Citroën DS5 - první jízda a reálné fotografie
Včera jsme měli možnost v ulicích Prahy vyzkoušet nový Citroën DS5 a dnes se podělíme o první dojmy, které předcházejí klasickému redakčnímu testu.
Nestává se často, aby se představený koncept dostal do sériové výroby v téměř nezměné podobě. Design karoserie je to hlavní, čímž nová DS5 zaujme a čím na sebe strhává pozornost. Během půlhodinové jízdy tento model vzbuzoval řadu obdivných reakcí. Přední část DS5 je dosti vysoká, což si vyžádaly předpisy pro případ srážky s chodcem. Po otevření kapoty proto můžeme vidět hodně nevyužitého místa nad samotným motorem. Boční siuleta vcelku vyvážená a zdobena bohatým chromováním. Zadní partie zdobí dvojice koncovek výfuku, avšak ta levá je falešná. Výfuková soustava využívá pouze pravou část.
Po otevření dveří testovaného modelu je znát luxusnější pojetí interiéru. Rozmístění ovladačů je netradiční (například tlačítka ovládání oken nejsou umístěné standardně ve výplní dveří, ale na středovém panelu v předu i vzadu) a připomíná spíše kokpit letadla, který byl podle lidí z Citroënu předlohou. Zajímavostí je dělené střešní okno mezi kterým se táhne podelný střešní panel posetý ovladači (některé slouží pro ovládání roletek a jedno pro ovládání sklonu Head-up průhledového displeje, který zobrazuje například aktuální rychlost). Volant je vcelku masivní a drží se dobře. Nastavení předních sedadel je dostatečné a sezení v nich připomíná spíše křeslo. Výhled šikmo vpřed přes dvojici tenkých sloupků je dostatečný, směrem vzad je to díky malému oknu daleko horší. Celkové zpracování kabiny je na vysoké úrovni, Citroën nešetřil na měkčených plastech. Páté dveře zavazadelníku lze otevřít klíčkem nebo tlačítkem umístěným vlevo pod volantem.Za necelé dvě desítky minut strávených za volantem DS5 nelze vynést nad tímto modelem konečný verdikt. K jízdě nám byla zapůjčená DS5 ve verzi Styl s dvoulitrovým dieselovým motorem pod kapotou. Podvozek stojí na devatenáctipalcových kolech a působí sportovním dojmem. Tvrdší nastavení zaručuje minimální náklony karoserie v ostřeji projížděných zatáčkách, na druhou stranu filtrování menších příčných nerovností není díky velkým kolům dostatečné (na sedmnáctkách se DS5 zřejmě bude chovat poddajněji). Na kvalitním povrchu komunikace je to jiné kafe. Podvozek se chová jistě a důstojně. Mrštnost malých vozů nelze čekat, a tak je nutné počítat v zatáčkách s vyšší hmotností a z toho plynoucího chování. Řízení je vcelku citlivé. Rovněž manuální šestirychostní převodovka působí na francouzské poměry přesně a dráhy jednotlivých stupňů nejsou příliš dlouhé. Brzdy fungují znamenitě.