Automobilové novinky pro rok 2016, aneb čím se svezeme?
Nový rok bude podle všeho velmi bohatý na nové modely. Jaguar nebo Maserati vstoupí do vod stále populárnější kategorie SUV. Mezi velká SUV přijde s modelem Kodiaq také mladoboleslavská automobilka Škoda, přičemž tímto segmentem bude žít Audi, BMW, Infinity, Kia i Volkswagen.
Volvo S90
Modely Audi A6 či BMW řady 5 budou mít nového soupeře v podobě elegantního a luxusně působícího modelu S90 od švédské automobilky Volvo. Interiér je hodně podobný nové XC90, stejně tak technika je veskrze stejná. Pod kapotou tak najdeme pouze čtyřválce, což bude oproti soupeřům největší slabina. Po všech ostatních stránkách si Volvo dalo na novém modelu záležet. S modelem S90 bude vůbec poprvé na světě představena také nová funkce systému City Safety – systém detekce velkých zvířat, který dokáže bez ohledu na to, zda je den, či noc, identifikovat velká zvířata, jako jsou losi, koně, sobi atd. Součástí této technologie jsou intuitivní varování řidiče a tzv. připravené brzdy, které řidiči pomohou předejít kolizi.
Jaguar F-Pace
Britská automobilka vůbec poprvé vstupuje do vod kategorie SUV. Nový model F-Pace se podle všeho stane nejprodávanějším modelem automobilky, jelikož přiláká nové zákazníky (stejně, jako tomu bylo kdysi u Porsche s modelem Cayenne). Pod kapotou najdeme osvědčené pohonné jednotky, přičemž chybět nebude kompresorem přeplňovaný šestiválec o výkonu 380 koní. Samozřejmostí pak bude výtečné dílenské zpracování a ty nejlepší materiály. Tomu bude odpovídat i prémiová cenovky.
Maserati Levante
Stejně jako Jaguar, také italská automobilka sází na rostoucí oblibu vozidel SUV. K navýšení prodejů v Maserati postavili model Levante, který se představí na ženevském autosalonu v březnu. Chybět nebude agresivní vzhled a silné benzínové motory známé z modelu Ghibli. Podle všeho se objeví také naftový šestiválec.
Porsche Panamera
Nová Panamera využije modulární platformu, kterou využije například vůz Bentley Continental, což přinese snížení hmotnosti minimálně o sto kilogramů. Pod kapotou najdeme osvědčené pohonné jednotky, přičemž se můžeme těšit na osmiválcový diesel od Audi, kde hlavní prim hraje dvojice elektrických turbodmychadel. O pohon se budou starat zadní kola, přičemž k dispozici bude i čtyřkolka. Chybět nebude opět hybridní verze a vyšší cenovka začínající minimálně na 2,3 milionu korun.
Volskwagen Tiguan
Druhá generace kompaktního SUV se objevila již letos na podzim, do prodeje však zamíří až v novém roce. Použití platformy MQB přineslo o 77 mm delší rozvor (celkově 2681 mm) a celkově prostornější kabinu včetně většího zavazadlového prostoru. Ten dokáže nově pojmout 615 litrů zavazadel, což představuje nárůst 145 litrů. Kromě běžné varianty se můžeme těšit na outdoorové provedení s čtyřmi režimy nastavení pohonu všech kol. Chybět nebude ani sportovněji zaměřená varianta R-Line.
Renault Mégane a Renault Scénic
Služebně nejstaří modely dostanou nové generace. Nový Mégane bude k viděni již v Ženevě, přičemž Scénic se objeví později. Bude stát na modulární platformě CMF, kterou využívá v upravených verzích model Talisman nebo Nissan X-Trail. V praxi bude Scénic zmenšenou kopií velkého MPV Espace. Připlatit si bude možné například za dvacetipalcová litá kola. Motorová nabídka bude vycházet z již používaných šestnáctistovek o objemu 1,6 litru.
Ostatní nové modely
Japonská automobilka Infinity po modelu Q30 přichází s "terénním" modelem QX30, který je v praxi převlečeným Mercedesem-Benz GLA. QX30 se bude vyrábět v Británii a bude určena zejména do evropských měst. Dalším novým crossoverem bude Opel EV, který se stane nepřímým nástupcem modelu Ampera. Jednat se bude o MPV jezdící čistě na elektřinu. Výrobce slibuje dojezd zhruba 200 kilometrů a oproti konkurenci nižší cenovku. Model EV bude alternativou například pro BMW i3. Novinkou bude nová generace modelu Ford Ka, který se rozloučí s technikou společnou s Fiatem 500. Začátkem podzimu 2016 se pak dočkáme Audi A5, které bude vycházet z nové Audi A4. Zapomenout nesmíme na novou generaci BMW řady 5, která dostane celou řadu špičkových technologií. Jinak tomu nebude ani u věčného konkurenta v podobě Mercedesu-Benz třídy E, který bude v praxi takovým zmenšením "eSkem".