VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu | Autanet.cz

VW Phaeton: Stále žije a dočkal se i faceliftu

28. 04. 2010
Sdílet článek

Těžký kalibr v nabídce Volkswagenu se podrobil faceliftu. Změny zvenčí i uvnitř jsou pouze kosmetického rázu, zajímavější je spíše rozšířená nabídka jízdních asistentů, jimž vévodí hlavně systém čtení dopravních značek – momentálně zřejmě nejdokonalejší ze všech systémů tohoto druhu

Je to paradox. Phaeton, který byl již od počátku kritizován a odpisován jako přehnaně ambiciózní projekt „lidové“ německé automobilky - přesněji jejího tehdejšího šéfa Ferdinanda Piecha, se po osmi letech existence podrobil teprve druhému velmi mírnému faceliftu, zatímco konkurence v podobě Audi A8, BMW 7, Jaguaru XJ, Mercedesu S či Lexusu LS už musela vyrukovat s kompletně novými generacemi. Phaeton sice nedokáže udržet prodejní krok s prestižní trojkou A8/7er/S-Klasse, po stránce použité techniky a nabízeného komfortu však i přes své konstrukční stáří patří nadále ke špičce.


Objektivně vzato proti Phaetonu stojí jen dva potenciální argumenty: Logo výrobce a nabídka jediného dieselu...
S tím prvním se už asi nedá nic dělat, byť Volkswagen už léta urputně bojuje o statut výrobce „lepšího“ zboží, stále je u náročných a adekvátně bohatých zákazníků přehlížen pro nedostatečnou image.

S tím druhým problémem by však při troše dobré vůle snad dokázal výrobce hnout - poté co emisní norma Euro4 srazila vaz monstróznímu desetiválci 5,0 TDI, působí jediný třílitrový diesel 3,0 TDI v nabídce tak trochu ustrašeným dojmem. S výkonem 176 kW je nejenže nejslabším z nabídky motorů pro Phaeton, ale v porovnání s konkurencí navíc musí bojovat i s největší pohotovostní hmotností, což se negativně projevuje na jízdní dynamice. Dosahuje sice rychlosti až 237 km/h, ale akcelerace 0-100 km/h za 8,6 s je pouze průměrná a nezaručuje Phaetonu adekvátní dynamické rezervy, obvyklé pro tuto prestižní třídu. Průměrná spotřeba je 8,5 litru nafty, čemuž odpovídá ekvivalent 224 g CO2/km.

Nabízí se otázka, proč by Phaeton pro lepší souměřitelnost s konkurencí nemohl využít třeba koncernový osmiválec 4,2 TDI (viz. nové Audi A8 i nový Volkswagen Touareg)... Naproti tomu zvláště v případě Phaetonu se poměrně bohatá nabídka benzínových motorů V6 3,6 FSI (206 kW), V8 4,2 (246 kW) a W12 6,0 (331 kW) při stále sílící poptávce po dieselech míjí účinkem.

K modernizaci:
Přední část osvěžil více dynamicky tvarovaný nárazník s diodovými mlhovkami a v bi-xenonových světlometech (nyní standardních) také přibyl pás diod pro denní svícení.
Zadní svítilny jsou nyní také plně diodové, změnila se i spodní část zadního nárazníku. Interiéru dominuje nový multifunkční volant a nové audio CRD 810 případně navigace RNS 810 s dotykovou obrazovkou 8“, připojením k internetu a harddiskem o kapacitě 30GB.

Navigace je schopná zobrazit nejen klasické grafické mapové podklady, ale dokáže je i zkombinovat ze satelitním zobrazením do takzvané hybridní formy (viz Google maps).
Z internetu si umí také stáhnout aktuální POI (body zájmu). Navigace je i propojena se systémem rozpoznání dopravních značek, který kromě obvyklých značek omezujících rychlost dokáže rozpoznat i dodatkové tabulky- vztahující se ke konkrétní dopravní značce (např. omezení váhy, doby platnosti atd.) a jako vůbec jediný i značku zákazu předjíždění- což zatím žádný podobný systém nedokázal.

V nabídce je i adaptivní tempomat ACC, asistent dálkových světel Dynamic Light Assist, asistent jízdy v jízdních pruzích (včetně monitoringu volných vedlejších jízdních pruhů), Front Assist (systém vyhodnocující riziko nehody a připravující brzdovou soustavu na panický zásah) a mnoho dalšího.

Tak jako dosud se modernizovaný Phaeton bude dodávat výhradně s pohonem všech kol 4Motion a ve dvou délkových provedeních – klasickém s délkou 5,06 metru nebo prodlouženém Long s délkou 5,18 metru. Na českém trhu se objeví od září, přesná cena zatím nebyla stanovena.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto VW

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

Škoda Fabia

Rok výroby 2009

68 000 Kč

Fiat Ducato

Rok výroby 2019

420 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2015

228 800 Kč

BMW X5

Rok výroby 2018

1 248 000 Kč