Čtvrtá generace modelu Škoda Superb bude dostupná i jako liftback | Autanet.cz

Čtvrtá generace modelu Škoda Superb bude dostupná i jako liftback

Nový Superb v karosářské verzi liftback má výtečnou aerodynamiku a nabídne ještě větší kufr. Mladoboleslavská automobilka se chystá uvést na trh čtvrtou generaci modelu Škoda Superb, která kromě oblíbené verze kombi nabídne i elegantní karosářskou verzi liftback.

Nová generace této karosářské verze narostla do délky i do výšky a zároveň je ještě aerodynamičtější. Výrazný design charakteristický pro značku Škoda prošel rovněž dalším vývojem. Superb má nyní přepracovanou osmihrannou masku chladiče a modernizované kliky dveří. Široká nabídka motorizací nového modelu Superb nyní obsahuje i mild-hybridní pohon.


Interiér je zcela inovovaný. Novinkou je head-up displej a centrální displej infotainmentu, který narostl do velikosti 13 palců. Volič převodovky je nyní umístěný na sloupku řízení a středová konzola je díky tomu prostornější. Pod centrálním displejem infotainmentu jsou nové multifunkční ovladače (Smart Dials). Tato otočná a stlačitelná tlačítka, každé s malým digitálním displejem, umožňují rychlý a jednoduchý přístup k mnoha funkcím vozu. Interiér je ve znamení udržitelných materiálů: textilie jsou vyrobeny ze 100% recyklovaného polyesteru.

Čtvrtá generace liftbacku Superb je poprvé dostupná s mild-hybridní technologií. V základním modelu s motorizací 1,5 TSI / 110 kW (150 k) je čtyřválcový benzinový motor doplněný 48voltovým startér-generátorem poháněným řemenem a 48voltovou Li-Ion baterií. To umožňuje rekuperaci elektrické energie během brzdění. Takto získaná energie se ukládá do baterie a lze ji využít k výkonovému posílení spalovacího motoru nebo k plachtění vozidla s úplně vypnutým motorem.

Kromě motorizace 1,5 TSI nabízí Škoda dva agregáty 2,0 TSI s výkony 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k). Stejně jako nejsilnější diesel, 2,0 TDI s výkonem 142 kW (193 k), je i vrcholný benzinový agregát standardně dodáván s pohonem všech kol. Velkorysou nabídku motorů uzavírá 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k). Poprvé u značky Škoda jsou všechny motory modelu Superb standardně spojeny s automatickou převodovkou DSG. Všechny motorizace splňují emisní normu Euro 6d.

Oproti předchůdci narostla nová Škoda Superb v karosářské verzi liftback do délky o 43 milimetrů na 4.912 milimetrů a do výšky o dvanáct milimetrů na 1.481 milimetrů. Díky tomu je o jedenáct milimetrů více místa pro hlavu vpředu a o šest milimetrů více pro cestující vzadu. Objem zavazadlového prostoru se zvýšil o 20 litrů na 645 litrů. Šířka vozu (1.834 mm) a rozvor (2.841 mm) zůstaly nezměněny.

Optimalizované přívody vzduchu a detailně propracovaná kabina, záď a vnější zpětná zrcátka zlepšily aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu cx je nyní pouhých 0,24. Designový jazyk čtvrté generace modelu Superb se vyznačuje mnoha výraznými tvary charakteristickými pro značku Škoda.

Zcela nový koncept a různé varianty interiéru

Přepracovaný interiér modelu Superb má nyní volně stojící centrální displej s úhlopříčkou až 13 palců. Doplňuje ho head-up displej, který se v interiéru této vlajkové lodi portfolia spalovacích motorů objevuje poprvé, a nové multifunkční ovladače Smart Dials. Jedná se o tři otočná a stlačitelná tlačítka pod displejem infotainmentu, každé s digitálním displejem o průměru 32 milimetrů. Multifunkční panel s otočnými ovladači (Smart Dials) poskytuje rychlý a snadný přístup k mnoha funkcím vozu.

Přepracovaná středová konzola má čistý, prostornější a uspořádaný vzhled, volič převodovky je nyní umístěn přímo na sloupku řízení. Tradiční výbavové stupně Ambition a Style nově nahrazuje výbavový stupeň Selection, který je dále doplněn o výbavové stupně Sportline a Laurin&Klement. Každý z těchto výbavových stupňů se vyznačuje specifickým designem interiéru v moderním pojetí s důrazem na udržitelnost materiálů.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč