdálenosti. Celkový dojezd modelů Touareg eHybrid a Touareg R je až 810 kilometrů.

Vůz je vybaven dvěma nabíjecími kabely pro nabíjení z běžné elektrické zásuvky, nástěnné nabíječky nebo veřejných nabíjecích stanic. Stav nabití se zobrazuje na displeji informačního a zábavního systému. Řidič má v režimu „Hybrid“ navíc možnost stav nabití udržovat, nebo jej zvýšit, resp. snížit až na požadovanou úroveň.

Hybridní Touareg je navzdory své hospodárnosti rozeným specialistou na náročné úkoly. Obě hybridní verze si například snadno poradí s přívěsem o hmotnosti až 3500 kg, a to i v režimu výhradně elektrického pohonu, což je v segmentu hybridních vozidel výjimečné. Stejně neohroženě se mohou majitelé hybridního Touaregu vydat se svým vozem i do neschůdného terénu.

Touareg patří v celosvětovém měřítku mezi nejmodernější automobily ve své třídě. Jako první Volkswagen umožňuje asistovanou jízdu rychlostí až 250 km/h v rámci systémových limitů asistenční funkce „Travel Assist“, která zajišťuje automatické řízení vozidla v podélném i příčném směru. Touareg přitom reaguje nejen na vpředu jedoucí vozidla, ale také na omezení rychlosti jízdy, zatáčky, kruhové objezdy, křižovatky a podobně. Touareg je rovněž prvním modelem značky Volkswagen, který umožňuje automatizované zaparkování vozu i vyjetí z parkovacího místa prostřednictvím nového parkovacího asistenta „Park Assist Plus s dálkovým ovládáním“ ve spojení s aplikací na chytrém telefonu. Tento systém navíc u nových modelů Touareg eHybrid a Touareg R funguje i v režimu „E-Mode“ s výhradně elektrickým pohonem. To samé platí i pro „Trailer Assist“, který výrazně usnadňuje couvání s přívěsem.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč