C3 Picasso testy EuroNCAP
Citroën C3 Picasso úspěšně otevírá novou bezpečnostní normu Euro NCAP. C3 Picasso získalo v novém, náročnějším hodnocení konsorcia Euro NCAP 4 hvězdičky, což ukazuje, že přijalo velkou výzvu a otevřelo cestu k ještě komplexnější bezpečnosti.
Tento nový systém hodnocení totiž zahrnuje pasivní i aktivní bezpečnost, přičemž hodnotí zvlášť čtyři různá kritéria: ochranu cestujících – na jedné straně dospělých, na druhé straně dětí – ochranu chodců a konečně asistenční systémy. Na všechny tyto cíle C3 Picasso reaguje, a potvrzuje tak svou velkou multifunkčnost ve prospěch zajištění pohodlí všech cestujících. C3 Picasso si tak zaslouží 5 hvězdiček v oblasti ochrany dospělých, dětí a chodců.
Obzvlášť posílená struktura
Přední část vozu je osazena nosníky s programově deformovatelnými zónami, na kterých jsou umístěny tlumiče nárazu a vzpěra. Spodní výztuha, která vede pod spodní vanou vozu, a horní výztuha nad poloosami zlepšují chování vozu při čelním nárazu, kdy absorbují energii nárazu a současně omezují agresivní působení předního bloku motoru. Systém absorbování nárazu v případě střetu s chodcem na spodní výztuze má také za cíl omezit zranění nohou. Ve střední části byla pozornost věnována roštu podlahy karoserie a centrálním sloupkům, které jsou vyrobeny z plechu UHLE (s vysokou mezí pružnosti). Zpevňují konstrukci, díky čemuž se z kabiny vozu stane v případě nárazu „buňka pro přežití“. V případě bočního nárazu hraje pro zajištění nárazu hlavní roli oblouková vzpěra. Skládá se z centrálního sloupku, který je v horní části spojen s příčníkem kabiny a leží na podélném nosníku spodní části karosérie. Do tohoto bezpečnostního systému jsou začleněny také přední dveře. Ty jsou vybaveny výztuhami, které ještě zvyšují odolnost celku.
Až 6 airbagů
Místo řidiče vozu C3 Picasso je sériově vybaveno čelním a bočním airbagem a dále zatažitelným sloupkem řízení, který chrání kolena a holeně. Spolucestující na předním sedadle má rovněž k dispozici čelní airbag, který lze vypnout v případě převážení dětské sedačky, a boční airbag. A konečně může být vůz C3 Picasso vybaven dvěma hlavovými airbagy zabudovanými do stropu na ochranu všech cestujících.
Přizpůsobené zádržné prostředky
Všechna místa ve voze C3 Picasso jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Pásy na předních sedadlech jsou výškově nastavitelné. Sériově jsou opatřeny pyrotechnickými předpínači s navíječem pro lepší přidržení trupu okamžitě po zjištění nárazu a omezovačem přítlaku. U vyšších verzí výbavy je montován i druhý předpínač ve spodní části pásu, který omezuje posun pánve v případě nárazu. Všech pět míst může být vybaveno systémem zapnutí bezpečnostních pásů. Systém řidiče upozorní na nezapnuté bezpečnostní pásy pomocí vizuálních a akustických výstrah. Jde o velice účinný prostředek dohledu zejména v případě, že na zadních sedadlech sedí děti. Vůz C3 Picasso je na zadních bočních sedadlech sériově vybaven tříbodovými úchyty Isofix, které optimalizují upevnění dětských sedaček.
Komplexní elektronické podpůrné systémy řízení
C3 Picasso vykazuje vysokou úroveň aktivní bezpečnosti díky vysoké stabilitě a výkonnému systému brzd. V nebezpečných situacích do hry vstupuje komplexní elektronický systém podpůrných prvků řízení. Do vozu C3 Picasso je sériově montované ABS a elektronický rozdělovač brzdných sil EBD, které doplňuje brzdový asistent pro kritické situace EBA a automatické zapnutí výstražných světel.
V nabídce je i elektronický stabilizační systém ESP, který v případ ztráty přilnavosti automaticky upraví dráhu vozu a díky systému ASR omezí prokluzování kol.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelCitroën Jumpy 2.0HDi 110kW 6míst! Tažné! ČR!
Citroën C4 SpaceTourer 1,5HDI*96KW*NAVI**Záruka 36mě
Citroën XM 2.1 TD 12V Na náhradní díly!
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Čoudí Vaše auto? Od července si dejte pozor na nové lovce kouřivých aut
Flotila 22 jednotek s modrými majáčky i kompletní STK na kolech přestaveny. V akci od července ...
Který elektromobil v reálu nejrychleji dobíjí? Známe vítěze
Odpověď na rychlost dobíjení přinesl žebříček P3 Charging Index, který reálné zkoušce podrobil na 22 elektromobilů ...
Pohon všech kol se vrací do Škody Octavie. Nově v nabídce také akční verze
Modernizovaná Škoda Octavia se začíná prodávat i s pohonem všech kol, exkluzivně s motorem 2,0 TSI/150 kW a sedmistupňov ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Hyundai Tucson
Rok výroby 2019
Audi Q8
Rok výroby 2021
BMW Řada 2
Rok výroby 2020
Volkswagen Golf Sportsvan
Rok výroby 2015