Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT | Autanet.cz

Ženevský autosalon 2015 - Ford Focus RS, Focus ST a Ford GT

06. 03. 2015
Sdílet článek

Automobilka Ford přivezla na letošní autosalon v Ženevě svoje nejnovější sportovní modely: nový Ford Focus RS a Ford GT. Pro Focus RS je ženevský autosalon veřejným debutem, Ford GT se zde představuje v evropské premiéře.

Ženevského představení sportovních novinek značky Ford se zúčastnil i legendární pilot Formule 1 Johnny Herbert. Společnost zde vystavuje také své další sportovní modely: nový Focus ST, který je poprvé k dispozici i se vznětovým motorem, velmi oceňovanou Fiestu ST a rovněž nový Ford Mustang.


Řada sportovních vozů Ford vystavovaná v Ženevě sahá od kompaktního hatchbacku až po supersport. Vzhledem k tomu, že do roku 2020 uvedeme 12 nových sportovních modelů, máme před sebou skvělé období pro všechny vyznavače sportovních automobilů,“ řekl Jim Farley, výkonný viceprezident Ford Motor Company a prezident Ford of Europe, Middle East and Africa. „Vášeň pro sportovní vozy koluje Fordu v žilách a naším posláním je zpřístupnit je co nejširšímu okruhu lidí.„Ford zároveň uvádí pozoruhodné nové produkty jako nový Ford Edge i program prémiových produktů a služeb Ford Vignale,“ dodal Farley.

Focus RS třetí generace se pyšní inovativním systémem pohonu všech kol Ford Performance All-Wheel-Drive. Jako první model řady RS nabídne funkci Launch Control a přepínatelné jízdní režimy Drive Mode. Nový Ford GT je supersportovní automobil s odlehčenou konstrukcí, pokročilou aerodynamikou a technologií EcoBoost.

Oba modely vyvinul nově založený tým Ford Performance, v němž se sjednotily divize Ford SVT, Team RS a Ford Racing. Ford Performance bude vyvíjet speciální sportovní modely, díly i doplňky, ale také inovace a technologie pro běžnou produkci značky Ford. Tým plánuje uvést do roku 2020 na trh nejméně 12 sportovních modelů. Výstavní premiéru mají v Ženevě i nové závodní speciály značky Ford s motorem EcoBoost. Ford Fiesta R2 se stane prvním soutěžním vozem s motorem o objemu 1,0 l homologovaným ve své kategorii. Závodní monopost Formule MSA je přirozenou evolucí úspěšného vozu Formule Ford.

Nový Focus RS
Systém pohonu všech kol Ford Performance All-Wheel-Drive (AWD) s dynamickým vektorováním točivého momentu dokáže poslat na zadní kola až 70 procent hnací síly. Přepínatelné jízdní režimy Drive Mode umožňují přizpůsobit vlastnosti vozu záměrům řidiče. Vedle režimů Normal, Sport a Track je k dispozici také speciální režim Drift Mode pro kontrolovanou jízdu přetáčivým smykem na závodní dráze.

Nový Ford Focus RS

K co nejrychlejšímu a nejefektivnějšímu rozjezdu z místa pomůže funkce Launch Control. Po její aktivaci se systémy vozu nastaví tak, aby umožnily maximální akceleraci na daném povrchu vozovky. Řidič zvolí funkci Launch Control v menu na přístrojovém štítu, zařadí první rychlostní stupeň, sešlápne plynový pedál a uvolní spojku. Vůz následně automaticky reguluje točivý moment motoru, rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola i nastavení protiprokluzového systému a tlumičů pérování tak, aby dosáhl nejlepší akcelerace, jaká je na aktuálním povrchu možná.

Přeplňovaný motor 2.3 EcoBoost
dosahuje výkonu více než 235 kW (320 k). I proto dostal nový Focus RS výkonnou brzdovou soustavu se čtyřpístkovými třmeny Brembo a chlazenými předními kotouči o průměru 350 mm, stejně jako karoserii aerodynamicky optimalizovanou s ohledem na ovladatelnost a stabilitu ve vysokých rychlostech. Nový Focus RS je již 30. modelem nesoucím legendární označení RS („Rallye Sport“). K jeho předchůdcům patří mimo jiné Escort RS 1600 z roku 1970, přeplňovaná Sierra RS Cosworth z roku 1985 nebo Escort RS Cosworth z roku 1992.

Nový Ford GT
Vrchol modelové řady Ford Performance má aerodynamicky propracovanou karoserii z uhlíkových vláken a motor EcoBoost V6, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Díky tomu nabídne jeden z nejpříznivějších poměrů výkonu k hmotnosti mezi všemi sériově vyráběnými automobily. Z inovací vyvinutých pro nový Ford GT budou v budoucnu těžit i mnohé jiné modely značky Ford.

Ford GT

Nový Ford GT je poháněn dosud nejvýkonnějším produkčním motorem EcoBoost, spřaženým se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Jeho nejvyšší výkon přesahuje 440 kW (600 koní). Skelet a vnější panely karoserie jsou vyrobené z uhlíkových vláken, přední i zadní pomocný rám z hliníku. Odlehčená konstrukce má pozitivní vliv na akceleraci, ovladatelnost, brzdný výkon, bezpečnost i hospodárnost vozu.

Aerodynamické prvky nového Fordu GT snižují odpor vzduchu a zvyšují přítlačnou sílu. Vyspělý podvozek ve stylu závodních vozů umožňuje nastavit světlou výšku podle potřeby. Brzdové kotouče jsou vyrobené z karbon-keramického kompozitu. Nový Ford GT se stane jedním z nejexkluzivnějších vozů v historii značky Ford – bude se vyrábět jen v omezeném počtu.

Nový Focus ST
Ve formě pětidveřového hatchbacku i kombi nabízí nový Focus ST ještě vyváženější jízdní vlastnosti a poprvé také výběr ze dvou výkonných motorů, zážehového a vznětového. K dokonalejšímu chování na silnici přispělo zvýšení tuhosti přední části skeletu, nové přední pružiny, sportovnější naladění tlumičů pérování a upravená kalibrace elektrického posilovače řízení.

Ford Focus ST

Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 koní) si zájemci o nový Focus ST mohou nyní zvolit také nový vznětový motor 2.0 TDCi s výkonem 136 kW (185 k) a točivým momentem 400 Nm dostupným v 2000-2750 ot./min.

Nový model se vyznačuje sportovnějším a agresivnějším vzhledem. Nabízí také nejmodernější asistenční, komfortní a komunikační funkce včetně systému SYNC 2, adaptivních předních světlometů nebo systému upozornění na jiná vozidla při couvání do silnice.

Levný Opel KARL a sportovní OPEL CORSA OPC
Levný Opel Karl a sportovní Corsa OPC
Volkswagen Passat Altrack a nový Touran Hyundai Tuscon nástupcem populární ix35

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce AutaNet.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč