Volkswagen Touran 2015 - nová generace je tady
Po dlouhých dvanácti letech a dvou milionech prodaných kusů se do prodeje dostává Touran druhé generace, který se ještě více zaměřuje na rodiny a bezpečnost. Nový Touran je lehčí, prostornější, hospodárnější a bezpečnější.
Touran dostal svěží design (můžete vidět na fotografiích), přičemž stojí na modulární podvozkové platformě MQB. Nový Touran je oproti předchůdci lehčí o 62 kilogramů, přičemž délka karoserie narostla o 130 mm. Rozvor se zvětšil o 113 mm, šířka o 36 mm a výška se snížila o 6 mm. Touran může mít až osmnáctipalcová kola. V důsledky tak působí mnohem sportovněji a lehčeji než předchůdce. V interiéru potěší ambientní osvětlení, třízónová klimatizace Pure Air Climatronic ve standardu, posuvné střešní okno XXL, jednoduché sklápění sedadle nazvané Fold Flat nebo standardně dodávané úchyty ISOFIX ve druhé a třetí řadě sedadel.
Mezigeneračně došlo i ke zvětšení zavazadlového prostoru (+48 litrů). Zavazadelník tak nově pojme v základním uspořádání 743 litrů zavazadel, po sklopení druhé řady sedadel je to až 1 980 litrů.
Posádka ocení novou nabídku informačních a zábavních systémů; poprvé s elektronickým zesilováním hlasu. Funkce Car Net nabízí progresivní způsoby síťového propojení díky systémům Cam Connect a MirrorLink™.
Volkswagen dosáhl pokroku v oblastech pasivní a aktivní bezpečnosti mimo jiné vysokopevnostními ocelemi cíleně optimalizovaným skeletem karoserie (o cca 25 procent vyšší statická tuhost skeletu karoserie), až devíti airbagy, podvozkem s jízdními vlastnostmi na úrovni konvenčních osobních vozů a v této třídě příkladně širokou nabídkou nových asistenčních systémů. Mezi asistenční systémy, které byly nově zařazeny do výbavy Touranu, patří multikolizní brzda, systém preventivní ochrany cestujících, adaptivní tempomat ACC, Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City, asistent pro jízdu v dopravní koloně, Side Assist s asistentem pro couvání z parkovacího místa a poprvé v MPV nabízený Trailer Assist pro manévrování s přívěsem. Nejvyšší úroveň bezpečnosti pro dospělé cestující, děti i chodce potvrzuje 5hvězdičkové hodnocení od nezávislé organizace Euro NCAP. Vynikající výsledky nárazových testů platí pro pětimístnou i sedmimístnou verzi.
Touran bude uveden na trh s celkem čtyřmi novými, resp. zdokonalenými motory: dvěma zážehovými TSI a dvěma vznětovými TDI. Všechny motory jsou čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, které splňují emisní normu EU6. Touran je sériově vybaven systémem start-stop a funkcí rekuperace kinetické energie. Přestože jsou nové motory až o 19 procent úspornější, poskytují ještě vyšší výkon a jízdní dynamiku. Jednotky TSI (třída hospodárnosti B) jsou vyladěny na 81 kW/110 k a 110 kW/150 k. Také turbodiesely TDI (třída hospodárnosti A) se dodávají ve výkonových stupních 81 kW/110 k a 110 kW/150 k. Později nabídku rozšíří vrcholná verze s nejvyšším výkonem 140 kW/190 k. S výjimkou vstupního motoru (1.2 TSI s výkonem 81 kW/110 k) mohou být všechny motory kombinovány s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Šestistupňové a sedmistupňové převodovky DSG jsou vybaveny funkcí setrvačné jízdy na volnoběh. Motor je přitom při setrvačné jízdě odpojen od převodovky, aby mohla být optimálně využita kinetická energie MPV, a tím snížena spotřeba paliva. V případě nejvýkonnějších zážehových a vzně-tových motorů patří DSG dokonce k sériové výbavě.