Zcela nový Ford Ranger míří hodně vysoko
24. 03. 2006
Sdílet článek
Zcela nový Ford Ranger si přiváží ještě více stylu, je ještě praktičtější, spolehlivější a komfortnější. Nastupující Ranger má ještě robustnější a modernější vnější design, zcela nově řešený interiér, větší přepravní kapacitu i hmotnost přívěsu a chlubí se i zcela novým turbodieselem „common-rail“.
„Nový Ranger je vysoce stylovým a mimořádně praktickým a spolehlivým vozem,“ říká Phil Collareno, manažer užitkových vozů z divize vývoje nových modelů společnosti Ford of Europe. „Schopnosti a výkony Rangeru odpovídají jeho image vozu do nejdrsnějších podmínek, nový model ale nabízí zároveň ještě více komfortu a je ještě praktičtější. Ranger je prostě robustní profesionál, který skvěle kombinuje atraktivní styl a radost z řízení s neformální suverenitou s jakou se zhostí i těch nejnáročnějších úkolů – tak, jak to dělají i jeho zákazníci.“
Robustní vnější design
Na první pohled nastupující Ranger zaujme svojí impozantní přídí s nově řešenou kapotou motoru a rozměrnou maskou chladiče, která dominuje čelním partiím vozu. Masivní lemy podběhů kol snižují riziko poškození karoserie a umocňují robustní styling nového modelu. Dělený přední nárazník i integrovaná světla do mlhy jsou řešeny tak, aby nedoznaly úhony při jízdě terénem. Čistý styling předních partií je zvýrazněný novými světlomety s čirými kryty, které nebrání pohledu na technicistně řešenou vnitřní strukturu světlometů. K dalším zajímavým exteriérovým detailům patří nově řešené dveřní kliky s povrchovou úpravou, která usnadňuje otvírání. Zákazníci, kteří by se chtěli odlišit a rádi by zvýraznili rustikální image modelu Ranger je k dispozici populární výbavový paket „Thunder“, který obsahuje trubkový ochranný rám, boční trubkové nášlapy v chromu a další chromovaný rám vzadu – tyto prvky umocňují již tak příjemně robustní a sportovní styling vozu. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ na cestující čekají komfortní kůží čalouněná sedadla. Optickou atraktivitu bočního profilu umocňují nová litá kola rozměru 16“ s pneumatikami rozměru 245/70 R16 (některé verze mají kola rozměru 15“). Nová kola, resp. pneumatiky zaručují lepší trakční schopnosti na všech površích a za všech podmínek.
Nový stylový interiér
Interiér nového Rangeru prošel kompletní rekonstrukcí. Sedadla mají nově tvarovaná opěradla, která jsou v oblasti ramen širší a lépe čalouněná, a mají i větší opěrky hlav. Palubní deska nyní tvoří ještě lépe řešené informační centrum, které řidiči zprostředkovává lépe všechny důležité údaje. Pravoúhlá středová část je vyvedena ve atraktivním stříbřitém odstínu, přístrojový štít je přizdobený chromovanými dekorativními detaily, chrom se objevuje i na výdeších ventilace, řadicí páce, spínačích elektrického ovládání oken a na vnitřních klikách. V interiéru nového Rangeru je spousta odkládacích schránek, zajímavá je originální výklopná vysouvací schránka, která se perfektně hodí pro uložení nejrůznějších dokumentů. Dvoudílná schránka ve středové konzoli poslouží pro uložení až deseti CD disků, dvou mobilních telefonů a spousty dalších drobností. Zcela nový Ford Ranger má autorádio s CD/MP3 přehrávačem integrovaným do palubní desky. K dispozici je i do palubní desky zabudovaný CD měnič na 6 disků a přídavné reproduktory.
Nový motor
Nový Ford Ranger je poháněný zcela novým turbodieselem Duratorq TDCi o objemu 2,5 l, který je vybavený novým systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“. Motor má výkon 143 k a nejvyšší točivý moment 330 Nm, který je k dispozici už při otáčkách 1800 ot/min. Výhodou je i jeho nižší spotřeba. Klidnější a vyváženější chod nového turbodieselu TDCi se projevuje nižším hlukem v interiéru a tedy i ve vyšším cestovním komfortu. Průběh točivého momentu vylepšuje moderní turbodmychadlo VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola. Díky dmychadlu VTG prakticky zcela mizí i obvyklá „díra pod plynem“ – tedy nepříjemná prodleva mezi sešlápnutím pedálu plynu a plným náběhem točivého momentu. O přenos výkonu se stará prověřená pětistupňová manuální převodovka Durashift.
Větší přepravní kapacita, vyšší hmotnost přívěsu
Nový Ranger má o 60 mm zvýšené bočnice ložné plochy, což mu propůjčuje největší přepravní kapacitu v jeho třídě. Vázací oka v bočnicích jsou posunuta o něco níže, díky čemuž je možné převážený náklad bezpečněji ukotvit. Do ložené plochy je začleněna praktická inovativní odkládací schránka. Užitečná hmotnost nového Fordu Ranger činí až jednu tunu a za vůz je možné připojit až třítunový přívěs.
Lepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Jak je u modelů značky Ford obvyklé, nový Ranger vyniká ve své třídě jízdními vlastnostmi. To je mimo jiné i zásluha delších horních ramen závěsů kol a pouzder vinutých pružin předních kol. Větší kola obouvají „all-terrain“ pneumatiky, tlumiče mají větší průměr, delší listová pera zadní nápravy optimalizují jízdní vlastnosti. Nový je také zadní stabilizátor, vylepšený je také hydraulický brzdový systém. Nový Ranger příjemně překvapí přesným vedením stopy a stabilitou jízdy, a to v nezatíženém i plně zatíženém stavu, což je zásluha především pečlivě „naladěných“ pružin a progresivních tlumičů. Nájezdový úhel vpředu i vzadu umožňuje zdolávání i těch nejnáročnějších překážek. Elektronický systém „shift on-the-fly“ umožňuje snadný a rychlý přechod od pohonu 4x2 k pohonu 4x4. V kombinaci s výkonným motorem s mohutným točivým momentem se nový Ranger profiluje jako nekompromisní off-road model, který se bez nejmenších problémů pohybuje v nejnáročnějším terénu.
Nižší hluk i vibrace
Nový Ford Ranger vyniká nízkou hladinou hluku a vibrací. Motor je tišší díky nově řešenému větráku chladiče a sofistikovanému systému elektronicky řízeného přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“. Tužší karoserie, robustní rám a propracovaná pouzdra uložení motoru snižují vibrace při běhu naprázdno. Hluk v interiéru snižuje také nově řešené dveřní těsnění a obložení karosářských panelů tlumicími materiály.
Bezpečnost
Stále více zákazníků používá modely Ford Ranger v běžném každodenním provozu jako kterýkoli jiný rodinný automobil. Nekompromisní tlak automobilky Ford na otázky bezpečnosti garantuje všem pasažérům nejvyšší míru ochrany a bezpečí. Nový Ranger je standardně vybaven dvěma čelními airbagy, na přání se dodávají i boční airbagy pro přední sedadla. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači, které garantují maximální ochranu pasažérů v případě nehody. Nechybí ani úchyty pro upevnění dětských sedaček. Většina modelů řady Ford Ranger jsou vybaveny protiblokovacím systémem brzd ABS, který zlepšuje aktivní bezpečnost v každém terénu a v každém jízdním režimu.
Náročné testy
Nový Ranger prodělal asi nejnáročnější testovací program, jakému kdy byl vůz této třídy vystaven. První prototypy nového modelu byly prověřovány na zkušebních okruzích v Arizoně, Japonsku, Austrálii a v Jižní Africe, kde se musely vyrovnávat s mrazy pod -25 stupňů Celsia i s výhní přes 57 stupňů Celsia. Předprodukční modely projížděly horami severního Thajska a Laosu, stoupaly po úbočích himalájských velikánů, probíjely se džunglí na Borneu, jejich řidiči je testovali v drsném australském vnitrozemí i v Krugerově národním parku v Jižní Africe, trápili je v poušti Arabských Emirátů. „Ford Ranger je modelem, který pomáhá upevňovat zákaznickou loajalitu evropských zákazníků,“ říká Peter Fleet, ředitel pro marketing, prodej a servis užitkových automobilů společnosti Ford of Europe. „Prodeje modelů Ranger v uplynulých dvou letech vzrostly o více než 50 procent. Jsme si jistí, že nový Ranger zaujme ještě širší skupinu nových zákazníků, kteří ocení jeho výjimečnost!“ Oficiální prodej nového Fordu Ranger v ČR bude zahájen začátkem příštího roku.
Robustní vnější design
Na první pohled nastupující Ranger zaujme svojí impozantní přídí s nově řešenou kapotou motoru a rozměrnou maskou chladiče, která dominuje čelním partiím vozu. Masivní lemy podběhů kol snižují riziko poškození karoserie a umocňují robustní styling nového modelu. Dělený přední nárazník i integrovaná světla do mlhy jsou řešeny tak, aby nedoznaly úhony při jízdě terénem. Čistý styling předních partií je zvýrazněný novými světlomety s čirými kryty, které nebrání pohledu na technicistně řešenou vnitřní strukturu světlometů. K dalším zajímavým exteriérovým detailům patří nově řešené dveřní kliky s povrchovou úpravou, která usnadňuje otvírání. Zákazníci, kteří by se chtěli odlišit a rádi by zvýraznili rustikální image modelu Ranger je k dispozici populární výbavový paket „Thunder“, který obsahuje trubkový ochranný rám, boční trubkové nášlapy v chromu a další chromovaný rám vzadu – tyto prvky umocňují již tak příjemně robustní a sportovní styling vozu. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ na cestující čekají komfortní kůží čalouněná sedadla. Optickou atraktivitu bočního profilu umocňují nová litá kola rozměru 16“ s pneumatikami rozměru 245/70 R16 (některé verze mají kola rozměru 15“). Nová kola, resp. pneumatiky zaručují lepší trakční schopnosti na všech površích a za všech podmínek.
Nový stylový interiér
Interiér nového Rangeru prošel kompletní rekonstrukcí. Sedadla mají nově tvarovaná opěradla, která jsou v oblasti ramen širší a lépe čalouněná, a mají i větší opěrky hlav. Palubní deska nyní tvoří ještě lépe řešené informační centrum, které řidiči zprostředkovává lépe všechny důležité údaje. Pravoúhlá středová část je vyvedena ve atraktivním stříbřitém odstínu, přístrojový štít je přizdobený chromovanými dekorativními detaily, chrom se objevuje i na výdeších ventilace, řadicí páce, spínačích elektrického ovládání oken a na vnitřních klikách. V interiéru nového Rangeru je spousta odkládacích schránek, zajímavá je originální výklopná vysouvací schránka, která se perfektně hodí pro uložení nejrůznějších dokumentů. Dvoudílná schránka ve středové konzoli poslouží pro uložení až deseti CD disků, dvou mobilních telefonů a spousty dalších drobností. Zcela nový Ford Ranger má autorádio s CD/MP3 přehrávačem integrovaným do palubní desky. K dispozici je i do palubní desky zabudovaný CD měnič na 6 disků a přídavné reproduktory.
Nový motor
Nový Ford Ranger je poháněný zcela novým turbodieselem Duratorq TDCi o objemu 2,5 l, který je vybavený novým systémem přímého vstřikování nafty „common-rail“. Motor má výkon 143 k a nejvyšší točivý moment 330 Nm, který je k dispozici už při otáčkách 1800 ot/min. Výhodou je i jeho nižší spotřeba. Klidnější a vyváženější chod nového turbodieselu TDCi se projevuje nižším hlukem v interiéru a tedy i ve vyšším cestovním komfortu. Průběh točivého momentu vylepšuje moderní turbodmychadlo VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola. Díky dmychadlu VTG prakticky zcela mizí i obvyklá „díra pod plynem“ – tedy nepříjemná prodleva mezi sešlápnutím pedálu plynu a plným náběhem točivého momentu. O přenos výkonu se stará prověřená pětistupňová manuální převodovka Durashift.
Větší přepravní kapacita, vyšší hmotnost přívěsu
Nový Ranger má o 60 mm zvýšené bočnice ložné plochy, což mu propůjčuje největší přepravní kapacitu v jeho třídě. Vázací oka v bočnicích jsou posunuta o něco níže, díky čemuž je možné převážený náklad bezpečněji ukotvit. Do ložené plochy je začleněna praktická inovativní odkládací schránka. Užitečná hmotnost nového Fordu Ranger činí až jednu tunu a za vůz je možné připojit až třítunový přívěs.
Lepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Jak je u modelů značky Ford obvyklé, nový Ranger vyniká ve své třídě jízdními vlastnostmi. To je mimo jiné i zásluha delších horních ramen závěsů kol a pouzder vinutých pružin předních kol. Větší kola obouvají „all-terrain“ pneumatiky, tlumiče mají větší průměr, delší listová pera zadní nápravy optimalizují jízdní vlastnosti. Nový je také zadní stabilizátor, vylepšený je také hydraulický brzdový systém. Nový Ranger příjemně překvapí přesným vedením stopy a stabilitou jízdy, a to v nezatíženém i plně zatíženém stavu, což je zásluha především pečlivě „naladěných“ pružin a progresivních tlumičů. Nájezdový úhel vpředu i vzadu umožňuje zdolávání i těch nejnáročnějších překážek. Elektronický systém „shift on-the-fly“ umožňuje snadný a rychlý přechod od pohonu 4x2 k pohonu 4x4. V kombinaci s výkonným motorem s mohutným točivým momentem se nový Ranger profiluje jako nekompromisní off-road model, který se bez nejmenších problémů pohybuje v nejnáročnějším terénu.
Nižší hluk i vibrace
Nový Ford Ranger vyniká nízkou hladinou hluku a vibrací. Motor je tišší díky nově řešenému větráku chladiče a sofistikovanému systému elektronicky řízeného přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“. Tužší karoserie, robustní rám a propracovaná pouzdra uložení motoru snižují vibrace při běhu naprázdno. Hluk v interiéru snižuje také nově řešené dveřní těsnění a obložení karosářských panelů tlumicími materiály.
Bezpečnost
Stále více zákazníků používá modely Ford Ranger v běžném každodenním provozu jako kterýkoli jiný rodinný automobil. Nekompromisní tlak automobilky Ford na otázky bezpečnosti garantuje všem pasažérům nejvyšší míru ochrany a bezpečí. Nový Ranger je standardně vybaven dvěma čelními airbagy, na přání se dodávají i boční airbagy pro přední sedadla. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači, které garantují maximální ochranu pasažérů v případě nehody. Nechybí ani úchyty pro upevnění dětských sedaček. Většina modelů řady Ford Ranger jsou vybaveny protiblokovacím systémem brzd ABS, který zlepšuje aktivní bezpečnost v každém terénu a v každém jízdním režimu.
Náročné testy
Nový Ranger prodělal asi nejnáročnější testovací program, jakému kdy byl vůz této třídy vystaven. První prototypy nového modelu byly prověřovány na zkušebních okruzích v Arizoně, Japonsku, Austrálii a v Jižní Africe, kde se musely vyrovnávat s mrazy pod -25 stupňů Celsia i s výhní přes 57 stupňů Celsia. Předprodukční modely projížděly horami severního Thajska a Laosu, stoupaly po úbočích himalájských velikánů, probíjely se džunglí na Borneu, jejich řidiči je testovali v drsném australském vnitrozemí i v Krugerově národním parku v Jižní Africe, trápili je v poušti Arabských Emirátů. „Ford Ranger je modelem, který pomáhá upevňovat zákaznickou loajalitu evropských zákazníků,“ říká Peter Fleet, ředitel pro marketing, prodej a servis užitkových automobilů společnosti Ford of Europe. „Prodeje modelů Ranger v uplynulých dvou letech vzrostly o více než 50 procent. Jsme si jistí, že nový Ranger zaujme ještě širší skupinu nových zákazníků, kteří ocení jeho výjimečnost!“ Oficiální prodej nového Fordu Ranger v ČR bude zahájen začátkem příštího roku.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelFord Kuga 1,5 EcoBoost 110 kW TITANIUM P
Rok výroby
2019
418 000 Kč
Ford Mondeo SONY Kamera Automat 2.0 ECOBLU
Rok výroby
2019
389 000 Kč
Ford Mondeo Tažné Navi 2.0 ECOBLUE BUSINES
Rok výroby
2019
299 000 Kč
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Jak bude vypadat nový Renault Twingo?
Nové Twingo bude elektrické, hodně originální a automobilka slibuje cenu do půl milionu korun ...
Mazda6e představena. Chlubí se designem a dojezdem až 552 km a rychlým dobíjením
Nová Mazda6e se na evropském trhu začne prodávat v létě 2025 ...
Evropským autem roku se stal Renault 5, který za sebou nechal Kiu EV3 nebo Dacii Duster
Renault 5 byl vyhlášen nejlepším vozem roku 2025 a ve finále porazil šest dalších uchazečů: Alfu Romeo Junior, Citroën C ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Toyota Auris
Rok výroby 2019
352 000 Kč
Audi Q8
Rok výroby 2021
1 298 000 Kč
Land Rover Range Rover Velar
Rok výroby 2019
849 000 Kč
Audi A6
Rok výroby 2019
779 000 Kč